Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 05. srpen 2018 @ 15:16:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Dvakrát jsi prošel obřadem křtu.
No, to ani náhodou! Jak tě zas napadla tahle nová blbost? To sis vymyslel z čeho?
Už nevíš, co dalšího by sis vymyslel, jakou další lež přidal, koukám?
Protože ve svých herezích jsi dospěl k závěru, že tvůj miminkovský křest byl vlastně (podle tvých slov ) sice PLATNÝ - ale přesto tě jaksi na něm doopravdy nepokřtili (protože ani nemohli, to jméno neznali). V čem byl tedy vlastně platný?
A tebe baví takhle lhát, vymýšlet si?
Pokud si ty vymýšlíš nějaké tvé nápady o platnosti křtu, tak by sis měl taky vymyslet v čem byl ten křet platný, ne?
Platnosti a neplatnosti svátostí jsou tvůj svět, tvé výmysly, vaše náboženství. Se křtem vaše motaniny nesouvisí nijak.
Pokud bys chtěl vědět něco z našeho světa, co žijeme my, tak neřešíme vaše křivolaké cestičky, vaše platnosti, svátosti, "ex opere čáry máry". Ty jsou jen vaše.
V našem učení je napsané:
Sk 2:38 : CSP Petr jim řekl: „ Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého.
Sk 2:41 : CSP Ti, kteří radostně přijali jeho slovo, byli pokřtěni a toho dne bylo přidáno asi tři tisíce duší.
Sk 8:12 : CSP Když však uvěřili Filipovi, který jim zvěstoval evangelium o Božím království a o jménu Ježíše Krista, dávali se pokřtít muži i ženy.
Sk 8:13 : CSP Dokonce sám Šimon uvěřil, byl pokřtěn a držel se Filipa. Když viděl, jak se dějí veliká znamení a mocné činy, velmi nad tím žasl.
Sk 8:38 : CSP Rozkázal zastavit vůz a oba, Filip i eunuch, sestoupili do vody, a Filip ho pokřtil.
Sk 9:18 : CSP A hned jako by mu s očí spadly šupiny, zase viděl, vstal a byl pokřtěn.
Sk 10:48 : CSP A nařídil, aby byli pokřtěni ve jménu Ježíše Krista. Potom ho poprosili, aby s nimi zůstal několik dní.
Sk 16:33 : CSP I ujal se jich v tu noční hodinu, vymyl jim rány a hned se dal pokřtít on i všichni jeho domácí.
Sk 18:8 : CSP Představený synagogy Krispus s celým svým domem uvěřil Pánu; také mnozí Korinťané, kteří poslouchali, přistupovali k víře a dávali se křtít.
Sk 19:5 : CSP Když to uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše.
Sk 22:16 : CSP A proč nyní váháš? Vstaň, dej se pokřtít a smyj své hříchy vzývaje jeho jméno.‘“
Žádné vaše motaniny. Žádné svátosti. Žádná miminka. Žádné platnosti a neplatnosti. Žádné křivolaké cestičky.
Slyšeli, uvěřili, přijali, dali se pokřtít. Jednoduché, přímé, jasné, jednoznačné.
Toník |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. srpen 2018 @ 13:56:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Žádné vaše motaniny. Žádné svátosti. Žádná miminka. Žádné platnosti a neplatnosti. Žádné křivolaké cestičky.
Slyšeli, uvěřili, přijali, dali se pokřtít. Jednoduché, přímé, jasné, jednoznačné. "...
Hereze sice vždycky všechno zjednodušují (líbivě, povrchně - jen nejít na hlubinu!), ale v důsledku pak život stejně komplikují.
Všechny příklady z Písma, co jsi uvedl, se týkaly dospělých lidí, kteří uvěřili a dali se pokřtít. V začátcích církve tomu ani jinak být nemohlo. A v případě mentální zralosti je osobní víra nezbytnou podmínkou pro křest. Pro platný křest!
Platnost křtu řešit musíš (ve křtu se stáváš křesťanem, údem církve), jinak není jasné, zda jsi či nejsi křesťanem.
Že jsi dvakrát prošel obřadem křtu (poprvé jako miminko v kostele, podruhé jako dospělý v jezeře), je přece evidentní historická skutečnost. V čem spatřuješ lež?
Samozřejmě, každý je pokřtěn hned napoprvé - nikdo se nemůže ve skutečnosti znovuzrodit dvakrát, i kdyby obřadů křtu dalších podělal bezpočet.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. srpen 2018 @ 15:58:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hereze sice vždycky všechno zjednodušují (líbivě, povrchně - jen nejít na hlubinu!), ale v důsledku pak život stejně komplikují.
Vaši situaci chápu - to, co žijete, je jistě vaše věc, pokud vám to vyhovuje nejít na hlubinu a nechat se jako miminka napovrchu "pokristit" a pak ty vaše nesmysly obhajovat, vaše věc.
Všechny příklady z Písma, co jsi uvedl, se týkaly dospělých lidí, kteří uvěřili a dali se pokřtít.
Přesně tak! Sláva. Rozumná myšlenka.
Tedy všechny ty příklady z písma byla přesně stejná situace, v jaké jsme byli my, když jsme uvěřili a dali se pokřtít.
Snad jsi to tedy pochopil?
A v případě mentální zralosti je osobní víra nezbytnou podmínkou pro křest. Pro platný křest!
To je tvoje věc, jaké podmínky si pro platnost a neplatnost vymyslíš, když si vymyslíš platnost a neplatnost.
Platnost křtu řešit musíš (ve křtu se stáváš křesťanem, údem církve), jinak není jasné, zda jsi či nejsi křesťanem.
No, já určitě ne.
Co jsem křesťanem, nikdy jsem platnosti nemusel řešit. Ani mi nepřijde ani rozumné ani užitečné se takovými lidskými spekulacemi zabývat a ztrácet tím čas.
Že jsi dvakrát prošel obřadem křtu (poprvé jako miminko v kostele, podruhé jako dospělý v jezeře), je přece evidentní historická skutečnost. V čem spatřuješ lež?
V tom, že jsem dvakrát prošel obřadem křtu, to je snad jasné, ne?
Je nějaký důvod, proč si takto nesmyslně stále dokola vymýšlíš o mne nové a nové virtuální nesmysly, místo toho, aby sis přečetl, jak to bylo v realitě?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. srpen 2018 @ 09:06:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V realitě to podle tvého vlastního popisu bylo tak, že poprvé tě pokřtili v římskokatolickém kostele a podruhé jsi se nechal (na vlastní žádost) pokřtít znovu v jezeře.
Co na této skutečnosti chceš zpochybňovat??
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. srpen 2018 @ 09:46:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V realitě to podle tvého vlastního popisu bylo tak, že poprvé tě pokřtili v římskokatolickém kostele a podruhé jsi se nechal (na vlastní žádost) pokřtít znovu v jezeře.
A tebe nějak baví si takto vymýšlet, lhát, a provokovat, ty drzý lháři? Je ti k něčemu užitečné, když takto lžeš a vymýšlíš si, místo aby sis přečetl, jak to v realitě bylo?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. srpen 2018 @ 08:21:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť o tom po celou dobu píšu, vysvětluji!
Tvá nynější realita je v zacyklených zkratkách - vězíš ve svém virtuálním světě a ani tak jednoduchá a přímá fakta s tebou nepohnou.
Rozčiluješ se nad událostmi, které jsou reálné, které se v minulosti opravdu staly. Když je seřadím vedle sebe, nazýváš to lží o sobě.
Ale obojí je pravda - i tvůj miminkovský křest, i tvůj "dospělácký" křest.
Pokřtěný jsi byl poprvé v římskokatolickém kostele ve tvých osmi dnech. Až do dospělosti jsi byl pevně přesvědčen, že jsi křesťanem, že jsi pokřtěným. Ani ve snu by tě nenapadlo nechat se křtít znovu na vlastní žádost.
To se muselo nejdřív tvé uvažování zásadně změnit - musel jsi sám sebe vnitřně přesvědčit, že ve tvém miminkovském křtu tě vlastně prý nepokřtili - a toto vymývání tvého mozku tvou nynější sektou (prý "křesťanů") jim trvalo několik let.
Nyní máš své zažité zkratky: nechal jsi se pokřtít přesně podle Písma (nějak jsi zapomněl, že pokřtěný jsi už byl);
Z pohledu ŘKC ti jistě nebyla udělena svátost křtu dvakrát ( a ani já to nikdy netvrdil) - ten druhý tvůj "křest" v jezeře byl už jen symbolickým gestem, nikoli křtem skutečným - stal se pohřbem bývalého (nyní mrtvého) římskokatolíka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 08. srpen 2018 @ 09:13:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Až do dospělosti jsi byl pevně přesvědčen, že jsi křesťanem, že jsi pokřtěným.
Myslivec: Správně jsi to napsal Oko. PŘESVĚDČENÍ. Přesvědčit lze na cokoliv. Na víru v posvátnou krávu, na víru v Hitlera, i na víru křesťanskou. Jenže, ty naše PŘESVĚDČENÉ očičko, víra, ta pravá boží víra Bohem darovaná nestojí na přesvědčení, nestojí na tom že tě nějaká instituce lidská přesvědčila! Víra od Boha stojí na poznané pravdě Ducha svatého a vztahu s Bohem.
Ty jsi Oko doposud i ve svých 67 járech přesvědčený o tom, že jsi křesťan. Ale přitom křesťanské znaky neneseš. Tvoje inklinace ke zlu, nucení se do vztahu s Bohem, tvoje hříšnost nemá s křesťanstvím nic společné. Což si můžeš snadno ověřit v božím slově, a ve svědectví apoštolů. Mnohokrát jsem ti zde boží slovo usvědčující tě z nepravosti citoval. Ale co pro tebe PŘESVĚDČENÉHO FANATIKA boží slovo znamená, že!? Když s ním běžně zacházíš jako s trhacím kalendářem.
Ty ses Oko upnul na lidskou instituci, která tě PŘESVĚDČILA, že jsi to co nejsi. Že jsi křesťan. Nejsi Oko. Sám se k tomu nepřímo doznáváš, když přiznáváš tu nejistotu ve které žiješ, a píšeš o tvém samospásném boji ty svalovče.
Pádlá římská církev je instituce na přesvědčování..
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. srpen 2018 @ 17:26:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, Tvé popisy jsem si pozorně přečetl, tvé závěry posoudil vlastním rozumem i zkušeností života. To, co jsem pak následně napsal, nejsou z mé strany lži,, ani zlý úmysl, ale upřímně míněné postřehy o tom, kde se (podle mého mínění a rozumu a mého vzdělání ve víře) tvá víra rozchází s realitou.
A nemám zájem tě ani nijak snad dráždit k nepřátelství - ale třeba někdy s chladnou hlavou se nad mými výhradami zamyslíš. Nejenom já, ale i ty, se můžeš mýlit v hodnocení pravosti věcí.
Staňa.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. srpen 2018 @ 09:23:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tvé popisy jsem si pozorně přečetl, tvé závěry posoudil vlastním rozumem i zkušeností života.
To chápu, Stando. Žijete naprosto izolovaně ve vaší sektě, nikdy v životě jsi ani nebyl v jiné církvi než v ŘKC, vše tedy posuzuješ podle toho, jak s vámi zachází v ŘKC a co děláte a čemu věříte v ŘKC. To je zjevné snad z každého (nejen) tvého příspěvku.
To, co jsem pak následně napsal, nejsou z mé strany lži,, ani zlý úmysl, ale upřímně míněné postřehy o tom, kde se (podle mého mínění a rozumu a mého vzdělání ve víře) tvá víra rozchází s realitou.
To leda tak ve tvém virtuálním světě? Kde ses k tématu vyjadřoval k mé víře, Stando? K tématu jsem tu ani o své víře nic nepsal - nebylo co, psal jsem tu pouze svou praktickou zkušenost, svědectví ze života.
Čtu si tvé příspěvku poměrně podrobně a nevšiml jsem si, že bys psal něco k tomu, kde se má víra rozchází s realitou - kde jsi psal nějaký postřeh k mé víře?
Zato jsi tu podle vaší zkušenosti z ŘKC a vašich ideologií napsal o mne nespočet projekcí vašeho uvažování, výmyslů, báchorek, nepravd, pomluv a lží - jako že se chovám jako vychloubač, že jsme nějací "lepšolidi" (jen vaše projekce z praxe ŘKC, co znám jako katolík stále dobře), že se vyvyšujeme nad katolíky (a nedojde ti ani proč bych se měl jako katolík vyvyšovat nad katolíky!), že všechno označuji za lež (za lež označuji jen tvoje nepravdy, které píšeš znovu i po upozornění na tvou lež), že zavírám oči před skutečností, co mi nevoní (ani by mne nenapadlo chovat se jako vy), že mi nenávist k ŘKC zatemňuje mozek (to bylo naopak, že mi ŘKC a její manipulace zatemňovala mozek, jako mnoha jiným lidem), že jsem Kolbeho nezištnou oběť lásky k bližnímu jsi zcela překroutil na jakousi Kolbeho sebezničující touhu skončit svůj život (leda ve tvé hlavě), že tě obviňuji z neúcty, z jakýchsi lží o tobě a pomluv - Jen proto, že jsem nerespektoval tvé chorobné představy (přitom tvé lži označuji právě proto, že takto drze lžeš o druhých lidech, což je klasická neúcta), že se tě snažím nachytat (a jen jsem se zeptal na tvé pojetí svátosti křtu a jeho účinků), že za vším hledám zlý úmysl (což vypovídá něco o tvých postojích), že vězím ve svém virtuálním světě a ani tak jednoduchá a přímá fakta s tebou nepohnou (přitom ve tvém virtuálním světě vězíš docela sám a nevypadá to, že by tam byl někdo s tebou), že se rozčiluji nad událostmi, které jsou reálné, které se v minulosti opravdu staly (to by mne ani nenapadlo), že hovořím jakýchsi výplodech své náboženské fantazie, nemající nic společného s realitou (přitom zasvěcení zjevením Ženy zná v ŘKC každý trochu aktivní katolík)....
Že si pletu ponoření do Otce, Syna a Ducha svatého s ponořením do vody (přičemž ti tu právě já od začátku diskuzí ukazuji na to, že v Mt 28,19 není o vodě ani zmíňka, ani slovo), že jsem zneplatnil nějaký křest (jako bych já něco platnil či neplatnil), že prohlašuji miminkovský křest za nekřest (takový nesmysl), či že jsem řešil platnost křtu (což vy řešíte a překřtíváte lidi, když se vám nějaký křest zdá neplatný), že jsem se nechal dvakrát pokřtít, podruhé pokřtít, že mne dvakrát pokřtili (to už jsi snad pochopil, že sis vymyslel nesmysl?), že prohlašuji dílo Ducha svatého v každém křtu za úplné nic (úplně mimo realitu, jen tvá fantazie), že nejsem schopen si upřímně chlapsky přiznat, že byla doba, kdy jsem opravdu svůj miminkovský křest řešit nemusel a že si to odmítám přiznat, že jsem po mém tzv. "znovuzrození" údajně přes dva roky bojoval s tímto svým původním přesvědčením pokřtěného katolíka a výsledkem bylo, že jsem svůj miminkovský křest (politím vodou) nejdříve "zneplatnil" ve svém srdci a mysli a teprve to mi otevřelo cestu k novému křtu v jezeře, že existuje záznam o mém křtu miminka, že se v ŘKC evidentně podle mne (tvých současných názorů) nepodařilo mne pokřtít - a proto ten druhý pokus v jezeře s potopením pod hladinu (jen tvůj výmysl, projekce vaší mylné praxe v ŘKC), že jsem prošel dvakrát obřadem křtu (to už nevím, z jakých tvých zkušeností života jsi vymyslel) ....
Kde jsi tu psal něco k tomu, že by se má víra rozcházela s realitou? Možná to tvé psaní zaniklo ve víru všech těchto tvých bajek, výmyslů, lží a pomluv. Nevšiml jsem si, že by ses k mé víře vyjadřoval.
O mé víře a k tématu článku i tématu našich diskuzí jsem psal tady v tom příspěvku: O křtu se jasně píše v písmu. Lidé, kteří přijali Pána Ježíše, se dali pokřtít. V písmu také apoštol jasně přikazuje lidem, aby činili pokání a dali se pokřtít. To slovo jsem poslechl - protože to je jedna z věcí, kterou s křesťanským učením děláme, že ho posloucháme (pak tomu slovu ještě věříme, žijeme ho).
K tomu jsi napsal jen vaši praxi (Hereze sice vždycky všechno zjednodušují, ale v důsledku pak život stejně komplikují.) kterou ti jistě věřím, protože to je na vás vidět, a pak jsi správně porozuměl, že "Všechny příklady z Písma, co jsi uvedl, se týkaly dospělých lidí, kteří uvěřili a dali se pokřtít." Tedy že se všechny ty příklady písma týkají naprosto přesně naší situace, proto jsme se podle toho příkladu písma zařídili a udělali totéž.
Více ses k tomu nevyjádřil, pak už jsi začal jen znovu vymýšlet nesmysly a nepravdy.
Máš tedy ještě něco k mé víře? To, že se příklady písma týkaly dospělých lidí, kteří uvěřili a dali se pokřtít byl po dlouhé době správný a reálný postřeh k naší víře, to tak opravdu je.
Toník |
]
|
|