Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesťana? (Skóre: 1) Vložil: Lu-Tze v Středa, 04. červenec 2018 @ 20:46:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | S tím lze než souhlasit. Pavel apoštol bez apoštolského svěcení, nemohl nakonec Petr být skutečně tím kdo jej posvětil ?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesť (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. červenec 2018 @ 20:59:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Co s tím posvěcováním pořád máte ?
Člověk člověka posvěcuje ? Odkdy ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě k (Skóre: 1) Vložil: Lu-Tze v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:04:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jejda celý SZ je toho plný a nový jakbysmet, takže tuto otázku beru jako provokaci :)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v živo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:13:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dobře, ukaž mi, kde kdo koho v Novém zákoně posvětil ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v (Skóre: 1) Vložil: Lu-Tze v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:20:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nemusím pač už ho vidím.
a pověříme je touto službou. , kdo kde ? začněme Sk a pak listy, kdo to nevidí je slepý :)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi (Skóre: 1) Vložil: Lu-Tze v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:28:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | vložil na Saula ruce a řekl:
posvěcení je oddělení a toho je celá bible,
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v cí (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:38:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
posvěcení je oddělení .
Toto je pravda jen částečně. Pro nás posvěcením je Ježíš Kristus, jsme posvěceni Duchem a krví Ježíše Krista. - 1. Korintským 1, 30Vy však jste z Boží moci v Kristu Ježíši; on se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením a vykoupením,
Posvěcení je také např. očištění od každé poskvrny těla i ducha. - 2. Korintským 7, 1Když
máme taková zaslíbení, moji nejmilejší, očisťme se od každé poskvrny
těla i ducha a přiveďme k cíli své posvěcení v bázni Boží.
Posvěcení je také např. zdržení se necudnosti, vyzbytí se nečistoty,...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita (Skóre: 1) Vložil: Lu-Tze v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:49:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | můj předpoklad stojí /a taky padá/ na tom ,že jste v obecenství, v církvi, prostě mezi lidmi, a Bůh koná skrze tyto /a samosebou i další/ křesťany, posvěcení je tedy věcí služby,oddělení, které se děje v církvi,obecenství, mezi lidmi. Ve SZ to byl vždy člověk kdo posvětil druhého k sliužbě, a v NZ je to také člověk kdo posvěcuje, odděluje /ať druhé nebo sebe/
Jinak rozumím tomu jak to myslíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autor (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. červenec 2018 @ 22:17:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nevím, kde se ten výklad, že posvěcení = oddělení vzal.
Mě to přijde jako chytrá satanská finta, jak vytěsnit a zrelativizovat otázku hříchu. Při té definici posvěcení= oddělení se totiž zcela odstraní jakákoliv souvislost posvěcení s čistotou, vyzbytím se hříchů, vyzbytí se opanování žádostmi,...
Jako je psáno v 1 Petrově 1:
- 14Jako poslušné děti nedejte se opanovat žádostmi, které vás ovládaly předtím, v době vaší nevědomosti;
- 15ale jako je svatý ten, který vás povolal, buďte i vy svatí v celém způsobu života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná a (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. červenec 2018 @ 01:35:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rosmano, pokud vím, žádné "apoštolské svěcení" ve smyslu "vysvěcení dalšího apoštola" neexistuje.
V křesťanství nic takového není potřeba ( o čemž jasně svědčí slova apoštola) a v náboženství není možné svěcením udělat apoštola - vysvěcením je možné udělat pouze biskupa (kněze, jáhna). Co se 'posvěcuje' a co 'vysvěcuje' vysvětlil Martino - už tedy na začátku diskuze je jeden velký mylný zmatek, zřejmě pokus dělat chytrého od člověka, co ani nezná pojmy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchova (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. červenec 2018 @ 07:54:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pojmenování "apoštol" prodělalo v historii svůj vývoj.
I někteří další hlasatelé evangelia bývali totiž ve své době totiž označováni za apoštoly (např. Bartoloměj).
Nakonec se ale s odstupem času toto pojmenování "apoštol" ustálilo pouze na ty zvěstovatele evangelia, kteří byli ustanoveni k této službě samotným Kristem v těle.
Tedy dvanácti apoštolů (včetně náhradníka za Jidáše - Matěje - Sk 1,26).
Také apoštol Pavel byl ustanoven za apoštola přímo Kristem v těle (v těle vzkříšeném), když byl sražen s koně u Damašku.
Všichni ostatní pokračovatelé služby apoštola (biskupové, starší) byli ustanoveni ke službě už Duchem svatým - skrze vkládání rukou apoštolů s touto mocí Ducha svatého. Aby mohl totiž člověk ustanovit jiného člověka ke službě v církvi, k tomu třeba sám mít legitimitu od Krista - moc Ducha svatého.
Proto existuje apoštolská posloupnost ve službě v církvi a nikdo se nemůže stát biskupem, není - li k této službě pověřen jiným biskupem s touto mocí službu udělit. Služba v církvi se uděluje po modlitbách a postech skrze vkládání rukou.. Takto je to v církvi od nepaměti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. červenec 2018 @ 09:13:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nakonec se ale s odstupem času toto pojmenování "apoštol" ustálilo pouze na ty zvěstovatele evangelia, kteří byli ustanoveni k této službě samotným Kristem v těle.
No, v křesťanství se toto neustálilo později, ale pojem "apoštol" byl takto používán od začátku křesťanství. Nepoužíval se ale pro "pouhé" zvěstovatele evangelia (těm se v písmu říká "evangelista", εὐαγγελιστής). Pojem apoštol se používal pro lidi, kteří měli apoštolskou službu (například zakládali církve - dokonce i v Římě).
Jinak díky za detailní a správné vysvětlení.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchova (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. červenec 2018 @ 09:39:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Toníku,
vidím to úplně stejně jako ty. Proto mě překvapila a trochu vydráždila ta úporná snaha Lu-Tze namontovat do Pavlova příběhu Petra a jeho údajnou "posvěcující" roli.
Proto ta moje otázka v úvodu: "Co s tím posvěcováním pořád máte ? Člověk člověka posvěcuje ? Odkdy ?" |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. červenec 2018 @ 19:15:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rozumím. Samozřejmě jsem ti rozuměl na začátku diskuze.
Apoštola nikdo nemusí světit ani vysvěcovat. To je nějaký zmatek, pokud si někdo takový omyl myslí. Natož na biskupa.
Stejně tak nemusí nikdo z lidí dávat apoštolovi svolení, aby kázal evangelium - to už je totální nesmysl.
Stejně tak není potřeba, aby byl člověk oddělený už v lůně jeho matky zasvěcen Bohu.
Všechny tyhle věci nepotřebuje apoštol, ale potřebují je lidské domyšlenky aby si lidé domysleli do bible co není kvůli lidským nápadům a učením. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:28:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pověření službou není žádné posvěcování |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v cí (Skóre: 1) Vložil: Lu-Tze v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:32:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dobrá, prozraďte co je posvěcení, ať se z písem poučí i Ti které Pán již půl století vede písmem
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:39:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
viz výše
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v cí (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 04. červenec 2018 @ 22:53:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano
..jak píšeš: Při té definici posvěcení= oddělení se totiž zcela odstraní jakákoliv souvislost posvěcení s čistotou, vyzbytím se hříchů, vyzbytí se opanování žádostmi,...atd...
Oddělený je křesťan od světa, od hříchu, tedy souvisí to s čistotou, ospravedlněním, s milostí. Každý, kdo uvěřil Kristu - je služebníkem spravedlnosti - Řím.6 Takže ta souvislost se neztrácí, trvá. Ale taky nevím, ke se ten výklad : že posvěcení = oddělení vzal.
Hlavně nevím, nakolik lze dát rovnítko mezi tato dvě slova.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. červenec 2018 @ 23:04:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Milko,
jo, tomu rozumím.
Mně na tom myslím že svévolném zaměňování pojmů posvěcení za oddělení, trochu vadí ta skutečnost, že to svádí k domněnce, že když je někdo formálně nějakým obřadem (v nějaké lidové církvi) oddělen pro nějakou službu, je tím pádem vnímán jako "posvěcen". Přitom takto "oddělen" vůbec nemusí být posvěcen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autor (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 04. červenec 2018 @ 23:17:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, Rosmano Ano, tak tohle vidím stejně. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná a (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 05. červenec 2018 @ 23:54:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Paní Milko a pane Rosmano. Vy opravdu nerozumíte, že svatost je oddělením (nebo vyčlenění m) někoho nebo i nějaké věci z profánního života či užívání ke službě Bohu? Být vysvěcen či posvěcen znamená rituálně oddělit ze světa pro Boha jako se očišťuje tělo nebo předmět od špíny. Člověk se nestává čistým, svatým a odděleným čáry máry fuk, ale musí tak jednat. A posvěcené předměty je třeba náležitě užívat a nezesvěcovat je užíváním pro běžné účely. O žádné zaměňování slov nejde, ale o postihnutí významu jednoho slova druhými. Slova se vykládají zase slovy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchova (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 06. červenec 2018 @ 08:01:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jenže, pane Voto, rituální oddělení nemá moc učinit člověka svatým.
Posvěcení je dílem Boží milosti, kdy nás Pan Ježíš osvobodil a obmyl od hříchů, posvěcuje nás Duchem svatým. - Římanům 6, 22Avšak
nyní, když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími,
máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 06. červenec 2018 @ 09:53:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vkládání rukou pro pověření službou je ovšem právě ono "rituální oddělení" pro tuto službu.
V tomto rituálu působí zároveň s člověkem (který tuto službu uděluje a sám ji už má) i moc Ducha svatého. Protože Duch svatý je ten, kdo v církvi nyní působí a ji oživuje.
Bez moci Ducha nedokáže nikdo nic - ani kdyby se sám pasoval třeba za apoštola.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 06. červenec 2018 @ 10:47:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Z dějin vašeho spolku ovšem je jasné, že v tomto rituálním oddělení mnohdy, častokrát, a to i pro nejvyšší v katolictví chápanou službu (papežství) moc Ducha svatého nepůsobila. Působily spíš lidské výmysly a intriky.
Takže oko opět jenom prázdné bezduché fráze. Realita bývá značně jiná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - s (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. červenec 2018 @ 07:57:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tobě nenávist k římskokatolické církvi ovšem docela zatemňuje mozek.
Kdo není partnerem do dialogu, je partnerem do sekty ... docela výstižné na tvoji osobu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. červenec 2018 @ 09:05:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oko, nevím, proč na pravdu reaguješ tak podrážděně.
To si vážně myslíš, že když byli v řkc najednou 3 papežové, že při tom "rituálním oddělení" každého z nich působila zároveň s člověkem i moc Ducha svatého ? Nebo při oddělení papeže Štěpána VI., který nechal svého předchůdce vykopat z hrobu, posadil mrtvolu na papežský stolec a soudil ho, také působila moc Ducha svatého ?
Nebo při rituálním oddělení papeže Jana XII , který usedl na papežskou stolici ve věku 18 let a věnoval se spíš ženskému pokolení, ovšem pro papeže zcela nevhodným způsobem, také působila moc Ducha svatého ? Atd.
Císař Ota dokonce musel svolat synod, aby papeže sesadil. Jeden z dobových kronikářů uvádí seznam jeho prohřešků: „ smilnil
s vdovou po Ranierovi, konkubínou svého otce, vdovou Annou a se svou
vlastní neteří a z papežského paláce tak učinil nevěstinec. Další tvrdí,
že chodil na honitbu, oslepil svého zpovědníka Benedikta a vykastroval a
nechal zabít kardinála diakóna Jana... Jak klerikové tak laici o něm
tvrdí, že ďáblu připíjel vínem, hrál v kostky, uctíval Jupitera, Venuši a
další démony. Dokonce prý neslavil matutiny v kanonických hodinách a
nežehnal se znamením kříže.“ Je vidět, že si kronikář hodně přisadil, aby čtenáře patřičně pohoršil, přesto je zjevné, že Jan XII. byl opravdu pěkné kvítko. Zdroj: https://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/220058-5-nejhorsi-stredovekych-papezu-jeden-soudil-mrtvolu-dalsi-smilnil-jako-o-zivot/Zdroj: https://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/220058-5-nejhorsi-stredovekych-papezu-jeden-soudil-mrtvolu-dalsi-smilnil-jako-o-zivot/
Císař Ota dokonce musel svolat synod, aby papeže sesadil. Jeden z dobových kronikářů uvádí seznam jeho prohřešků: „ smilnil
s vdovou po Ranierovi, konkubínou svého otce, vdovou Annou a se svou
vlastní neteří a z papežského paláce tak učinil nevěstinec. Další tvrdí,
že chodil na honitbu, oslepil svého zpovědníka Benedikta a vykastroval a
nechal zabít kardinála diakóna Jana... Jak klerikové tak laici o něm
tvrdí, že ďáblu připíjel vínem, hrál v kostky, uctíval Jupitera, Venuši a
další démony. Dokonce prý neslavil matutiny v kanonických hodinách a
nežehnal se znamením kříže.“ Je vidět, že si kronikář hodně přisadil, aby čtenáře patřičně pohoršil, přesto je zjevné, že Jan XII. byl opravdu pěkné kvítko. Zdroj: https://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/220058-5-nejhorsi-stredovekych-papezu-jeden-soudil-mrtvolu-dalsi-smilnil-jako-o-zivot/Zdroj: https://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/220058-5-nejhorsi-stredovekych-papezu-jeden-soudil-mrtvolu-dalsi-smilnil-jako-o-zivot/Císař Ota dokonce musel svolat synod, aby papeže sesadil. Jeden z dobových kronikářů uvádí seznam jeho prohřešků: „ smilnil
s vdovou po Ranierovi, konkubínou svého otce, vdovou Annou a se svou
vlastní neteří a z papežského paláce tak učinil nevěstinec. Další tvrdí,
že chodil na honitbu, oslepil svého zpovědníka Benedikta a vykastroval a
nechal zabít kardinála diakóna Jana... Jak klerikové tak laici o něm
tvrdí, že ďáblu připíjel vínem, hrál v kostky, uctíval Jupitera, Venuši a
další démony. Dokonce prý neslavil matutiny v kanonických hodinách a
nežehnal se znamením kříže.“ Je vidět, že si kronikář hodně přisadil, aby čtenáře patřičně pohoršil, přesto je zjevné, že Jan XII. byl opravdu pěkné kvítko. Zdroj: https://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/220058-5-nejhorsi-stredovekych-papezu-jeden-soudil-mrtvolu-dalsi-smilnil-jako-o-zivot/Zdroj: https://veda-a-technika.eurozpravy.cz/veda/220058-5-nejhorsi-stredovekych-papezu-jeden-soudil-mrtvolu-dalsi-smilnil-jako-o-zivot/A to je pouze ty nejkřiklavější příklady.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. červenec 2018 @ 09:32:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Omlouvám se, nebylo mým záměrem sem vložit celou zkopírovanou pasáž a to ještě několikrát. Při psaní příspěvku a použití ctrl+v (chtěl jsem v textu nechat jen část z kopírovaného zdroje) se tam neobjevilo vůbec nic, tak jsem to zkoušel opakovaně. Že to nakonec v příspěvku bude, jsem vůbec netušil. Takže se moc omlouvám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 07. červenec 2018 @ 13:49:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano
Oko, nevím, proč na pravdu reaguješ tak podrážděně.
To si vážně myslíš, že když byli v řkc najednou 3 papežové, že při tom "rituálním oddělení" každého z nich působila zároveň s člověkem i moc Ducha svatého ? Nebo při oddělení papeže Štěpána VI., který nechal svého předchůdce vykopat z hrobu, posadil mrtvolu na papežský stolec a soudil ho, také působila moc Ducha svatého ?
martino
rosmano, my na rozdíl od tebe známe dějiny Církve. Ty si jen někde něco okopíruješ jako wollek, ale nevíš o čem píšeš. Nevyplachuj si "ústa" Duchem Svatým, a raději si nastuduj jak to bylo. Štěpána dosadila přeci světská moc, tak do toho nemontuj Ducha Svatého. Stejně tak světská moc, nikoliv duchovní dosadila mladičkého Jana XII. Nemá snad Církev příslib, že brány pekel ji nepřemohou? Tak, že se snažíš zbytečně Církev svatou očernit. Ona nemá příslib, že nebudou problémy, ale že brány pekel ji nepřemohou!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. červenec 2018 @ 21:33:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Máte dobrý způsob obhajoby :-)
Za všechny vaše gaunery a gaunerské činy může světská moc :-) To známe i u Husa .
Asi byly na ně špatně vkládány ruce. Anebo se na to vkládání rukou, u kterého působí moc Ducha svatého, úplně zapomnělo ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 08. červenec 2018 @ 22:48:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano
Máte dobrý způsob obhajoby :-)
Za všechny vaše gaunery a gaunerské činy může světská moc :-) To známe i u Husa .
Asi byly na ně špatně vkládány ruce. Anebo se na to vkládání rukou, u kterého působí moc Ducha svatého, úplně zapomnělo ?
martino
Raději ze sebe nedělej hlupáka. S tímto názorem vzbudíš pozornost tak na GS, možná ani tam ne....Vždy máš dvě možnosti. Dělat ze sebe blba, nebo říci, moment, já se na to podívám....ty jsi zvolil první variantu, gratuluji. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. červenec 2018 @ 20:27:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Cožpak právě toto apoštol Pavel už dávno předtím nepředpověděl?
(Sk 20,29-31)
... Já vím, že po mém odchodu k vám vejdou draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo. I z vás samotných povstanou muži, kteří budou mluvit převrácené věci, aby strhli učedníky za sebou. Proto buďte bdělí .....
Přesto má církev postavená na apoštolech od Krista ujištění, že ji brány pekel nepřemohou. Papež není celá církev! V historii byli i špatní papežové - byli v ní ale i svatí papežové! Duch svatý církev neustále obnovuje a posvěcuje - z hříšníků činí světce, svatých pak dále posvěcuje ....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 07. červenec 2018 @ 21:17:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hmmmm. Ty máš nějakou slabou chvilku Očko. A nyní napiš něco k NEPŘERUŠENÉ apostolské posloupnosti!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. červenec 2018 @ 22:13:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pochopil jsi oko vůbec pointu toho, co jsem ti výše sdělil ?
A sice že při mnoha těch vaších "rituálních odděleních" moc Ducha svatého nepůsobí. Kdyby působila, neměli byste v historii tak tragické bezbožné figury na významných místech v církvi. A chyba mohla být jak na straně těch, kteří to rituální oddělování prováděli (žádnou mocí Ducha svatého nedisponovali), tak i na straně těch, kteří byli "rituálně oddělováni" - byly to veskrze nevhodné, bezbožné osoby pro jakoukoli službu v církvi.
Takže ta tvá tvrzení typu : --- V tomto rituálu působí zároveň s člověkem (který tuto službu
uděluje a sám ji už má) i moc Ducha svatého. ----
jsou jen prázdné, pyšné floskule. Realita bývá dost jiná. Být tebou, trochu bych z té pýchy slevil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 08. červenec 2018 @ 08:01:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." --- V tomto rituálu působí zároveň s člověkem (který tuto službu
uděluje a sám ji už má) i moc Ducha svatého. ----
jsou jen prázdné, pyšné floskule. "...
Ve svém sektářském tmářství nejsi evidentně vůbec schopen rozlišit Boží obdarování dary od využití darů člověkem.
Že Bůh každého člověka v různé míře obdaroval - to je racionálním faktem, prostým konstatováním, ve kterém není vůbec žádná pýcha.
Bůh totiž své dary rozděluje jako hřivny v podobenství - jejich smyslem je, aby je člověk "rozmnožil", aby je zúročil, vyzískal z nich všechno pro naplňování Božího plánu spásy světa. Podobně jako v podobenství o hřivnách i obdarovaní křesťané využívají své dary různě - někteří je dokonce zakopou hodně hluboko!
To platí i o darech Ducha svatého, udělených skrze vkládání rukou.
Nikde není napsáno, že Duchem svatým obdarovaný člověk bude rázem činit zázraky a dokonale se změní ke svému prospěchu a k prospěchu jiných. Každá změna u člověka totiž probíhá i s jeho aktivní účastí - spoluprací. Kdo s Bohem nespolupracuje, ten i po obdarování Duchem zůstane stejným.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 08. červenec 2018 @ 12:29:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Blábolil zde Oko, modlář se sklony ke zločinosti a svobodou hřešit!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 06. červenec 2018 @ 18:10:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane rosmano. Rituální očista, tedy posvěcení, rozhodně není čáry máry fuk a na lusknutí prstu je, co bylo, fuč. To je představa dosti svůdná a hodně pohanská. Měl jsem dosud za to, že křesťané tomu rozumí, že ten dar milosti v posvěcení lidské duše není mávnutím kouzelného proutku a vyřčením kouzelné formule, ale že kdo byl jednou posvěcen, je vázán konat své posvěcení, čímž také posvěcuje Boha ve svém srdci. Proto pokud má někdo za nic to posvěcení, jímž byl posvěcen nebo ho má za šovinictické povýšení, určitě své posvěcení znesvětí. Milostí Boží by Vám měla být dostačující v tom, že jste dostal tu příležitost za bod zvratu ke změně a proměně svého smýšlení a jednání a vzít to sobě za závazek. A to i v rámci dalších zasvěcení. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 06. červenec 2018 @ 22:25:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nevím, ale mám takový dojem, že pod pojmem posvěcení každý rozumíme něco jiného. Pro mě rituální očista není posvěcení.
Například ta vaše věta :
---Proto pokud má někdo za nic to posvěcení, jímž byl posvěcen nebo ho má za šovinictické povýšení, určitě své posvěcení znesvětí. ---
je pro mě zcela cizí. Pokud někdo má za nic posvěcení, jímž byl posvěcen - pro mě je to jednoduché - pokud je to tak, ten někdo prostě nebyl posvěcen ve významu, jak o tom hovoří Písmo v Novém zákoně.
Posvěcení se týká nejniternějšího člověka, jeho myšlení, hodnot, jeho ukrytí v Kristu, touhy líbit se Bohu,...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchova (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 06. červenec 2018 @ 21:09:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Voto, Právě že si uvědomujeme, jak se člověk může stát čistým. Není to pro nás žádné čáry máry... Je to skrze oběť Krista Ježíše. A moc dobře víme, že je to závazek, smlouva, začátek života ve službě Bohu. A platí to pro každého křesťana.
A v této vůli jsme skrze obětování těla Ježíše Krista jednou provždy posvěceni. Každý kněz stojí a denně koná bohoslužbu, při níž znovu a znovu obětuje tytéž oběti, které nikdy nemohou odstranit hříchy. "Toto je smlouva, kterou s nimi po těchto dnech uzavřu, praví Pán: Dám své zákony do jejich srdce a napíši je na jejich mysli," dodává: "Na jejich hříchy a na jejich nepravosti již nikdy nevzpomenu." Kde je tedy jejich odpuštění, není už žádná oběť za hříchy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 06. červenec 2018 @ 22:03:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 》A v této vůli jsme skrze obětování těla Ježíše Krista jednou provždy posvěceni.《 V té vůli tedy ostávejte. Svatí buďte, usilujte o posvěcení, atpod. Rozumíte-li tedy správně, že nejde o čáry máry fuk, paní Milko. 》Každý kněz stojí a denně koná bohoslužbu, při níž znovu a znovu obětuje tytéž oběti, které nikdy nemohou odstranit hříchy.《 Nikdy to nebyly tytéž oběti, ale vždy nové. 》"Toto je smlouva, kterou s nimi po těchto dnech uzavřu, praví Pán: Dám své zákony do jejich srdce a napíši je na jejich mysli," 《 Jsou-li Boží zákony vloženy do lidských srdcí a napsány do (na) lidských myslí je zapotřebí ještě jediné. 》dodává: "Na jejich hříchy a na jejich nepravosti již nikdy nevzpomenu."《 Nevzpomene-li Bůh, tedy jsou Bohem zapomenuty a nebude si je ani člověku připomínat. Za žádný hřích nikdy nebylo více než jediné oběti. A Bůh zaslíbil už tehdy, že kdo bude litovat, vyzná svou vinu, nahradí, co je třeba včetně prosby za odpuštění způsobené psychické újmy, a opustí zlou cestu, po níž se vydal, bude mu Jím odpuštěno a jeho hříchy nebudou více připomínány. Oběti zvířat měly vždy alegorický význam. Usmířit si Boha uplácením nebo znesvěcení oběti zástupným přenesením viny, je hříchem pohanství. Kde je tedy jejich odpuštění, není už žádná oběť za hříchy. Také ani nikdy nebyla. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. červenec 2018 @ 07:30:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jenže u křesťana je odpuštění hříchů skrze zvláštní službu církve hříchy odpouštět.
(J 20,21-23)
Ježíš jim opět řekl: „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, i já posílám vás.“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy. “
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 10. červenec 2018 @ 12:47:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na tvé chápání je to příliš těžké Oko!
Takže!
Co říká Kristus? Posílám vás Já? Nebo říká posílá vás řkc??
Otazkou je Oko, kdože jsou ti poslaní a dodnes posílaní Kristem??
Podle tebe je Kristus natolik neschopný, že nedokáže posílat své služebníky právě teď a nyní, a po celou historii?? Kristus je podle tebe tak slabý, že za ty co posïlá bude hledawt nástupce u lidské oraganizace, jako kopie další kopie, z kopie až se obraz originálu úplně ztratí, přesně což se v posloupnictví řkc stalo- viz synoda mtrvých!
A mimochodem! Odpuštění je pro tebe ZVLÁŠTNÍ služba?? ZVLÁŠTNĪ??
Co je podle tebe na odpuštění zvláštního? Víš co je ZVLÁŠTNÍ Oko? Když papež chtěl a chce za boží odpuštění, za boží milosrdenství peníze či nějaký úkon, skutek. To je zvláštní, prodávat to, co Bůh poskytuje zdarma. Ti tvoji posloupníci čtou někde ve slovech Krista- odppuštějte, a nechte si za to platit?! Kde?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autor (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 06. červenec 2018 @ 13:39:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano bohužel vůbec neví co znamená posvětit a co znamená vysvětit. Posvětit se mohou předměty používané věřícími, růžence, křížky, medailonky atd. to může každý kněz nebo jáhen. Vysvětit člověka pro službu v Církvi může jen biskup modlitbou, vkládáním rukou a označením - pomazáním svatým křižmem. Tedy něco naprosto jiného než je posvěcení. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná a (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 06. červenec 2018 @ 13:47:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
S tím se martino ale obrať s důvěrou na Lu-Tze, ten napsal někde výše:
--- Pavel apoštol bez apoštolského svěcení, nemohl nakonec Petr být skutečně tím kdo jej posvětil ? ---
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchova (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 07. červenec 2018 @ 14:24:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano
To, že nějaký nick Lu-Tze píše blbosti, protože nic nezná, neznamená to, že ty ho v tom budeš utvrzovat a Milka tě za to chválí. Posvětit a vysvětit jsou dvě různé věci. Něco posvětit je svátostina, vysvětit na jáhna, kněze a biskupa je svátost, trvalá a věčná jako je svátost křtu a další svátosti. Z Písma nevíme kdo Pavla vysvětil za biskupa, ale víme z Písma, že zakládal místní Církve a to nemohla jen osoba pokřtěná, ale jen biskup. Také víme, že Pavel vysvětil za biskupa Timotea a ustanovil ho v Efesu. Stejně tak víme že Jan vysvětil Polykarpa, ten Ireneje atd.atd. Takže mě názory Lu-Tze nezajímají. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. červenec 2018 @ 20:17:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Slovo "posvětit" má více významů v různých rovinách a týká se nejen svátostin, ale i přímo osoby křesťana.
Posvěcovat se máme i my sami - svatým životem.
(Zj 22,11)
... spravedlivý ať dál koná spravedlnost a svatý ať se dál
posvěcuje....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 07. červenec 2018 @ 21:30:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chápeš vůbec smysl Oko? Smysl biblického verše, který jsi ryze účelově očesal a použil!
Kdo křivdí, ať křivdí dál, kdo je pošpiněn, ať zůstane ve špíně – kdo je spravedlivý, ať zůstane spravedlivý, kdo je svatý, ať setrvá ve svatosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - s (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 08. červenec 2018 @ 07:48:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tím začátkem jsem ti nechtěl radit - aby ses ještě více neinspiroval.
Proto jsem začátek vynechal - není v něm totiž nic o posvěcování člověka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 08. červenec 2018 @ 11:44:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže ten začátek Božího Slova v knize Zjevení 22:11 nevynechává tebe, jelikož je to přesně tvůj případ, oko! Ty tu lžeš, křivdíš, zle pomlouváš a ubližuješ lidem, za které zemřel Kristus, lidem, kteří jsou Kristovi !!! A co myslíš, oko, nechá to Kristus být? Nechá to bez povšimnutí a bez následků?! Víš, co to znamená v Božích očích? Víš, Kdo si to bere velmi osobně? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 08. červenec 2018 @ 12:49:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Willy. Ten verš pokračuje. Jsou zde slova o odplatě, lhářīch a modlářích. Oko prolhaný modlář se svou svobodou hřešit a zločineckými sklony by si je měl dobře přečíst!
Kdo křivdí, ať křivdí dál, kdo je pošpiněn, ať zůstane ve špíně – kdo je spravedlivý, ať zůstane spravedlivý, kdo je svatý, ať setrvá ve svatosti. Hle, přijdu brzo, a má odplata se mnou; odplatím každému podle toho, jak jednal. Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec. Blaze těm, kdo si vyprali roucha, a tak mají přístup ke stromu života i do bran města. Venku zůstanou nečistí, zaklínači, smilníci, vrahové, modláři – každý, kdo si libuje ve lži.
Oko si poslední dobou ve lžīch docela libuje! Víš kde zůstaneš Oko?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 08. červenec 2018 @ 13:12:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Myslivče, ano vím, kde oko zůstane - venku. Pokud si to nepřečte celé a nevyvodí z toho pro sebe patřičné důsledky v podobě pokoření se před Bohem a pokání, tj. změny smýšlení a jednání a nápravy vůči těm, proti nimž se provinil. Kéž se nad ním Bůh smiluje a dostane se mu milosti od Boha. Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 09. červenec 2018 @ 18:11:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Víš kde zůstaneš Oko? //
Na hlavě v jamce oční? (dutina očnicová) ;-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. červenec 2018 @ 10:32:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)
(Za 2,12)
Neboť toto praví Hospodin zástupů -- kvůli své slávě mě poslal k národům, které vás plenily: Kdo se dotýká vás, dotýká se zřítelnice mého oka. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 10. červenec 2018 @ 15:58:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko si do vyhledávače zadal oko, a ani si neuvědomuje, že v souvislostech v jakých cituje boží slovo lze rozpoznat velkou opovážlivost. Neber....nadarmo. Vzpomínáš Oko?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 08. červenec 2018 @ 12:35:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tím začátkem jsem ti nechtěl radit - aby ses ještě více neinspiroval.
Zase sprostá lež Oko! Prokazatelně jsi účelové očesaným božím slovem odpovídal tvému kolegovi!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě křesť (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:09:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, Petr nemohl Pavla posvětit a skutečně nebyl tím, kdo Pavla posvětil. Nic jako apoštolské svěcení totiž neexistuje. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v životě k (Skóre: 1) Vložil: Lu-Tze v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:12:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | je to možné, a svěcení kněží a králů a mesiášů v SZ existuje nebo ne ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v živo (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:18:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hádat se ani odpovídat na zavádějící otázky nebudu. Znám v této věci pravdu a poznání pravdy Božích věcí skrze Ducha moudrosti a zjevení přeju i tobě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi, v (Skóre: 1) Vložil: Lu-Tze v Středa, 04. červenec 2018 @ 21:24:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nechtěl jsem se nikoho dotknout, ale kdo není partnerem do diskuze je partnerem do sekty, to je zkušenost prověřená praxí, i Tobě přeji prozření.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autorita v církvi (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 06. červenec 2018 @ 09:55:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)
|
]
|
|