Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. červenec 2018 @ 09:27:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Víš, ono je šílená výhoda, když nemusíš být ve své víře žádnému
lidskému učení ani katechismům zavázán a jenom být závislý na Bohu a na
Písmu, na tom, co ti zjeví,..."...
Jen to zase potvrzuje původní téma mého článku,
že bez toho, aby člověk Písmo chápal v duchu učení církve, Krista a apoštolů, lze pak z něho vyčíst a zdůvodnit si ( dokonce "vědecky") absolutně cokoliv - podle své chuti a přání.
..."Tělo člověka je složeno většinově z vody ..."...
Myslíš, že ti lidé před dvěma tisíci roky tušili, z kolika to procent jsou jen vodou?
..." že ten jeden odsouzený na kříži měl být s Ježíšem v ráji, nemohl být nikdy na základě svého pokání ponořen (pokřtěn) do vody ..."...
Kdyby jsi se nezabýval jen sám sebou, ale sledoval, co já tady průběžně říkám, chápal bys, že tyhle úvahy jsou naprosto mimo. Křest je kvůli tomu, aby se člověk stal údem pozemské Kristovy církve už v tomto pozemském životě. Stát se učedníkem Krista tu na zemi! To se přece toho lotra vůbec netýká! Dokonce i kdyby hned vzápětí nezemřel, stačilo by mu Kristovo osobní pozvání za učedníka. Křest začal být aktuální ( a měl smysl) až po Letnicích, kdy Kristus poslal církvi místo sebe Ducha svatého - Utěšitele.
Kdyby zůstal Kristus v těle na zemi a nevstoupil na nebesa, sám by si činil učedníky (osobním pozváním) a křtu by nebylo třeba.
Proto z některých svým pozváním učinil učedníky a křtu nebylo třeba.
To, co dělá křest mocí Ducha svatého s každým člověkem (spojuje duchovně život křtěnce s životem Krista) - to Kristovi učedníci prožívali své životy reálně spolu s Kristem - prošli společně s ním jeho utrpením, smrtí a vzkříšením. Nebylo tedy třeba je ještě křtít - byli už "pokřtěni" spolu s Kristem při jeho křtu v Jordáně, byli pak pokřtěni i jeho krví.
Smyslem nynějšího křtu je sjednocení života s Kristem (z toho plyne , že vzkříšení Kristovo se pak vztahuje i na křtěnce a on se ve křtu rodí jako dítě Boží. - a to oni měli, protože žili v době, kdy Kristus žil na zemi - a prožili spolu s ním i jeho vzkříšení.
Po Kristově nanebevstoupení se už nikdo na světě nemůže stát křesťanem jinak, než mocí Ducha svatého skrze křest.
Toho poslal Kristus církvi místo sebe a od té doby Duch svatý koná.
Už i apoštol Pavel, i když byl pozván za učedníka samotným Kristem (v době už po jeho nanebevstoupení a po seslání Ducha svatého církvi na Letnice) - už i on musel být nutně pokřtěn, aby se stal křesťanem! (Sk 9,18).
Úkonem křtu člověk následuje Krista i do Jordánu. I nad ním (jako kdysi nad Kristem) v okamžiku křtu pronese nebeský Otec: "Toto je můj milovaný syn (dcera), v němž se mi zalíbilo!"
Křest není ani zdaleka jen jakýmsi pohřbem starého člověka (mrtvoly) - jak zde hlásá Toník!
Křest je novým narozením dítěte Božího, učedníka Kristova. Křest je naší záchranou pro věčnost (podobně jako skrze vody potopy bylo zachráněno osm lidí - z nichž (jak říká Písmo) jen jeden jediný Noe byl spravedlivý! Byli zachráněni milostí, bez vlastních zásluh - jen proto, že tvořili společenství těla rodiny Noeho. Nejsou tedy pro člověka žádná daná "kritéria" pro křest, které by musel člověk splňovat - stačí víra, která přivádí ke křtu. Nové narození z vody a z Ducha je už dílem milosti Boží.
(1 Pt 3,18-21) Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za
hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu. V těle byl
sice usmrcen, ale v Duchu obživen. V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězení, kteří
kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala,
zatímco byl stavěn koráb, v němž jen několik, to jest osm duší, bylo
zachráněno skrze vodu. Naplnění
tohoto předobrazu -- křest -- i vás nyní zachraňuje, ne jako odložení
tělesné špíny, nýbrž jako odpověď dobrého svědomí Bohu, skrze
zmrtvýchvstání Ježíše Krista ...
Ty říkáš, že jsi byl zachráněn (znovuzrozen) mimo křest - já říkám, že nikdo z lidí dosud žijících nemůže být zachráněn a žít pak svůj pozemský život jako křesťan, pokud se nenarodí z vody křtu a z Ducha svatého.
To je ta další "rovnice", která ti doplňuje rovnice jiné. Nelze být vzkříšen (zachráněn pro věčnost s Bohem) spolu s Kristem jinak, než ve vodě křtu!
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Úterý, 24. červenec 2018 @ 13:02:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Jen to zase potvrzuje původní téma mého článku, že bez toho, aby člověk Písmo chápal v duchu učení církve, Krista a apoštolů, lze pak z něho vyčíst a zdůvodnit si ( dokonce "vědecky") absolutně cokoliv - podle své chuti a přání.
Přesně tak. A to je právě ten problém. Kéž by sis ještě toto vzal k srdci a nesouzněl podstatně více s nevěřícími a šalomáky, ale souzněl se skutečnými křesťany. Těch dvě miliardy po světě rozhodně nechodí.
//Myslíš, že ti lidé před dvěma tisíci roky tušili, z kolika to procent jsou jen vodou?
Uvažuješ opět jako šalomák, kteří předpokládají, že Pán Ježíš byl obyčejný člověk s nulovým poznáním nad rámec toho, co bylo v jeho době 'obvyklé'. Pokud věříš, jako křesťané, že v Pánu Ježíši k nám přišel Bůh sám, pokud věřít Janovi, že skrze Něho povstalo vše stvořené, pak by tě snad nemělo udivovat, že Pán Ježíš znal složení lidského těla lépe než my.
A jinak zdůrazňuji - netvrdím, že to tak Pán Ježíš myslel. Ale myslet to tak mohl (minimálně jako jednu z paralelních možností, z nichž mohou platit všechny), logické to z mého pohledu do určité míry je. Nicméně přečti si pozorně Toníkův komentář, kde odkazuje na další povídání o vodě, v rámci stejného kontextu. Tam tu skutečně biblickou odpověď najdeš. Odpověď duchovní, přímo od Pána, nikoliv nějaké logické spekulace, které jsi po mne žádal.
//Kdyby jsi se nezabýval jen sám sebou, ale sledoval, co já tady průběžně říkám, chápal bys, že tyhle úvahy jsou naprosto mimo.
Zbytečná poznámka. Ostatně tvé úvahy jsou často natolik logicky a fakticky děravé, že bych se upsal, kdybych tě na ně měl neustále upozorňovat. Tvé naprosto běžné záměny slov jsou v jakékoliv faktické diskuzi s tebou docela fatální. Sám následně píšeš:
"Křest je kvůli tomu, aby se člověk stal údem pozemské Kristovy církve už v tomto pozemském životě."
Jenže to, že člověk musí být narozený z vody a Ducha, což je verš, na kterém to vše bez ohledu na další kontext stavíš, nehovoří nic o církvi, ani ekklesii, ani údech, dokonce ani o Kristově nevěstě, nebo Těle. To sis tam zase něco vymyslel. Tam se píše spatřit Boží Království. Jaký je podle tebe například význam slova spatřit? Znamená ve tvém chápání něco jako stát se členem, údem či součástí?
Rozumíš mi aspoň trochu, že tvou argumentaci považuji za iracionální, nelogickou, a že tedy sám ve svých reakcích jsem vlastně nucen přepínat se mezi iracionalitou, co vyplodíš ty, a skutečným logickým úsudkem, který z Písma, případně z některých tvých tezí plynou? Pak bys snad pochopil nadbytečnosti poznámek typu: "sledoval, co já tady průběžně říkám, chápal bys, že tyhle úvahy jsou naprosto mimo" a raději se zamyslel nad tím, co ti říkají jiní. Zejména skuteční věřící Kristovi, kteří nejsou závislí na katechismech a lidských naukách a snaží se ti vše, i rozumově, vysvětlovat.
Ten zbytek, promiň, ale nemám už čas a ani chuť to komentovat. Znovu narozený jsem ve křtu ve vodě nebyl, a nevím o jediném člověku, který by byl. Vyloučit to teoreticky nelze, ale rozhodně není pravidlo a téměř nikdy to nenastává - už proto, že se nejedná o správný biblický postup. Bible nikde nehovoří, že by se nechal pokřtít nevěřící a na základě toho se stal křesťanem. Vždy je to tam popsané naopak. Ale rozumím ti, že pro tebe je při práci s Písmem lepší: "z něho vyčíst a zdůvodnit si absolutně cokoliv - podle své chuti a přání." |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. červenec 2018 @ 14:21:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." pak by tě snad nemělo udivovat, že Pán Ježíš znal složení lidského těla lépe než my.
"...
Pán Ježíš však hovořil k apoštolům a ke stovkám generací po nich! Ti všichni by jeho slovu o nutnosti se narodit znovu z vody a z Ducha podle tebe nemohli rozumět?
..." a že tedy sám ve svých reakcích jsem vlastně nucen
přepínat se mezi iracionalitou, co vyplodíš ty, a skutečným logickým
úsudkem, který z Písma, případně z některých tvých tezí plynou..."...
Když se k tomu stavíš takto iracionálně, je zbytečné tu ztrácet čas. Kdo nechce přijat, pravdu bude popírat pořád.
Tak na závěr ještě jednu další rovnici:
(Gal 3,27 - 29)
Vždyť vy všichni, kteří jste byli v Krista POKŘTĚNI, Krista jste oblékli. Již není Žid ani Řek, již není otrok ani svobodný, již není muž ani žena, neboť vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši.
A jestliže jste Kristovi, jste símě Abrahamovo, dědicové podle zaslíbení.
KDO TEDY NENÍ POKŘTĚN, NEMŮŽE BÝT (a taky není!) JEDNO V KRISTU JEŽÍŠI.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Středa, 25. červenec 2018 @ 17:43:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Pán Ježíš však hovořil k apoštolům a ke stovkám generací po nich! Ti všichni by jeho slovu o nutnosti se narodit znovu z vody a z Ducha podle tebe nemohli rozumět?
Připomínku beru. Nicméně Ježíš stále měl na mysli Toníkovo pokračování, které zmínil v odpovědi tobě a tím to učedníkům vysvětlil, právě proto, že mu moc nerozuměli a ptali se ho. Proč se vůbec Ježíš (své Slovo) přirovnával k vodě života? Myslíš, že lidé opravdu netušili o významu vody pro život? Ježíš toto přirování mohl použít i právě z důvodů, které jsem ti psal minule. Nicméně jistě by ti více prospělo, kdyby ses držel toho, co je tam napsané v Písmu o té vodě:
9 Samařská žena mu odpoví: "Jak ty jako Žid, můžeš chtít ode mne, Samařanky, abych ti dala napít?" Židé se totiž se Samařany nestýkají. 10 Ježíš jí odpověděl: "Kdybys znala, co dává Bůh, a věděla, kdo ti říká, abys mu dala pít, požádala bys ty jeho, a on by ti dal vodu živou." 11 Žena mu řekla: "Pane, ani vědro nemáš a studna je hluboká, kde tedy vezmeš tu živou vodu? 12 Jsi snad větší než náš praotec Jákob, který nám tuto studnu dal? Sám z ní pil, stejně jako jeho synové i jeho stáda." 13 Ježíš jí odpověděl: "Každý, kdo pije tuto vodu, bude mít opět žízeň 14 Kdo by se však napil vody, kterou mu dám já, nebude žíznit navěky. Voda, kterou mu dám, stane se v něm pramenem, vyvěrajícím k životu věčnému."
Toto se ti jeví jako křest vodou? Proč? Zbytek viz onen Toníkům komentář. Vysvětlil to tam velmi podrobně a pěkně.
//Když se k tomu stavíš takto iracionálně, je zbytečné tu ztrácet čas.
Zbytečné to asi je, Už proto, že sis ani pořádně nepřečetl tu mou větu a tu iracionalitu sis v ní totálně dopletl ("...mezi iracionalitou, co vyplodíš ty, a skutečným logickým úsudkem..."). A taky jsi neodpověděl na to, jaký je podle tebe význam slova spatřit. Prostě reaguješ jen na co se hodí, a pak po mně o týdny později budeš chtít příklady, důkazy, kde píšeš chybně. Tak si zrovna tento s tím spatřením laskavě zapamatuj. Stejně jako to byla lítost a pokání a tvé další a další účelové slovní záměny. Osobně vůbec nechápu, jak tě za těchto okolnosti jakékoliv diskutování může bavit. Mne tedy určitě ne a už to přeteklo míru, kdy jsem ochoten v tom pokračovat.
K té tvé rovnici na závěr:
1 Kor 12:13 Neboť my všichni, ať Židé či Řekové, ať otroci či svobodní, byli jsme jedním Duchem pokřtěni v jedno tělo a všichni jsme byli napojeni týmž Duchem.
Ono je to těžké, když si účelově zaměňuješ ponoření ve vodě se křtem Duchem, a hlavní ignoruješ jejich skutečný biblický význam. Kdykoliv se tě zeptám, kde v tebou citované vidíš slovo křest vodou, který si tam vymyslíš, tak nikdy nereaguješ. Alespoň si to nepamatuji. Raději toho nechme. Nevidím v tvém myšlení sebemenší posun, navzdory tolika různým snahám nejrůznějších uživatelů ti různými rozumnými způsoby slovo vysvětlit. Někdy to působí, jako bys ty komentáře ani nečetl - to pak nemá smysl. Za mne: končím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. červenec 2018 @ 08:44:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Za mne na závěr - koupel vody, kterou doprovází slovo:
(Tit 3,5) on nehleděl na skutky spravedlnosti, které jsme snad vykonali, ale z pouhého svého milosrdenství nás spasil koupelí znovuzrození a (koupelí) obnovy v Duchu Svatém ...
(Ef 5,26) Mužové, milujte své ženy tak, jako si Kristus zamiloval církev: vydal se za ni, aby ji posvětil tím, že ji očistil koupelí ve vodě, kterou doprovází slovo; on
ji totiž před sebe chtěl předvést jako zcela zářící, bez úhony i bez
vrásky, a bez čehokoli podobného, ale svatou a neposkrvněnou. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 26. červenec 2018 @ 09:33:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže koupel, nebo-li obmytí dle jiných překladů je podle tebe slovo téhož významu jako ponoření? A navíc sám jsi obmyt nebyl ale pouze pokropen, a přesto to považuješ za ekvivalent obmytí, koupele i ponoření...
Nechápu, na jakou úroveň uvažování jsi ochoten se snížit jenom proto, aby sis nemusel přiznat, že jsi celý život věřil lidským smyšlenkám. Ponížit a pokořit bychom se měli kvůli Pánu Ježíši, ne kvůli lidským výmyslům a nesmyslům, kvůli oddanosti lidské organizaci... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. červenec 2018 @ 11:56:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Při křtu se u nás nekropí, ale lije se voda na hlavu křtěnce.
Křtem jsme tedy(1) byli spolu s ním pohřbeni ve smrt(2), abychom - jako byl Kristus Otcovou slávou vzkříšen z mrtvých - žili i my novým životem. Ř 1:4+ Ex 24:16+(1) Var.: "totiž". (2) Křest se nestaví proti víře, ale doprovází ji, Ga 3:26n Ef 4:5 Žd 10:22; srv. Sk 8:12 Sk 8:37n Sk 16:31- Sk 16:33 Sk 18:8 Sk 19:2- Sk 19:5, a vyjadřuje ji na úrovni smyslů účinnou symbolikou svého obřadu. Proto Pavel obojímu připisuje stejné účinky (srovnej Ga 2:16- Ga 2:20 a Ř 6:3- Ř 6:9). "Potopení" (etymologický smysl slovesa "křtít") vnořením do vody pohřbívá hříšníka do Kristovy smrti, Ko 2:12; srv. Mk 10:38, odkud spolu s ním vychází vzkříšením, Ř 8:11+, jako " nové stvoření", 2K 5:17+, jako " nový člověk", Ef 2:15+, úd jediného Kristova Těla oživovaného jediným Duchem, 1K 12:13 Ef 4:4n.
Toto vzkříšení, jež bude úplné a definitivní až na konci časů, 1K 15:12n (ale srv. Ef 2:6+), se však již nyní uskutečňuje novým životem podle Ducha, vv. 8-11, 13; Ř 8:2n Ga 5:16- Ga 5:24. - K výkladu prvopočátečního obřadu křesťanského života, Žd 6:2,
bylo vedle symboliky smrti a zmrtvýchvstání, kterou nacházíme zejména
právě u Pavla, užíváno i dalších myšlenek, v NZ je též vysvětlován jako
očistná koupel, Ef 5:26 Žd 10:22; srv. 1K 6:11 Tit 3:5, jako nové zrození, J 3:5 Tit 3:5; srv. 1P 1:3 1P 2:2, jako osvícení, Žd 6:4 Žd 10:32; srv. Ef 5:14.
O křtu vodou a křtu Duchem srv. Sk 1:5+: těmito dvěma aspekty křesťanského posvěcení jsou zřejmě " pomazání" a " pečeť" z 2K 1:21n.
Podle 1P 3:21 byla předobrazem křtu Noemova archa. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. červenec 2018 @ 18:04:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Podle 1P 3:21 byla předobrazem křtu Noemova archa.
Stando, mohl bys uvést, jakou "logikou" jsi vydedukoval, že podle 1P 3:21 je předobrazem křtu Noemova archa?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 27. červenec 2018 @ 12:39:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak, jako archa zachránila osm lidí skrze vody potopy, podobným způsobem nás zachraňuje křest z postavení lidí tohoto světa do nového postavení vyvolených Božích dětí - do života v novosti (Ř 6,3-4)..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 29. červenec 2018 @ 10:40:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pak ovšem dává smysl, proč jsi psal:
A proč dodnes nerozumíš křtu, když se mylně domníváš, že předobrazem křtu byla Noemova archa. Asi si chtěl tvou úvahou podpořit tvoje slova?
Archa to ale opravdu nebyla. Ta byla taky předobrazem, ale něčeho docela jiného, než křtu. Nebo spíše Někoho.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 31. červenec 2018 @ 14:40:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Doporučuji ti k zamyšlení hlavně závěr z toho druhého tvého odkazu: "ač jsme všichni hříšníci, jsme Krista účastníci."
Až zas budeš o mě říkat, že prý o tobě lžu.
Já se opravdu mylně nedomnívám, že předobrazem křtu byla Noemova archa. Ta má s vodou křtu společné jen to, že kdysi proplula přívaly vod potopy. Archa by snad mohla být předobrazem křtitelnice, nebo nádoby, ze které se křtí. Jsou to prostředky záchrany člověka, zachráněného skrze vodu.
... ve dnech, kdy Noe stavěl archu, v níž byl skrze vodu zachráněn malý počet, celkem osm osob. A
tomu odpovídá právě křest, který vás zachraňuje nyní a který není
odstraněním nějaké tělesné špíny, ale závazkem dobrého svědomí vůči Bohu
skrze vzkříšení Ježíše Krista,....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. srpen 2018 @ 07:59:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Doporučuji ti k zamyšlení hlavně závěr z toho druhého tvého odkazu: "ač jsme všichni hříšníci, jsme Krista účastníci." Až zas budeš o mě říkat, že prý o tobě lžu.
Stando, vaši realitu a projekce vašeho života do druhých a s tím související lži, které píšeš chápu dobře. Nejsou tak složité, abych se nad nimi musel zamýšlet.
Já se opravdu mylně nedomnívám, že předobrazem křtu byla Noemova archa.
Už jsi tedy porozuměl, že předobrazem křtu ve vodě nebyla ze situace Noeho archa, ale voda? To by člověku měla dát obyčejná logika. Už nebudeš tedy psát tvé mylné výklady ve stylu "Podle 1P 3:21 byla předobrazem křtu Noemova archa."?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 26. červenec 2018 @ 14:39:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Takže koupel, nebo-li obmytí dle jiných překladů je podle tebe slovo téhož významu jako ponoření?<< Jen poznámka. Jde-li o rituální ponoření do vod (Božího ducha) pak se to rozhodně neobejde bez Jeho koupele a Jeho obmytí člověka vodami (Božího ducha), do nichž ten člověk sestupuje a do nichž se ponořuje. K upřesnění: hebrejština nemá pro vodu jednotné číslo, vždy se jedná o plurál. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 26. červenec 2018 @ 16:05:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemyslím si, že by tento tvůj komentář měnil cokoliv na mých námitkách vůči okovým postojům ohledně křtu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 26. červenec 2018 @ 19:05:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šlo o poznámku, pane wolleku. Ponořením se do vod (Božího ducha) se jimi Jeho duchem, Svatý budiž požehnán, věřící nechává obmýt a očistit. Jde o kultickou očistu těla očistou ducha. Tak jako se po tělesné očistě člověk cítí svěže jako znovu zrozený. A do mikve ke kultické očistě sestupuje Žid až po své očistě svého těla a ne aby si v mikvi očistil tělo od tělesné špíny.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 25. červenec 2018 @ 19:31:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Pán Ježíš však hovořil k apoštolům a ke stovkám generací po nich! Ti všichni by jeho slovu o nutnosti se narodit znovu z vody a z Ducha podle tebe nemohli rozumět?
Myslivec: Oko A Cizinec, Oko A dlouhé vedení, Oko A jelito, Oko A blaubleblublabláblá
Oko, apoštolové JASNĚ mluví o narození z vody A Ducha. Vidíš tam to A? Tak. A nyní zapni mozkové závity a odpověz sám sobě na otázku. Když už jsi přesvědčený o tom, že při pokropení miminka se miminko naráz zrodí vody i Ducha 2v1, tak k čemu je potom biřmování? To jako napřed Ducha mimino má, pak ho nemá a zase ho má? A to jak jako pane Sysel?
Oko, je paradoxní jako rychlou a okamžitou moc připisuješ obřadnému aktu pokropení mimina, což se ovšem vůbec nijak a nikde neprojeví, A jak tvrdošíjně propaguješ dlouhodobou, těžkou celoživotní proměnu, bez možnosti okamžitého vysvobození Kristem, které lze snadno dokázat na rychle změně životů Kristem vysvobozených lidí.
Zvláštní Oko, že? Pokropení mimina v řkc je podle tebe proměna a to bez zjevných a bez průkazných duchovních změn, a znovuzrození dospělého v Duchu svatém bez řkc, je podle tebe nesmysl, i když jsou duchovní změny zcela průkazné a zjevné!
Kde jsou ti znovuzrození dospělí římští katolíci, u kterých Kristus vyvolal okamžitou životní proměnu, obrácení? Kde Oko?! Kde je tvůj důkaz, že se musíš sebeproměňovat po celý život? Kde Oko?!
Odpověď je snadná. Nejsou a není nikde! Okamžitě z řkc utekli, neb v pravdě Ducha poznali, že to byla právě řkc která jim mocně bránila v poznání Krista!! A proto co zde Oko tvrdíš nemáš oporu ani v Písmu, ani v životě, ani mezi svými kolegy.
Nábožensky fantazíruješ Oko, to je důsledek tvého vyšinutí způsobené klamným učením řkc. Hodně se v tom poslední dobou plácáš. A až v tobě zase chytnou saze, tak nezapomeň na tvé tvrzení, že nikdy nelžeš a všechny máš v úctě!
|
]
|
|