Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 31. březen 2018 @ 09:13:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jsou chvíle, kdy vnímám srdcem Boží hlas. A jsou také chvíle, kdy ho nevnímám. Kdybych totiž vnímal Boha neustále, nepřetržitě, nedokázal bych už vůbec zhřešit. Ale zatím i hřešení zvládám bravurně - bohužel.
Lidské srdce může být uzavřené - to je důkazem svobody lidské volby.
Lidské srdce má ale také schopnost se Bohu otevírat.
Tato schopnost mívá různou míru, různé "levely" - podle vyspělosti lidského ducha, formovaného postupně Bohem k dokonalosti víry.
O Abrahámovi se můžeš dočíst, že jeho víra působila spolu s jeho skutky a že díky Abrahámovým skutkům došla jeho víra k dokonalosti. Nikde se tam nepíše o Božích skutcích - nikoli, že by snad v případě Abraháma nebyly (že Bůh koná v životě každého z nás, o tom není nejmenších pochyb!) - ale že v tomto konkrétním případě bylo zapotřebí i Abrahámových vlastních skutků, aby jeho víra teprve došla naplnění, aby dorostla k dokonalosti. Nestačily jen Boží skutky!
A o této potřebě našich vlastních skutků k růstu naší víry, k rozšíření našich původně hodně uzavřených srdcí vůči Bohu, po celou dobu hovořím také já.
Mohou to být skutky lásky, mohou to být skutky zbožnosti - všechny otevírají lidské srdce Bohu a dávají mu mandát na sebe sama, dávají se mu k dispozici - zbytek už udělá Bůh.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z poh (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 31. březen 2018 @ 16:42:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A o této potřebě našich vlastních skutků k růstu naší víry, k rozšíření našich původně hodně uzavřených srdcí vůči Bohu, po celou dobu hovořím také já.
Ano, tohle samozřejmě znám, to nemusíš vysvětlovat. Vaše víra roste z vašich skutků, vašeho snažení.
Realisticky toto uvažování popisoval pozorovatelnik, který líčil od začátku do konce, jak si sám sobě vyráběl svými skutky svou víru.
A já vám určitě váš život nebudu brát, pokud vám to takto vyhovuje, žijte si, co potřebujete. Potřebujete vlastní skutky pro růst vaší vlastní víry, dělejte si to tak.
Já žiji něco jiného.
Moje víra nepochází z mých skutků, ale věřím tomu, jehož slovo je důvěryhodné, tomu, kdo své slovo potvrzuje, stojí za ním.
Proto věřím například Bohu: Moje víra Bohu pochází z toho, co říká a co dělá Bůh. Moje víra lidem v církvi pochází z toho, co říkají a dělají lidi v církvi. Moje víra v práci pochází z toho, co řikají a jak se chovají lidi v práci.
Když někdo něco řekne, slíbí, dohodneme se a dotyčný svoje slovo potvrdí, stojí za ním, věřím mu více.
Jsou chvíle, kdy vnímám srdcem Boží hlas. A jsou také chvíle, kdy ho nevnímám.
Díky za odpověď.
To "vnímat" je pro tebe synonymum pro "slyšet", nebo to znamená něco jiného?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2018 @ 11:15:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Já žiji něco jiného. Moje víra nepochází z mých skutků..."...
Nepřekrucuj má slova!
Já nikde netvrdil, že moje víra pochází z mých skutků!
Vyčítáš mi věci, které tu sám děláš!
Víra je darem od Boha.
Tento dar víry je nám ale třeba rozvíjet - dar víry není darem samoúčelným, ale slouží pro náš duchovní rozvoj - pro aktivní a stále více aktivnější život s Bohem ve společenství stejně smýšlejících bratrů a sester. A naše víra se utvrzuje tím, co v životě uděláme či neuděláme.
Skrze skutky došla Abrahamova víra dokonalosti - a toto je Boží slovo!
Vnímat Boha je daleko víc, než jenom slyšet. Je to zažívání Boží blízkosti, štěstí, síly obdarování - lásky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolí (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 01. duben 2018 @ 15:17:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Další tvůj absurdní komentář Oko!
Tak ty jsi nikde netvrdil, že víra pochází ze tvých skutků! Vždyť to děláš dálších slovech tvého komentáře!
Víra je pro tebe nedokonalý dar od Boha, který ty musíš rozvíjet a vylepšovat svou snaživostí a svymi svaly. A TVOJE sebevybudovaná víra se utvrzuje tím co v životě uděláš a neuděláš!
Takže se prokazatelně u tebe jedná o skutkovou vįru. K tomuto rozpoznání bohatě stačí skutkově "utvrzovací" závěr tvého komentáře.
Poučím tě Oko. Pravost boží víry v nás utvrzuje pravda Ducha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolí (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. duben 2018 @ 15:32:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já nikde netvrdil, že moje víra pochází z mých skutků!
To je dobře. Ani já o tobě netvrdil, že tvoje víra pochází ze tvých skutků.
Vyčítáš mi věci, které tu sám děláš!
A naše víra se utvrzuje tím, co v životě uděláme či neuděláme.
To chápu.
Pokud vím, psal jsi, že si svými skutky buduješ svou víru, že tvoje víra roste tvými skutky, teď že tvoje víra se utvrzuje tvými skutky.
Je to tak, porozuměl jsem ti dobře?
Já si svými skutky nebuduji svoji víru.
Moje víra neroste mými skutky.
Moje víra se neutvrzuje mými skutky.
Mám například kamaráda, a ten řekne: Hele, v sobotu přijedu a zaběháme si. No a v sobotu přijede a jdeme běhat. Moje víra tomu kamarádovi neroste ani tím, že jdu běhat, ani tím, že je sobota, ale roste tím, že ten kamarád potvrdil svoje slovo a v sobotu je v 7.45 na nádraží. Kdyby kamarád bez důvodu nepřijel, mohl bych mít problém s tím, abych mu příště věřil.
Mám třeba Boha a Boží slovo, Písmo. V něm je napsané: "O nic nebuďte úzkostliví, ale ve všem oznamujte Bohu své žádosti v modlitbě a prosbě s děkováním. A pokoj Boží, který převyšuje všechno porozumění, bude střežit vaše srdce a vaše myšlenky v Kristu Ježíši." Tak v klidu Bohu svěřuji všechno. Moje víra neroste tím, že Bohu svěřuji všechno ani žádným mým jiným skutkem: Moje víra roste tím, že Bůh stojí za svým slovem a Boží pokoj střeží moje srdce. Kdyby Boží pokoj moje srdce nestřežil, měl bych problém s tím věřit Bohu.
Je pochopitelný rozdíl v tom, co žiji oproti tobě? Jak moc se liší způsob růstu mé víry z potvrzení slova druhou stranou oproti tomu, když si vy vaši víru utrvrzujete sami sobě tím, co vy uděláte či neuděláte?
Vnímat Boha je daleko víc, než jenom slyšet. Je to zažívání Boží blízkosti, štěstí, síly obdarování - lásky.
Oboje je důležité. Z čeho usuzuješ, že jedno je "daleko víc"?
(mimochodem, píšeš o něčem, co znáš? Je "vnímat Boha" něco jiného, než "nazírat přítomnost Boha"?)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima ka (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. duben 2018 @ 20:52:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ani já o tobě netvrdil, že tvoje víra pochází ze tvých skutků . ???. ... - Já žiji něco jiného. Moje víra nepochází z mých skutků ..."...
To je ovšem jazykově ve významu, jako by moje víra opravdu měla pocházet ze skutků.
..."Hele, v sobotu přijedu a zaběháme si."...
Ve skutečnosti tvůj vztah s takovým kamarádem roste i společně prožívaným časem, činností na společném díle. Právě o tom by příběh s "ochočením" lišky.
..."Mám třeba Boha a Boží slovo, Písmo. V něm je napsané:"...
Tak si z něho nevytrhávej jen co se ti hodí a věř mu v úplnosti. Je v něm také napsané:
Chceš však poznat, ó nerozumný člověče, že víra bez skutků je neúčinná? Cožpak náš otec Abraham nebyl ospravedlněn ze skutků, když na oltáři obětoval svého syna Izáka? Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že v těch skutcích se stala víra dokonalou.
I naplnilo se Písmo, které praví: ‚Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počteno za spravedlnost‘ a byl nazván Božím přítelem. Vidíte, že ze skutků je člověk ospravedlňován, a ne jen z víry.
Zatímco ty říkáš pravý opak, než Bůh ve svém slovu:
"Já si svými skutky nebuduji svoji víru. Moje víra neroste mými skutky. Moje víra se neutvrzuje mými skutky."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očim (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 01. duben 2018 @ 22:22:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skutky jsou z božího daru víry! Ty Oko si na skutcích buduješ víru*!
*náboženské přesvědčení
Pořadí hodnot: Primární je víra. Se*****ární je skutek.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 01. duben 2018 @ 22:24:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | SE*****.ÁRNÍ.. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modli (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 01. duben 2018 @ 22:25:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Primární je víra. Sek..und. ární je skutek. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očim (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. duben 2018 @ 08:37:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je ovšem jazykově ve významu, jako by moje víra opravdu měla pocházet ze skutků.
Rozumím, Stando. Omlouvám se za nepřesné vyjádření.
Když napíšu:
Tak už je to v pořádku? Je to srozumitelné pro tebe?
Porozuměl jsi, jak funguje běžná víra mezi dvěma subjekty (že je ta víra přímo závislá na jednání toho druhého, ne na vlastním) na rozdíl od víry náboženské, kterou si člověk buduje sám sobě svými skutky (a která druhou stranu vůbec nepotřebuje, funguje i když předmět víry ani neexistuje§?
Tak si z něho nevytrhávej jen co se ti hodí a věř mu v úplnosti.
Stando, určitě nebudu dělat to, co vy v ŘKC. Z vašeho způsobu "zacházení" s písmem jsem před lety vyšel a nic mne neláká k tomu se k němu vrátit.
Zatímco ty říkáš pravý opak, než Bůh ve svém slovu
Takže cituji přesně Boží slovo a zařizuji se podle něj a pro tebe říkám pravý opak? A to sis vymyslel z čeho? V čem říkám pravý opak, Stando? Ve tvých představách a projekcích? Nebo sis popletl pojmy "růst víry", "budování víry" a "dokonalost víry"?
Stando, protože věřím Božími slovu, žiji v důvěře v Boha - moje skutky v životě dělám v důvěře v Boha, přesně jak to píše Jakub.
Protože věřím Bohu, svěřuji mu ve všem svoje starosti a žádosti s děkováním - kdybych Bohu nevěřil, nedělal bych to. Kdybych Bohu nesvěřil svoje starosti, žádosti, nezažil bych Boží pokoj, který střeží moje srdce. Moje víra ale nevzroste tím, že svěřím Bohu svoje starosti a žádosti, ale tím, že Bůh odpoví a svoje slovo potvrdí.
Protože jsem Bohu uvěřil, uvěřil jsem Božímu slovu v Izaiáši 53 kapitole a přijal jsem to slovo, tak moje víra vzrostla - nevzrostla ale mou vírou nebo mým skutkem, ale tím, že Bůh odpověděl a svoje slovo potvrdil.
A tak dále. Mohl bych ti takle popsat stovku míst, na kterých vzrostla moje víra - například: On nesl naše nemoci, bolesti, trestání snášel pro náš pokoj. Kdybych to slovo nezažil, nevěřil bych mu (tak jako to dělá mnoho lidí v náboženství a různě to slovo relativizují a nám se posmívají, že mu věříme)
Pokud se tobě svědectví převrací proti slovu Jakuba, máš někde ve svých projekcích error.
Ty si tvou víru buduješ tvými skutky už mnoho let - možná mnoho desítek let.
Už se tvá víra ve tvých skutcích stala dokonalou?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. duben 2018 @ 12:05:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."že je ta víra přímo závislá na jednání toho druhého, ne na vlastním"...
Jsi si úplně jistý? Takže víra záleží na jednání té druhé strany?
Přistoupím tedy na tvůj způsob argumentace: Pokud by to byla pravda, tak člověk bez víry je právě takový jen kvůli způsobu, jakým s ním Bůh jedná?
Jedná snad Bůh s některým člověkem takovým způsobem, že se Bohu nedá věřit? Nebo proč tedy jsou lidé bez víry?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modli (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. duben 2018 @ 22:42:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jsi si úplně jistý?
Ano, samozřejmě.
Takže víra záleží na jednání té druhé strany?
Ano, samozřejmě.
Normální víra záleží na skutcích toho, kdo vydal slovo, kterému se má věřit (je tam vztah: vydavatel slova - víra příjemce slova). V tom se liší od víry náboženské, která záleží na skutcích toho, kdo věří, tedy na příjemci (ten pak žádný vztah nepotřebuje, protože si svou víru buduje svými skutky - může si tak budovat vlastní víru čemukoliv bez ohledu na odezvu druhé strany).
Přistoupím tedy na tvůj způsob argumentace: Pokud by to byla pravda, tak člověk bez víry je právě takový jen kvůli způsobu, jakým s ním Bůh jedná?
Ne.
Jedná snad Bůh s některým člověkem takovým způsobem, že se Bohu nedá věřit?
To ne.
Nebo proč tedy jsou lidé bez víry?
Zajímá tě to?
*************
Bratři, touhou mého srdce a prosbou k Bohu za ně je, aby byli zachráněni. Neboť jim vydávám svědectví, že mají horlivost pro Boha, ale ne podle pravého poznání.
Protože neznají Boží spravedlnost, a místo toho usilují postavit svou vlastní spravedlnost, nepodřídili se spravedlnosti Boží.
Vždyť Kristus je konec Zákona k spravedlnosti pro každého, kdo věří.
‚Blízko tebe je to slovo, ve tvých ústech a ve tvém srdci;‘
Je to slovo víry, které hlásáme: Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn.
Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává k záchraně, neboť Písmo praví: ‚Každý, kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť nade všemi je týž Pán, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť ‚každý, kdo by vzýval Pánovo jméno, bude zachráněn.‘
Ale jak mohou vzývat toho, v něhož neuvěřili? A jak mohou uvěřit v toho, o kom neslyšeli? A jak mohou slyšet bez toho, kdo hlásá? A jak mohou hlásat, nebyli-li posláni?
Jak je napsáno: ‚Jak jsou krásné nohy těch, kteří zvěstují pokoj, těch, kteří zvěstují dobré noviny.‘
Ale ne všichni uposlechli evangelium.
*************
Je to pro tebe nějak srozumitelné?
I tady jsou lidi, kteří uposlechli evangelium, přijali ten Boží skutek a žijí ho. A pak tu jsou lidé, kteří evangelium neuposlechli a vyrobili si vlastní spravedlnost na svých skutcích.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. duben 2018 @ 14:23:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, nepochopil jsi pravý smysl toho, na co jsem se tě ptal.
Tvrdíš, že tvoje víra závisí na tom, jak Bůh s tebou jedná - a z toho jsi vyvodil, že Bohu můžeš věřit. Já se ptal, proč někteří lidé Bohu nevěří - kdyby to záleželo jen na té "druhé straně" (na Bohu) - tak by museli věřit úplně všichni lidé bez výjimky. Protože žádný člověk nemá výmluvu, že "druhá strana" (Bůh) se k němu snad choval způsobem, že se mu díky jednání "druhé strany" nedá věřit.
Toto tvé tvrzení (víra záleží na jednání té druhé strany) je hloupost - domníval jsem se, že tak logická věc ti docvakne.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 04. duben 2018 @ 20:22:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Protože žádný člověk nemá výmluvu, že "druhá strana" (Bůh) se k němu snad choval způsobem, že se mu díky jednání "druhé strany" nedá věřit.
Samozřejmě jsem pochopil, že hledáš výmluvy pro nevíru.
Snad jsi ty pochopil, že neuvažuji jako ty.
Toto tvé tvrzení (víra záleží na jednání té druhé strany) je hloupost - domníval jsem se, že tak logická věc ti docvakne.
Stando, tvou "logiku" chápu, není tak složitá. Rozumím tomu, jak si lidé v náboženství budují svou víru sami sobě. Sám jsem to kdysi dělal, slyšel mnoho svědectví na toto téma (včetně toho tvého, či svědectví pozorovatelnika a dalších lidí, žijících v náboženství)
Je otázka, jestli ty chápeš, jak funguje víra mezi normálními lidmi a pokud ano, proč je to pro tebe hloupost. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. duben 2018 @ 10:23:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tvrdíš, že tvoje víra závisí na tom, jak Bůh s tebou jedná - a z toho jsi vyvodil, že Bohu můžeš věřit.
Stando, opět jsme si říkal, že by vůči tobě nebylo čestné nechat tě v těch nesmyslech a hloupostech, co si o druhých vymýšlíš.
Pokud ne, stručné shrnutí.
Víra je ze slova. Když můj kamarád řekne: Přijedu na nádraží v sobotu 7.45, tak mám dvě jednoduché možnosti: Buď mu budu věřit, že v 7.45 v sobotu přijede na nádraží, nebo mu to věřit nebudu.
1. Když mu to věřit nebudu, nebudu na nádraží, nikdy se nedozvím, zda přijel nebo nepřijel a s mou nevírou se nic nestane.
2. Když mu to věřit budu, a budu v sobotu v 7.45 na nádraží, pak jsou opět dvě možnosti
2a. Kamarád přijede, potvrdí svoje slovo. Tím jeho skutkem vzroste moje víra 2b. Kamarád nepřijede. Tím moje víra jeho slovu nevzroste.
Řekl bych, že je to takto "normální" a není to "hloupost". "Hloupost" by byla, kdyby moje víra kamarádovi vzrostla například tím, že budu chodit na nádraží (tedy mým skutkem)
Dokázal bys popsat, co přesně je na tom, jak roste moje víra, pro tebe hloupost?
Proč někteří lidé Bohu nevěří jsem ti odpověděl velmi podrobně v mém příspěvku. To, co píše Pavel, byl i příklad mého života - když jsem neznal Boha a neslyšel Boží slovo, neměl jsem ani čemu bych věřil. To je případ většiny lidí na světě. Pak jsou samozřejmě lidé, kteří evangelium slyšeli, ale odmítli a vyrobili si místo toho svojí spravedlnost. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. duben 2018 @ 08:44:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, princip popisuješ podle mě dobře, ale činíš nesprávné závěry. Hovoříme každý o čemsi jiném:
Já nepopírám, že důvěra v Boha pramení z toho, jak Bůh jedná - ale tvrdím, že takto to ještě není úplně všechno - že záleží i na odpovědi konkrétního člověka Bohu - na sdílení společného života. Proto jeden člověk víru má, zatímco jiný ne. Za to Bůh nemůže, může za to třeba konkrétní člověk, který Boha do svého života nevpustil.
Ten člověk nemůže pravdivě říci: "Můj kamarád na nádraží nedorazil a proto mu nevěřím."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. duben 2018 @ 23:04:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | princip popisuješ podle mě dobře, ale činíš nesprávné závěry.
Stando, a nenapsal bys, v čem konkrétně jsou moje závěry nesprávné?
Já jsem ti také podrobně popsal, jak funguje moje víra, z čeho pochází a čím roste. Pokud já udělám nějaký nesprávný závěr, bylo by hezké, abys napsal, v čem je můj závěr nesprávný.
Pokud tedy píšeš o nějakém mém závěru.
Hovoříme každý o čemsi jiném:
Porozuměl jsi tedy, že já nepoužívám svoje skutky k růstu své víry a ani nic takového nepotřebuji?
Že moje víra roste skutky toho, komu věřím a ne mými skutky?
Já nepopírám, že důvěra v Boha pramení z toho, jak Bůh jedná - ale tvrdím, že takto to ještě není úplně všechno - že záleží i na odpovědi konkrétního člověka Bohu - na sdílení společného života. Proto jeden člověk víru má, zatímco jiný ne. Za to Bůh nemůže, může za to třeba konkrétní člověk, který Boha do svého života nevpustil.
Ten člověk nemůže pravdivě říci: "Můj kamarád na nádraží nedorazil a proto mu nevěřím."
Výborná úvaha. To si myslím, že je dobře, že jsi to pochopil. Protože ten tvůj předchozí nápad, že za veškerou nevíru na světě může Bůh, byl poněkud ne moc promyšlený (abych tě neurazil).
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. duben 2018 @ 12:28:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."..."že je ta víra přímo závislá na jednání toho druhého, ne na vlastním".. Moje víra ale nevzroste tím, že svěřím Bohu svoje starosti a žádosti, ale tím, že Bůh odpoví a svoje slovo potvrdí."...
Vlastně tímto svým tvrzením za veškerou nevíru ve světě obviňuješ Boha (jednání toho druhého)!
Za nevíru lidí může podle tebe vlastně Bůh tím, že na rozdíl od tebe (kterému Bůh údajně odpověděl), jiným zase odpověděti neráčil. Docela absurdní hloupost!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modli (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. duben 2018 @ 22:49:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vlastně tímto svým tvrzením za veškerou nevíru ve světě obviňuješ Boha (jednání toho druhého)! Za nevíru lidí může podle tebe vlastně Bůh tím, že na rozdíl od tebe (kterému Bůh údajně odpověděl), jiným zase odpověděti neráčil. Docela absurdní hloupost!
Já vím, Stando.
Zase ta tvoje "svoboda" hřešit, svoboda lhát.
Psal jsi tu, že je ti zlo bližší než dobro, takže si takhle sprostě vymýšlíš, lžeš a pomlouváš druhé lidi v diskuzi a tím sám ukazuješ, co jste zač a co žijete.
Je ale dobře, že už si uvědomuješ, že tvá vlastní slova a tvé úvahy jsou "docela absurdní hloupost". To je pokrok. |
]
|
|