Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. květen 2020 @ 06:37:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Lidé by možná nebyli otroky hříchu, kdyby stále mysleli opravdově na Krista a stále prožívali, že jsou s ním, že je vedle nich v jařmu a společně se dřou životem.
To ne, Františku, takto to nefunguje. Když má člověk v srdci zlo, netrefí se cíle, ani když myslí na Krista.
Ten problém hříchu je o kus hlubší, než jen v myšlení. Myšlení člověka je povrchní věc, vnější projev toho, co má člověk uvnitř sebe, v nitru. Když má v nitru hřích (třeba krádež, nebo násilí) tak mu snaha ten hřích potlačit pomůže na chvilku, krátkodobě, ale to, co má člověk v srdci, to stejně nakonec vyplave napovrch, jako silný pramínek po deštích, jako pampeliška pod asfaltem.
Jsou samozřejmě silní jedinci, kteří mají silnou vůli a dokážou více potlačit to, co je uvnitř v nich, schovat to, ale těch je malé množství.
Ale lidé nemyslí každou vteřinu na Krista, ovládá je tělo se svými emocemi, ovládá je temperament a jiné vlivy včetně léků, drog, alkoholu ale i sociální a politické vlivy.
Tak. Protože lidé myslí hlavně na to, co mají v sobě, na svou přirozenost.
Pamatuji si, jak nám v dobrém úmyslu dali na ruku náramek, na kterém bylo napsáno: "Co by asi udělal Kristus" s tím, aby se člověk zamyslel, než něco udělá, co by udělal Kristus. NO a rázem bylo na světě o několik desítek Kristů více, a každý ten Kristus byl trošku jiný.
Myšlení na Krista zkrátka neřeší problémy života, hříchy, které jsou mnohem hlubší a silnější, než myšlení.
Jako v Německu věřící ovládl Hitler.Pak páchají klidně zlo a porušují Boží zákony a tak se chovají vždycky.
Tak. Ale socialismus, se kterým přišel Hitler, ten udělal jen jednoduchou věc: Zahrál právě na to, co mají lidé v nitru. Na závist, nenávist, nesnášenlivost, touhu po majetku... To funguje spolehlivě a dělají to (mnozí) politici dodnes.
Pavel jistě měl také svoje chyby, které nikde zapsány nejsou. Ale Kristus mu aspoň přinesl klid do duše, že když bude myslet na Krista, tak se v určitých životních situacích snáze z otroctví hříchu vysvobodí, ale jen v té dané chvíli.
Františku, to ne, takto to Pavel nepsal.
Toník |
| NadřazenýRe: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 25. květen 2020 @ 09:43:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha, jak to tedy funguje? Ty nemáš nikdy v srdci zlo? A
vidíš, já u Tebe to zlo vnímal. Obyčejnou závist a vztek, že ten František
dostal byt v paneláku, zatím co já Cizinec, nic nedostal. Kdybys měl v srdci
dobro, tak bys říkal, je to dobře ten František z té bídy, kterou zažil, má kde
bydlet apod. Ty máš v sobě jen dobro?Panečku, to je pýcha!!!
Myšlení na Krista podle Tebe neřeší problémy hříchu. Tak, co
je řeší?
Kritizuješ socialismus, že zahrál na nesnášenlivost, závist,
touhu po majetku apod. Ale netoužili více po majetku ti, co ho měli až moc, co
se snažili ubohé dělníky co nejvíc
vyždímat ze sil? A nevytvořili Hitlera
ti bohatí, kterým vyhovoval jeho postoj k židům, kterým záviděli úspěch, a komunistům, kteří bohaté ohrožovali??Z tebe
mluví kapitalistické zlo a nic víc a myslíš si, jak jsi překonal hřích. Namlouváš
si sobě něco, co není pravda.
Jak to myslel Pavel? U uměl vždy překonat hřích? Například k
ženám byl dost arogantní. Jinými slovy mají se podřizovat mužů, a držet hubu.
To je projev dobra ???
Nic Ti nevěřím. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 25. květen 2020 @ 16:50:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha, jak to tedy funguje? Ty nemáš nikdy v srdci zlo? A vidíš, já u Tebe to zlo vnímal. Obyčejnou závist a vztek, že ten František dostal byt v paneláku, zatím co já Cizinec, nic nedostal.
No funguje to naprosto přesně tak, jak jsi teď popsal: Vidíš okolo sebe to, co máš v srdci, a vidíš to i tam, kde jsou lidem cizí věci, které ty ve tvém nitru žiješ.
Máš závist a vztek na lidi, co mají více, už odmala, tak jí vidíš všude.
Když jsem se tě ptal na byt, bylo to z jednoduchého důvodu: Abych ukázal dvojí metr, kterým měříš.
Když ti to vyhovovalo, stěžoval sis na privatizaci, ale když se člověk blíže podívá na tvůj život, tak ty sis taky výhodně privatizoval, když jsi dostal příležitost. Pokud tedy nadáváš na privatizaci, na to, že si lidi rozebrali společný majetek, nadáváš i sám na sebe - ty sis taky výhodně rozebral společný majetek, když na to přišlo.
Závist v mém dotazu určitě nebyla - tu jsi tam viděl ty, protože tak uvažuješ ve svém nitru.
Já mám na privatizaci opačný pohled, než ty - považuji jednoznačně za lepší, když majetek vlastní a spravují konkrétní lidé, než když je majetek bezejmenný, erární, bez vlastníka, "ničí". Tedy je lepší, když si ředitel zprivatizuje podnik, ve kterém pracuje a který celý život budoval, je lepší, když si vedoucí sámošky zprivatizuje obchod, ve kterém desítky let pracoval, je lepší, když si lidé zprivatizují byty, ve kterých léta bydleli.
Pro mne jde v dané věci jen o míru - pokud si lidé "kupovali" obchod nebo fabriku za zlomek ceny na základě zákulisních dohod, bylo to amorální - byť i tak bylo lepší, než amoralita předchozí. Pokud si lidé obecní a státní byty v hodnotě milionů kupovali na základě výhodných privátních dohod za statisíce, bylo to amorální úplně stejně, jako když někdo rozkradl fabriku nebo "zprivatizoval" nějakou sámošku.
Kupónovka pak byla ještě nejspravedlivější.
Zkus se jednou zamyslet, že i ty sis privatizoval, než zase začneš nadávat, že se kradlo či privatizovalo a vymezovat se nadávkami proti lidem, kteří dělali totéž, co ty.
Kdybys měl v srdci dobro, tak bys říkal, je to dobře ten František z té bídy, kterou zažil, má kde bydlet apod.
Františku, proto, že mám v srdci dobro, tak si moc dobře uvědomuji, že když někdo něco dostane "zadarmo" nebo za zlomek reálné hodnoty, je to vždycky na úkor někoho jiného, kdo to "zadarmo" nebo ten zbytek hodnoty musel zaplatit. A to byli i lidé, kteří neměli kde bydlet - třeba proto, že jim ti, co rozdávali "zadarmo" jejich bydlení ukradli. Nebo proto, že byli mladí, nebyli prominenti režimu, neměli známé na úřadě, nepracovali pro některý z preferovaných podniků, nedostalo se na ně v nekonečném pořadníku, aby dostali byt "zadarmo"...
Myšlení na Krista podle Tebe neřeší problémy hříchu. Tak, co je řeší?
Vždyť jsi sám popisoval, co to řeší. Souhlasím s tebou - může to chvilkově pomoci, zakrýt nějaký hřích, potlačit hřích.
Do doby, než se zase hřích projeví naplno.
Alespoň něco málo, ale moc to není.
Kritizuješ socialismus, že zahrál na nesnášenlivost, závist, touhu po majetku apod.
Určitě, Františku, jednoznačně kritizuju socialismus. Sice jsem ho nezažil (narodil jsem se dávno poté, co už byl Hitler pryč), ale poměrně dost jsem si o tom přečetl. Někdo říká: Hitler postavil dálnice, snížil nezaměstnanost, stavěl pro dělníky hotel na Rujáně... No, to opravdu udělal, ale za jakou cenu a hlavně: Kdyby tam Hitler nebyl, nesnížila by se nezaměstnanost, nepostavily by se dálnice i bez něj? Hotel na Rujáně by se určitě bez něj nepostavil - zle zase by tam stálo stovky hotelů menších,....
A už ani nemluvě, jak socialismus pokračoval, začátek války, spolupráce s komunisty, rozebrání Polska, vyvraždění milionů lidí... Na to, co přinesl Hitler těžko něco nekritizovat.
Ale netoužili více po majetku ti, co ho měli až moc, co se snažili ubohé dělníky co nejvíc vyždímat ze sil?
To nevím, Františku.
Mohu tak nějak odhadovat z aktuální zkušenosti s lidmi - a v tom vzorku lidí, které znám, touží po majetku nejvíce lidé nejchudší, lidé s nějakou materiální deprivací. V komunitě tzv. "nepřizpůsobivých" má touhu po majetku tak 100% těch lidí, a to hodně silnou touhu po majetku. Naopak u bohatších lidí a zvláště těch, co bohatství sami vybudovali, má touhu po majetku jen zlomek lidí. U těch, co mají majetku opravdu hodně (na běžné poměry) je jen malá potřeba toužit po majetku, zvláště po delší době - spíše si uvědomují pomíjivost majetku.
Ale je fakt, že neznám osobně nějak extrémně bohaté lidi, moje známost končí u lidí s majetkem na úrovni tak asi 10mil USD. Bohatší lidi znám jen z médií.
A nevytvořili Hitlera ti bohatí, kterým vyhovoval jeho postoj k židům, kterým záviděli úspěch, a komunistům, kteří bohaté ohrožovali?
Zrušení bezpracných příjmů, získaných bez vynaložení úsilí, tj. odstranění úrokové poroby. Požadujeme zestátnění všech (dosud) vzniklých trustů (podniků). Požadujeme rozdělení zisků velkopodniků. Požadujeme vytvoření zdravého středního stavu a jeho podporu, okamžité zespolečenštění velkých obchodních domů a jejich pronajmutí za nízké ceny malým živnostníkům, co největší zohlednění všech malých živnostníků při dodávkách státu, zemím nebo obcím. Požadujeme pozemkovou reformu, přizpůsobenou našim národním potřebám, vytvoření zákona o vyvlastnění půdy pro veřejně prospěšné účely bez náhrady. Požadujeme odstranění pozemkové daně a zabránění spekulacím s půdou.
Myslíš, že tyhle požadavky vytvářeli ti bohatí? Nezdá se mi.
Z tebe mluví kapitalistické zlo a nic víc a myslíš si, jak jsi překonal hřích.
CO konkrétně je pro tebe Františku to "kapitalistické zlo"?
Namlouváš si sobě něco, co není pravda.
A co si namlouvám, a není pravda?
Jinými slovy mají se podřizovat mužů, a držet hubu. To je projev dobra ???
Ne, Františku. Tvoje hulvátství a překrucování není projev dobra, ale právě projev toho, co máš ve tvém srdci a co vidíš všude okolo sebe.
Podřizovat se jeden druhému, respektovat řád je projev dobra - je projev dobra respektovat vládu, i když není zrovna ideální. Je projev dobra respektovat šéfa v práci, podřídit se, i když nerozhoduje nejlíp. Je projev dobra, když se děti podřizují rodičům, když se manželka podřizuje muži. A je v tom dobrovolném podřízení svoboda.
Samozřejmě to má míru a tou je hřích (aby sis to zase někam nepřevrátil) - těžko se může podřizovat žena násilníkovi, bezbožníkovi. Těžko se může člověk svobodně podřizovat zločincům.
Nic Ti nevěřím.
Tak proč se ptáš?
Toník |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 25. květen 2020 @ 17:35:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty nás
budeš poučovat o hříchu?
A vůbec. Byt jsem dostal jako většina tehdy po roce 89 za asi 69 tisíc korun. Další 150a více jsme museli
vložit do oprav, na které stát neměl. Byt mi byl přidělen v roce 76 díky zaměstnání a já byl rád a šťasten, třebaže
tyhle byty vystavěné narychlo měly i plno chyb. Třeba nám teklo ze střechy. Konečně
jsem měl domov a mohl žít jako člověk. Těch bytů bylo tehdy přes 100 a sloužily dělníkům,
zdravotníkům, kam patřila i manželka, prostě pracujícím. Ti Tvoji křesťané mi nedali
nic, akorát umí vyčítat a tady je vidět, že jejich Kristus je k ničemu
a hřích je v nich více zakořeněn než v nevěřících. Byt jsme byli nuceni
koupit a vydali se z peněz, opravy pak
na dluh. Kdybychom si ho nekoupili, pak ho mohl koupit někdo jiný a my skončit na ulici.
Tvoje výčitky jsou
hnus a já si uvědomuji stále více jaké
svině jste vy věřící a západní fanatici. Váš Kristus je jen komedie a podfuk na
lidech.
Na druhé straně v našem městě se členové ODS a lidovci domluvili a v holandských aukcích a
pak šikovně hluboko pod cenou řádově v desítkách milionů privatizovali státní
podniky. To byla krádež a ne můj byt,.
Hnusíš se mi, svatoušku a hnusíš mi Krista, ale ten Tvůj
Ježíš je stejně americké svinstvo jako u toho pilota, co shazoval pumy ve
Vietnamu a myslel si, jaký je svatý.
Fuj, hnusíte se. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. květen 2020 @ 09:34:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak jako se členové ODS domluvili a holandských aukcích si za zlomek ceny privatizovali ze společného podniky a museli do nich investovat spoustu peněz a práce, tak se také lidé domluvili a za zlomek si výhodně zprivatizovali byty, které jim nepatřily.
Pokud ty ses na tom podílel také a také sis výhodně zprivatizoval společné a sám kritizuješ druhé, máš dvojí metr - jiný na sebe, jiný na druhé. V čem kritizuješ členy ODS, to jsi ty sám dělal - kritizuješ tedy tvou kritikou také sám sebe. I o tom psal Pavel [obohu.cz], nic nového pod sluncem.
Možná se ti hnusím - často jsi psal o nelásce k pravdě, o tom, jaký mají "křesťané" problém přijmout jednoduchou pravdu o sami sobě. Ale stejně ti to napíšu narovinu.
Tvoje hodnocení, posměšky a pomluvy jsou mi Františku celkem jedno - jsem zvyklý na "hodnocení" lidí a tvoje pomluvy jen ukazují na tvůj charakter, co máš vevnitř sebe, co žiješ.
Zeptal ses, odpověděl jsem ti.
Nemám závist k tomu, že jste si spolu s členy ODS a ČSSD a dalších výhodně rozebrali společný majetek, to je vaše věc.
Mám opačné postoje, než ty. Můj postoj k tomu je tento:
Neodsuzuji lidi, kteří si výhodně rozebrali z našeho společného byty, domy, obchody, továrny, firmy... Dobře se stalo. I u tebe, Františku.
Je obecně lepší, když si lidé výhodně rozeberou společný majetek (byty, obchody, továrny) a pracují a investují do nich, než když se o ně "stará" erár. (byť v jednotlivých minoritních případech se to i nepovede, aby to bylo "lepší")
Je ale lepší, když se to dělá více spravedlivě - tedy tak, že mají všichni stejné příležitosti, jako například kuponová privatizace či veřejné aukce a je horší, když si společný majetek rozeberou prominenti na základě nějakých výhod nebo privátních dohod.
Toník
|
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 26. květen 2020 @ 09:56:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Copak já se mohl s někým domlouvat na výhodách privatizace. U nás tak rozhodla domovní správa města a byt
jsme si museli koupit a zadlužit se pak na opravách. Tohle Ty, hnuse srovnáváš
s privatizací s holandskými akcemi? A to není všechno, co se dělo a jak se kradlo. Pro mne byt v havlovské
králíkárně, měl obrovskou cenu a
znamenal domov. Nenávidím Tě. Hnusíš mi Krista.
Já žil poctivě a tohle s bytem, přece nebyla krádež. To jen vy ,panské
svině, takhle ze závisti uvažujete a chráníte pravé lumpy a zloděje. Jsi křivák a ničitel víry v Ježíše. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 26. květen 2020 @ 10:09:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč se nad tím vůbec rozčilujete, Frantisek100. Kdyby šly ty byty do aukce, získali by je ti bohatí, kteří měli dostatek financí, kteří by pak skoupili všechny byty za větší obnosy a stát by na krátkou chvíli získal sice více, ale zase by to lidé zaplatili jinak - penězi do soukromých kapes. Určitě by nešlo o spravedlivější a lepší způsob nabytí státního majetku do soukromého majetku.A jinak, ono to nebyly havlovské králíkárny, ač je tak hanlivě nazval a jsou docela běžné i na západě :) |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 26. květen 2020 @ 10:18:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mně se dotýká ta cizincova panská necitlivost. To nebyla krádež jako v holandských aukcích, kdy se rozprodávali podniky. Já nebyl žádnej komunistickej prominet. V našem paneláku byli hlavně dělníci. Ale ODS a lidovci, ti chtěli nakrást, co se dalo, a nešlo o byty. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 26. květen 2020 @ 10:30:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak ona ODS a lidovci Vám přeci dali tu možnost odkoupit si ten byt za solidní zvládnutelnou cenu i přes to zadlužení. Rozhodně to nebyla krádež, ale koupě. Osobně si moc nedovedu představit, kdyby byla cena aukční, podle výše nabídky, co by to znamenalo právě pro lidi, kteří žili obyčejným způsobem. I tak docházelo ke skupování více bytů, než měl který člověk k vlastní potřebě a k obohacování se na úkor jiných. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 26. květen 2020 @ 10:37:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tu možnost nedávali zloději z ODS a lidovci. To byla věc státu, který neměl prachy na opravy. Bylo to vynucené odkoupění. Ti svině z ODS a lidovci šli po něčem jiném než po bytech. U nás skupovali obchody, komunál, zdravotní středisko a jiné. Byli a jsou to svině a cizinec s nimi. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 26. květen 2020 @ 10:47:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale za tu koupi, jakkoliv nucenou (nemusel jste, ale riskoval byste neklid, že žijete v cizím, a mohli Vás i z toho bytu vytlačit), i přes to zadlužení na opravách domu, jste přeci rád, Frantisek100? Já jsem zde spíše apolitický, ale přeci jenom mám za to, že tato nabídka lidem v pronajatých bytech se jen těžko už zopakuje za tehdejších vstřícných podmínek a nabídek. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. květen 2020 @ 11:11:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | U nás tak rozhodla domovní správa města a byt jsme si museli koupit a zadlužit se pak na opravách.
A v domovní správě (v městské radě, ve státním úřadě ...) byli často úředníci, co bydleli v těch bytech, co se privatizovaly.
Tohle Ty, hnuse srovnáváš s privatizací s holandskými akcemi?
Ano, je to podobné: Výhodně za zlomek reálné ceny si lidé rozebrali ze společného majetku něco pro sebe soukromě.
Pro mne byt v havlovské králíkárně, měl obrovskou cenu a znamenal domov.
A pro vedoucího samoobsluhy byla jeho domov samoobsluha - strávil tam třeba třicet let, věnoval jí svůj život a měla pro něj obrovskou cenu.
Pro ředitele nebo jeho náměstka zase měla obrovskou cenu fabrika či firma, ve které desítky let pracoval a byl to pro něj domov.
Nenávidím Tě. Hnusíš mi Krista. Já žil poctivě a tohle s bytem, přece nebyla krádež. To jen vy ,panské svině, takhle ze závisti uvažujete a chráníte pravé lumpy a zloděje. Jsi křivák a ničitel víry v Ježíše.
A tohle už je k tématu, o kterém jsme se bavili výše - takto vidíš svět. To jsou věci, které máš ty ve svém nitru, hluboko v sobě zakořeněné a kdykoliv přijde příležitost, vyjdou ven.
Tenhle tvůj pohled na svět není něco, co by sis svobodně vybíral.
Stejně tak svobodu od takových věcí hluboko v srdci si člověk nevyrobí sám - potřebuje pomoc zvenku.
Toník
|
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 26. květen 2020 @ 11:44:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A v domovní správě (v městské radě, ve státním úřadě ...) byli často úředníci,
co bydleli v těch bytech, co se privatizovaly.
Blbost. Ti úředníci se starostou bydleli jinde. Prostě stanovila se užitková cena a basta. Pokud
by byla kupní, tak šla nahoru. Byla to výhoda, ale ne krádež. V malém městě v
té době po roce 89 nestaly byty statisíce.
Ano, je to podobné:
Výhodně za zlomek reálné ceny si lidé rozebrali ze společného majetku něco pro
sebe soukromě.
Jaký zlomek ceny? Opotřebovaný byt. Tu cenu na základě
odpisu stanovil stát a nás donutil byt koupit. Nikdo s neptal, zda budeme mít
na opravy
A pro vedoucího
samoobsluhy byla jeho domov samoobsluha - strávil tam třeba třicet let, věnoval
jí svůj život a měla pro něj obrovskou cenu.
Pro ředitele
nebo jeho náměstka zase měla obrovskou cenu fabrika či firma, ve které desítky
let pracoval a byl to pro něj domov.
A proto se snažili okrást stát holandskými akcemi, kde vše
bylo předem domluvené
Nenávidím Tě. Hnusíš mi Krista. Já žil poctivě a
tohle s bytem, přece nebyla krádež. To jen vy ,panské svině, takhle ze závisti
uvažujete a chráníte pravé lumpy a zloděje. Jsi křivák a ničitel víry v
Ježíše.
A tohle už je k
tématu, o
kterém jsme se bavili výše [granosalis.cz] - takto vidíš svět. To jsou věci, které máš ty
ve svém nitru, hluboko v sobě zakořeněné a kdykoliv přijde příležitost, vyjdou
ven.
Ano, hnusíš se mi,
jsi svině jako ti zloději z ODS, panskej rozmazlenej spratek. Vás měli
komunisté věšet. škoda. Strč si svého hnusného západního kapitalistického Krista
do zadku. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 26. květen 2020 @ 12:13:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Frantisek100, jste povahy výbušné, pak z Vás vycházejí dost nepěkné řeči jako: 》Vás měli komunisté věšet. škoda. 《 Necháváte sebou cloumat, vyprovokovat se. Prostě si Cizince nevšímejte a nedopřejte mu místa ve své životě. :) |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 26. květen 2020 @ 12:13:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Frantisek100, jste povahy výbušné, pak z Vás vycházejí dost nepěkné řeči jako: 》Vás měli komunisté věšet. škoda. 《 Necháváte sebou cloumat, vyprovokovat se. Prostě si Cizince nevšímejte a nedopřejte mu místa ve svém životě. :) |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 26. květen 2020 @ 13:09:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proti nepřátelům je třeba bojovat!!! |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 26. květen 2020 @ 13:20:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nutně? A musíte je brát za nepřátele, pokud nemohou nijak ohrozit? |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 26. květen 2020 @ 13:30:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tobě se to mluví klidně, protože v Krista nevěříš. Nepřítel
je ten, kdo ničí Krista |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 26. květen 2020 @ 13:38:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věřím v B-ha a věřím, a každého dne očekávám příchod ha-mašiacha. Ale nevěřím, že Ježíš byl či je ha-mašiach, protože nenaplnil a neuskutečnil to, co se v Písmech Tanachu o ha-mašiachovi a jeho době píše. Až příjde, učiní vše a nebude muset přicházet po etapách. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 28. květen 2020 @ 07:55:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale Ježíš toto všechno už naplnil.
Ovšem nikoli způsobem podle lidského očekávání Židů, ale způsobem Božím. Způsobem Izaiášova "trpícího služebníka".
(Iz 55,8) Neboť vaše smýšlení není mým smýšlením a mé cesty nejsou vašimi cestami, Jahvův výrok.
(Ř 8,14-17) Neboť všichni ti, kdo jsou vedeni Duchem Božím, jsou Boží synové. Nepřijali jste ducha otroctví, abyste se opět báli, nýbrž přijali jste Ducha synovství, v němž voláme: Abba, Otče! Sám ten Duch svědčí spolu s naším duchem, že jsme děti Boží. Jsme-li však děti, jsme i dědicové — dědicové Boží a spoludědicové Kristovi, pokud vskutku spolu s ním trpíme, abychom spolu s ním byli také oslaveni.
Toto je svědectví o Ježíšově jedinečném vztahu k nebeskému Otci, který byl nejdůvěrněji vyjádřen jediným slovem: "Abba". V tomto slově bylo zahrnuto celé jeho poslání a celý jeho život. Toto Abba v aramejštině, mateřské řeči Ježíšově, znamená zdrobnělé důvěrné oslovení otce - naše "tatínku"..
V Duchu svatém se podílíme na této Ježíšově modlitbě a na jeho lidské zkušenosti synovství. Sami bychom se nikdy nemohli odvážit přivlastnit si ve svém vztahu k Bohu toto Abba, kdyby nás k tomu sám Ježíš nevyzval a kdyby nás k tomu nevedl Duch svatý.
Je to privilegium nás křesťanů, že smíme k Bohu přicházet v této důvěrné dětinné atmosféře. Ježíš nás tím uvádí do svého vztahu k Otci a my smíme na sobě zažívat a prociťovat tutéž Otcovu blízkost jako on. V této blízkosti spočívá také zvláštní účinnost naší modlitby, Duch svatý nás v modlitbě uvádí do zcela důvěrné lásky k Otci, a tím boří všechnu nedůvěru, ničí chlad a odtažitost, dává nám prožít radost Božího dítěte. Važme si toho privilegia a učme se naslouchat Duchu svatému, který se v nás takto modlí. Přidejme k tomu svůj hlas a svoje city, svoji lásku a oddanost.
|
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 27. květen 2020 @ 06:27:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, hnusíš se mi, jsi svině jako ti zloději z ODS, panskej rozmazlenej spratek. Vás měli komunisté věšet. škoda. Strč si svého hnusného západního kapitalistického Krista do zadku.
Ahoj Františku.
O tomhle to přesně je - co má člověk v srdci, to vždycky znovu a znovu vyjde najevo. Je jedno, jestli je člověk výbušný nebo klidný, jestli je veselejší, nebo spíše uzavřený - v tom není ten problém. Když je člověk výbušnější, ale má dobré srdce, tak jedná zbrkle, občas se mu něco nepovede, ale o tom není hřích.
Když má člověk v srdci hřích, zlo, je to jako když se hraje "člověče nezlob se" s cinknutou kostkou - pořád padá jednička. Žádná svoboda.
A tobě napadají vždycky nadávky, sprosťárny, vraždy, násilí, prachy, majetek, závist, třídní nenávist, komunisti, kapitalisti, feudalisti, statkáři, soudy lidí okolo, pořád dokola., znovu a znovu Je jedno, o čem se bavíme - jestli o privatizaci, o dějinách, o církvi, o dětech, o životě - dokonce i když jsme se bavili o starosti o svoje nejbližší, o staré a nemocné lidi, napadaly ti tam prachy a majetek.
V tom není svoboda - nemůžeš si vybrat, aby ti napadalo místo vražd a násilí, majetku a kapitalistů něco jiného - nevypadne z tebe nikdy pokání, změna myšlení, spravedlnost, čistota života, poslušnost Bohu, starost o druhé... Co máš v sobě zaseto, jaké máš srdce, to padá ven, znovu a znovu.
To není stav, ze kterého by se člověk dostal sám svou silou a svým rozhodnutím, nejde to. To, co má člověk v srdci je silnější, než volní vlastnosti člověka.
Když se lidé baví o hříchu, často se říká: 'Ten člověk má závist', nebo 'ten člověk má nenávist'. Je to běžná mluva, každý jí rozumí, ale technicky, logicky to říkáme špatně. Ve skutečnosti je to tak, že 'nenávist, závist má člověka' - ten hřích vlastní, drží člověka. Proto se tomu taky říká otroctví hříchu a ne svoboda hříchu.
Ježíš říkal [obohu.cz]: " Když plně ozbrojený silák střeží svůj palác, je jeho majetek v bezpečí. Přijde-li však silnější než on a přemůže ho, vezme mu jeho zbroj, na kterou spoléhal, a jeho kořist rozdělí." Tak je to i s člověkem a se hříchem, který člověka střeží pro sebe. Musí přijít někdo silnější, kdo člověka vysvobodí z toho hříchu. A ten "silnější", to není vůle člověka.
Toník
|
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 27. květen 2020 @ 07:51:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kdo je to ten silnější? Na koho působí? Meleš o Kristu,
ale koho změnil? A jak změnil? Tak, aby člověk byl otrokem jiných? Aby přijal
jejich politiku? Aby poslouchal boháče a otrokáře? Ten americký vrah mi ukázal,
co je křesťanství? Komedie a politika? U
Tebe nejde o nic jiného? Jen působit na nejcitlivější místa člověka. A pro mne
to byl byt a domov. Já jsem si na to poctivě vydělal a zaplatil. Stejně tak ostatní
dělníci, co v paneláku bydleli. My jsme nekradli jako ti Tvoje pobožné lidovecké
a odsácké svině. Oni privatizovali nepoctivě s cílem, co nejvíc okrást stát.
Jsi panskej pobožnej spratek a takové měli komunisté věšet a bylo by na světě
líp.Já viděl bídu kolem sebe a Tvůj Ježíš těm lidem nepomáhal. Spíš přál vždy
bohatým a tak je to i dnes. Tvůj kapitalistický Ježíš je vaše panská představa
něčeho, co existuje jen ve vašich hlavách
a vašem životě. Já znám více dobrých lidí mezi těmi, co v žádného Krista
nevěří. Věřící jsou naopak záludní, což je vidět na politicích. Tvého
kapitalistického Krista, který člověka k dobrému nepředělá, nepotřebuji. Pokud
v práci byli křestané, byli to lidé záludní. Nedalo se jim věřit. To je moje zkušenost.
A stejně tak pozoruji v LDN, jak jsou lidé bez víry a je jim to i jedno. Možná v minulosti také zklamaní
věřícími. A už jim to srdce nebere, aby třeba uvěřili. Proč a čemu?? Funguje
to? Napřed musí fungovat lidské vztahy a
to je důkaz možného působení Krista.
A co Ty máš v srdci zaseto? Já tam vidím něco jiného než
nějakého opravdového Krista, ale kapitalistického Krista, západního stylu,
příčinu zla a válek. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 27. květen 2020 @ 08:01:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
Vidíš všude to, co máš v srdci zaseto. I u toho amerického vojáka jsi viděl jen vraždy a povýšenost - neviděl jsi nic jiného. Jestli udělal pokání, neviděl jsi to. I u Mojžíše vidíš vraždy. A všude vidíš majetek, hlavně u lidí okolo. Všichni okolo tebe jsou křiví, jen ty sám to můžeš správně posoudit, protože jsi dělal věci poctivě. Ale lidovci a ODS to poctivě nedělali. A tak pořád dokola.
Ano, lidské vztahy jsou důkaz působení Pána Ježíše Krista. Například to, že je člověk se svými dětmi, stará se o ně, povídá si s nimi. Že je člověk se svými rodiči, stará se o ně, že se lidé o sebe starají, zajímají navzájem. V tom je svoboda.
Naopak tam, kde jsou lidé závislí na majetku a rozhádaní kvůli svým náboženstvím a stavu svého srdce svoboda není. Aby tam svoboda byla, musí přijít někdo silnější, aby člověka vysvobodil. A ten silnější, to je právě Ježíš.
Toník
|
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 27. květen 2020 @ 08:38:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, toho plukovníka si po roce 89 pozvala letniční církev
apoštolská. A my jsme byli tak naivní,
plni pocitu, že je svoboda a nikdo nás nemůže za víru nějak trestat. Byli jsme nějak
omámeni. A tak v sále kulturního střediska se najednou konaly akce různých
společností. Moc lidí nás nepřišlo. Tak asi dvacet. Vedoucí AC nám představil
plukovníka USA, asi již důchodce. Zpíval nějakou píseň a vystupoval dost
sebejistě. Chlubil se vyznamenáním z vietnamské války, s tím, že byl v Moskvě a
tam už komunismus není, haleluja, díval se na nás jak nějaké žebráky a něco
mluvil o hadrech. Nezaslechl jsem od něho, že lituje toho, že shazoval pumy a
řídil stroj, který přinášel smrt. To všechno mne zarazilo. Pak komedie, že kdo
k němu přijde, na toho asi pošle ducha. Dva lidé šli k němu. A já zůstal jak
opařený, protože mne napadlo, že tenhle člověk
s námi hraje komedii. On přece zabíjel komunistické děti a ženy a to
křesťan může, že? Tam nebylo pokání, ale hrdost. Takového Krista do srdce
nechci. To je podvod. To je politika. Pak jsme zažil ještě pár takových podvodů
i od členů AC. A bylo hotovo. Párkrát jsme tam s manželkou byli a pak už nešli.
Jméno neznám a ani Ti nevěřím, že bys moje svědectví nezneužil.
Tak se rodí nedůvěra. Proto nemám rád vše po roce 89. Jen
samá špína a krádeže. Ty mi předhazuješ stále majetek a prachy, ale kolem toho
se vše točilo.
SZ. Studoval jsem ho a zhrozil jsem se nad násilím a zlem údajně
na Boží pokyn. A tohle je láska. Brzy nás i tady budou učit milovat Hitlera,
protože on přece bojoval proti komunistům a to dnes frčí. Dějiny se přepisují.
Lže se víc než za minulého režimu a Ježíš nikde není. Možná má pravdu Vota, že
neexistuje. Škoda. Aspoň by byla naděje. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 27. květen 2020 @ 16:19:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Františku, někdy se stane, že nějaká církev pozve člověka, který nemá dobré svědectví. I mně se kdysi stalo, že jsem byl na evangelizaci a tam byl člověk, který sice kázal evangelium, ale k tomu používal manipulativní postupy - jednoduše jsem se na tom neúčastnil, protože to nešlo. A tím to skončilo, nemusím nějaký exces řešit ještě po pětadvaceti letech.
Pak jsem potka stovku misionářů, kteří byli normální - starali se o lidi, o církve, modlili se za ně, pracovali s ostatními, nesli evangelium. Ale ani to pro mne není rozhodující - sám jsem se přesvědčil o tom, že Bůh je a že Ježíš je spasitel. Nepotřebuji svědectví lidí okolo na to, abych to věděl nebo nevěděl.
To je to, co by ti také bylo ku pomoci - abys nebyl zmítaný lidmi okolo, ale abys měl s Bohem vlastní život.
Toník |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 27. květen 2020 @ 17:07:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak jsi měl štěstí. Já potkával více takových, kteří moji
víru v Ježíše oslabovali. A bohužel jsem tam spíše vnímal politiku a tak to tam
vidím i dnes. Je to prostě ideologický boj
a také třídní. Před rokem 89 jsem byl naivní a možná převažovalo i
nadšení a radost. Ale ten hnusný rok 89 nějak mnou zamíchal. Cítil jsem ohrožení
hodnot, ve které jsem věřil, a zažil i podvody
a lži. Já si uvědomil, že ti věřící lžou a podvádí a ani si to možná
neuvědomují. Jako by jim chyběla zpětná vazba. Už ten Amík se stal hřebíkem do rakve víry a
to nebylo jediné. Ještě, že jsem měl práci, kde jsem musel se posílit
vírou a modlitbou. Bylo toho moc a moc.
A nakonec jsem musel odolávat i narážkám kolegů a kolegyň, kteří právem poukazovali
na ty věřící, kteří se chovali veřejně špatně. A já nevěděl, co říct. Styděl
jsem se za víru. Nedával tak nějak moc najevo, že věřím. Věděli, že chodíme někam
do sboru mimo bydliště, a můj přítel komunista, který to věděl, mne i varoval,
abych byl opatrný. On by se mne zastal, ale nemuselo by to stačit. Proto ta radost
po roce 89. A
já za pár let mluvil i na pohřbu tohoto poctivého člověka komunisty. Mluvil
jsem i o víře v Boha a lidé si to pamatovali. Ale čím dál více jsem bohužel
poznával tu přetvářku, o které správně píše i nepřihlášený. Ano, ono to tak
bývá, on nelže a asi to zažil. To jsou
ta zklamání a do toho Ty přiliješ olej přirovnáním nucené koupě státního bytu a
zadlužením oprav s porovnáním, že je to stejné, jako když si někdo privatizoval
fabriku, hospodu či prodejnu. jenže holandskými akcemi, kdy se kamarádi z ODS a
lidovci domluví, to je podfuk a krádež a
ne můj byt, můj domov. To je jako bys
červeným hadrem zaútočil na býka. A já jsme takový býk. Já se nebál klidně po
roce 89 vystoupit veřejně a zkritizovat chovaní nových zlodějů. Jedni lidé mi
fandili a jiní posílali urážlivé anonymy
a výhružné telefony. Dnes mne lidé zdraví a snad nepřátele nemám. také se nikde
neangažuji. Určitě mi Bůh pomáhal a vedl tak, jak jsem žil.K věřícím jsem
ztratil důvěru a už v práci cítil, že se jim nedá věřit. Bylo jich tam však
málo. Prostě moje zkušenosti. Bylo by to na knihu. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. květen 2020 @ 07:44:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
Žiješ dlouhý život, zažil jsi hodně. Ale nezažil jsi moc k vysvobození ze hříchu, ze zlé situace - to je ten kousek, co ti do té knihy schází, aby v ní nebyla pořád ta beznaděj, co z tebe padá snad v každé chvilce. Abys nemusel soudit druhé lidi a porozuměl jsi, že nejsi nějak "lepší", než oni. Aby porozuměl, že člověk, který přijal Pána Ježíše a kterého Ježíš zachránil ze hříchu, nebyl nějak "lepší", než ty, nebo kdokoliv jiný.
Já mám jinou zkušenost než ty - když jsem byl mladý, uvěřil jsem Ježíši, poznal jeho moc, zažil jí ve svém životě a Ježíše jsem přijal a žil sním. Bylo to zrovna v období chvíli po revoluci, v roce 90, 91.
Taky jsem měl podepsanou smlouvu na byt a práci nadosmrti, jak se tehdy to nevolnictví dělalo. Kdybych neuvěřil Ježíši, tak tam možná v té fabrice sedím, dokud nezkrachuje a až by krachovala, využil bych nejspíš příležitost a byt bych si privatizoval, tak jako ty. Že se ale směr mého života změnil, museli mne rodiče ze smlouvy zpět vykoupit a smlouva se vypověděla.
Ale ještě pak když jsem byl křesťan, bylo ve mne myšlení světa hluboce zakořeněné - byl jsem v Praze, zažil jsem Boží zázrak [granosalis.cz], ale stejně jsem se pak choval jako svět - hledal jsem "jistoty", práci s bydlením, protože jsme neměli kde být a nájmy byly tehdy vyšší, než plat mladého člověka. A tak jsem šel do ČEZu, kde mi slíbili práci s bytem. Ale nedodrželi slib. Tak jsem šel do jiného státního podniku, na venkov, kde nám dali dokonce dům, krásný dům u lesa, snad v nejhezčím prostředí co je v okolí Prahy, dokonce se mu říká ráj, český ráj.
A kdybych tam v tom domě zůstal, nejspíš bych si ho zprivatizoval, jak by přišla příležitost. Tak jako ty sis zprivatizoval svůj byt, tak, jako si ODS a lidovci a ČSSD a zelení zprivatizovali obchody, podniky, fabriky, když dostali příležitost - a jistě to taky mysleli docela upřímně. A nepovažoval bych na tom nic zlého a neobviňoval lidi z toho, co bych sám udělal. Protože je dobře, když se o majetek stará někdo konkrétní - je to lepší, efektivnější, užitečnější, praktičtější, než když má majetek v moci někdo, komu nepatří a kdo nemá žádnou odpovědnost vzhledem k tomu majetku.
Ty, když obviňuješ lidovce a ODS z krádeží, obviňuješ jen sám sebe za to, co jsi dělal taky, za to, co by udělala většina lidí a správně, když by dostala příležitost legálně nabýt nějaký majetek a starat se pak o něj. Neobviňuje tě nikdo z lidí okolo - buď je privatizace za výhodnou cenu krádež a pak je zloděj každý, kdo si za výhodnou cenu privatizoval, nebo je privatizace správná a pak není potřeba nikoho vinit. Ale měř rovným metrem, ne pro sebe jinak, než pro druhé. Ať nejsi zbytečně jako ti věřící, co se chovali křivě.
Mně pak Bůh dál znovu a znovu učil, že nemám být závislý na majetku, penězích, že o tom bohatství opravdu není - a naučil mne to. A nebyl jsem pak závislý na majetku, penězích, bytech, nemovitostech - až jsem i druhé učil o tom, co je to opravdové bohatství (a i tady se našel člověk, "křesťan" který, když četl název mé přednášky "opravdové bohatství", myslel si, že je to o financích...).
A abych se to naučil pořádně, dal mi Bůh během chvilky víc majetku, než kolik schraňovalo na vesnici deset generací mých předků přede mnou - a zažil jsem další věci z Písma, abych věděl, že Bůh je Bohem a ne majetek [obohu.cz], abych věděl, v čem a v kom je skutečné bohatství (ono se podle něj taky bohatství jmenuje, nejmenuje se bohatství po tom odpůrci). Bylo mi něco přes třicet, byl jsem rok doma s dětmi a užíval si, co Bůh připravil.
A abych se naučil nezávislost na majetku, a že život není o majetku, o většinu jsem pak přišel. A pak mne Bůh ještě učil to, že majetek je mnohem, mnohem lepší a efektivnější, když se sdílí s ostatními.
A tak je to s Bohem - máš osobní zkušenost, osobní zkušenost vysvobození ze hříchu, ze závislostí, Bůh osobně vychovává lidi, kteří mu patří. Nemusíš koukat kde okolo, abys věděl, jestli Bůh vůbec je a musel to věřit. Tuhle zkušenost potřebuješ - ne víru, že Bůh je. Ta je dobrá jako základ, ale moc užitečná není [obohu.cz].
Toník |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 28. květen 2020 @ 09:01:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je rozdíl mezi námi. Ty jsi uvěřil po roce 89
a já víru po 89 málem ztratil. Já uvěřil v roce 68 Jako
věřící jsem byl na koleji sám a nebylo to lehké. Existovalo pár známých
věřících, kteří studovali jinde, ale ti měli domov, rodiče a já nic. Jen cizí pokoj na koleji. Byl jsem
rád, že jsem tam mohl být přes vánoce i prázdniny, či část prázdnin. Štasten jsem
byl na pionýrském táboře s dětmi. Pak zase škola. Po škole pohraničí, kam jsme
šel dobrovolně, protože tam byla pěkná škola. Můj domov tam tvořila vyřazená
školní kni*****, kde jsem měl skříň na mých pár věcí. Ale už jsem měl svoji
dívku, za kterou jsem jezdil tři stovky km daleko jednou za měsíc a dopisy
každý den. Po roce jsme se vzali a bydleli
u jejích rodičů a ona se vzdala studia
na lékařské fakultě. Dnes by z ní byla určitě profesorka na LF. Toužila po
dítěti, protože se zdravím na tom nebyla dobře a já si našel práci s dojížděním
v zařízení pro postiženou mládež. Byl tam vyšší plat a pak naděje na byt. Po
dvou letech jsme měli vlastní domov.
Někdy jsme se setkali s našimi věřícími přáteli z mládí, co
už také měli rodiny. Hledali jsme nějaké společenství. Svatbu jsme měli v
katolickém kostele v Klokotech a byl tam moc hodný farář, ale do katolického
prostředí jsme nechodili. Možná škoda, možná dobře, nevím. Další detaily nechci
popisovat. Docela jsem na pedagogického pracovníka byl až dost odvážný. Ale
také musel být zodpovědný, abych nepřišel o byt a zaměstnání. Figuru na popeláře
jsem neměl a dělat hrdinu víry, která sociálně zničí rodinu, na to jsem neměl
sílu a odvahu. Ona pak trpí celá rodina a manželka v té době musela na operaci,
která ji na poslední chvíli zachránila před rakovinou. Nádor se podařilo
odebrat.
Píšeš, že jsme nezažil vysvobození. Ale zažil a asi jinak
než Ty.Já znám taková tak fanatická vystoupení, kdy lidé jsou jak pod drogou. Když
" drogu" nemají, chovají se hůř než nevěřící. Takže nevím, zda mám poznat
ten kousek do mé knihy života. Abych pak nebyl smrtelně zklamán. On to není takový
problém a není to o pýše vlastní, ale o tom, že mám špatné zkušenosti s
takovými jevy. A já nechci být fanatik, co vidí svět jinak, než ve skutečnosti
je.
Měj se hezky a omlouvám se za moje nadávky a moji špínu.
|
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 30. květen 2020 @ 09:13:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
Díky za omluvu. Dotkl jsem se citlivého místa, tak jsem to slízl :-) Snad jsme si porozuměli, že jsem nechtěl závidět, ani ti sebrat byt, ani tě obvinit, nebo se tvářit, že jsem nějak lepší, jen jsem ukazoval na to, že lidé jsou v mnohém stejní, i jejich chování a není dobře je soudit, zvláště ne v tom, co dělá člověk sám.
Situace za komunistů byla těžká, vím, že lidé museli mlčet, být opatrní, loajální, zvláště o své víře a zvláště když měli nějakou výhodu, jako byl byt. Zažil jsem to taky, kromě toho, že jsem neměl žádné extra výhody. Posměšky učitelů, dětí, když jsme chodili na náboženství. Posměšky v médiích, novinách, neustálý nátlak proti věřícím lidem, ať už věřili na cokoliv akomukoliv - a to byl jen odvar toho, co se dělo před tím.
V osmdesátkách pak už byla větší svoboda, ale pracoval jsem v samizdatové tiskárně, tak jsem zase musel dávat pozor na to, abychom se nějak neproflákli. Stále jsme se báli, že jednou přijdou, seberou nás, že nás zastaví, když povezeme kufr plný knih, když se povezou matrice na tištění. Pro mne to bylo docela v pohodě, byl jsem teenager, odpovědnost nula, jen adrenalin, zábava. A taky pár lidí zastavili, sebrali je, zavřeli. Ale už ne na deset, dvacet, třicet let, jako v padesátkách, ale tře ba jen na na půl roku, na rok, pro výstrahu. A pro naše rodiče to muselo být hrozné.
A před tím na mně udělali STBáci na internátě nějakou habaďůru, kterou jsme nějak prokoukli a dobře z ní dostali, ale zase si pamatuji ten strach, co to vyvolalo ve všech, i když se "nic nestalo". A o to šlo. To byl způsob vládnutí.
Ale nemusím si to s sebou tahat dodnes a zlobit se na ty jednotlivé lidi, co to udělali, mohl jsem dávno odpustit.
K vysvobození - píšeš něco ve stylu "Ježíš nefunguje" a "křesťanství lidi nemění", a mnoho takových podobných věcí, z toho usuzuji, že jsi to Boží vysvobození ze hříchu nezažil.
Kdybys zažil, tak bys něco takového nepsal?
V Ježíši je odpuštění, vysvobození z věcí, které člověk žil, které se na něj přenesly od předků, které ho tíží dodnes (na rozdíl od svátosti křtu miminek, ve které takové vysvobození není). V Ježíši je vysvobození od materiální deprivace v dětství, uzdravení, stejně jako od závislosti na majetku. V Ježíši je odpuštění toho, co ti provedli druzí, co tě tíží dodnes. A tu moc mají lidé, kteří žijí ve světě, mohou ti pomoci.
Toník |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 30. květen 2020 @ 11:36:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Moc děkuji. Možná jsem něco podobného nezažil. Možná to souvisí s mým temperamentem. A možná s hříchem, který je v člověku pořád.Já nemám důvod k závisti. Syn programátor má
svůj domek a rodinu a dcera také, i když je víc zadlužena a my dva. S bytem jsme moc spokojeni. Máme i
zahrádku, ale auto se bojím řídit, tak raději nemáme. Na důchod si neztěžuji, stáčí nám to
dobře, protože v malém městě se tak neutrácí. Se zdravím bojuje manželka. Ale člověku se stále vrací dětství, sociální
nespravedlnost, ale i to, že u křesťanů se mi nelíbil fanatismus a asi přetvářka.
Oni něco jiného říkají a pak i žijí. Ale
každý máme svoje chyby. V Boha věřím a možná vše beru víc filosoficky a psychologicky. Nejsem ten typ, co padne na
zem, a brečí apod. Kdysi před mnoha léty u jedněch přátel z KS jsme zažil
takový stav. Od té doby jsme s manželkou se před jídlem vždy i s dětmi modlili a
více navštěvovali různá shromáždění. Po roce 89 jsme už nemuseli víru skrývat,
ale zase jsme objevili ty rozkoly mezi
sektami církvemi, což dříve nebylo. Ono
je těžké zbavit se té deprivace. Dnešní svět je bohužel pro vnímání duc*****
komplikovanější než totalita. Mám pocit, že většina lidí se za víru stydí a o Bohu
úmyslně nemluví. A ti, co mluví, spíše dělají věřícím ostudu. Když můžeme,
pomáháme. Proto chodím do LDN. Asi bych se potřeboval setkat s věřícími přáteli
z mládí. Děti nám slíbili, že nás k nim zavezou. Tak třeba to pomůže osvěžit
duchovně. Měj se pěkně. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 02. červen 2020 @ 08:19:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
Když je člověk v nějakém otroctví, které ho ovládá, dělá věci, i když k tomu nemá důvod - kuřák třeba kouří, i když už je dávno pryč ze svojí situace. Generace našich otců se naučila kouřit na vojně - z nudy, stresu, pod nátlakem kamarádů vzali první cigaretu, pak pokuřovali. A kouří dodnes - i když už nemají důvod. To je na hříchu zákeřné.
Stejně tak to, když jsi vyrůstal v materiální deprivaci, chudobě, v křivých pohledech okolí - to jsou věci, které obsadí srdce člověka, nadlouho, třeba i nadosmrti, když se nedostane pomoci. Jako my, když jsme odmala vyrůstali v jiném hříchu: Modlách, strachu z boha, doufání v člověka a jeho sílu, bez pokání.
Není někdo nějak moc "lepší" a "horší", jsou jen různé hříchy, které různě ničí život lidí, některý více, důkladněji, některý méně. A často za ten hřích ani lidé nemohou, nenesou jeho vinu, protože se do něj narodili.
Ale z toho existuje vysvobození - to je v Ježíši. Ježíš dal svojí církvi Ducha svatého, jsou lidé, kteří slouží v jeho moci a jsou schopni pomoci v takových věcech, na které člověk nestačí.
Samozřejmě jsou pak i "věřící", kteří podvodem postaví velikou modlu uprostřed hlavního města, symbol moci totalitního režimu. Jiní "věřící" zase podvodem, falešnými řečmi a kličkami oberou stát o miliardy a vytváří tak větší a větší rozdělení a ostudu - ale jen sami sobě a své "víře" na svoje bohy. Další "věřící" na bohy zase podvádí v práci a kdeco dalšího dělají věřící na bohy.
Tohle se naštěstí netýká křesťanů a lidé to vědí - stačí si s nimi popovídat, většina lidí ví, kdo byl Ježíš, co žil, jak se choval a že stavění model a krádeže s Ježíšem nesouvisí.
A určitě není potřeba totalita na to, aby člověk žil s Bohem, vnímal duchovní věci - ale je na to potřeba změna srdce člověka.
Toník |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 02. červen 2020 @ 10:12:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tohle video znám. Jenže to je USA a té zemi nerozumím. Na jedné
straně se píše o tom, že ten člověk, co by udušen, kradl a páchal něco nekalého.
Proto policie zakročila a přehnala to fatálně. A na druhé straně černošský kazatel tvrdil, že to byl
zbožný a dobrý člověk. Jaká je tedy pravda? Copak zbožný a bohabojný člověk krade a podvádí? USA je
jedna velká komedie náboženské přetvářky, násilí, napětí. Hlavně, že chtějí
tuto svoji svobodu vyvážet to údajných nedemokratických zemí. Kdo ví, jak to
tam skončí. Násilí plodí ale násilí. Škoda. Ona se neříká ani tam pravda. Chybu
udělala policie, ale i on pachatel sám také. Přece ho nezatýkali bezdůvodně.
Ale tyhle důvody nechce jedna strana slyšet. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. červen 2020 @ 07:19:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Františku, v tom videu nešlo o tu událost s tím zabitým, ale už o protesty, násilí, které ta událost vyvolala.
A to násilí protestujících může ztlumit a ukončit větší násilí vlády - to se děje. Ale mnohem rychleji a efektivněji to násilí ztlumí milost, pokora, odpuštění. A hlavně je umí nejen ztlumit, ale vyrušit, ukončit, terminovat - tak, že dále nejsou.
Proto jsem ten příklad dával.
Stejné je to v životě každého člověka - ať už tu píše katolík o vnitřním boji a snaze potlačit sama sebe, nebo se píše o zlém sklonu, to je totéž. Je možnost vnitřně bojovat se zlým, co má člověk v sobě, nebo se pracně snažit využít zlý sklon pro dobro - ale je to jako když se vláda snaží silou potlačit násilí demonstrací. Částečně to funguje, a trošku to pomáhá, ale člověk spotřebuje mnoho energie a času na zbytečnost, znovu a znovu.
Toník |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 03. červen 2020 @ 07:55:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V USA ta situace je složitá. Tam v lidech je spíše sociální
rasismus.Dnes plno černochu je veliteli policie, v senátu a starosty. Dokonce
měli i černošského prezidenta. Tady jde o určitý neklid a zlo v mladých lidech a
to nejen v barevných. Ostatně nejvíc filmů o násilí vniká zde. Do toho nezaměstnanost
na vrcholu, uzavřené školy atd. Co asi dělají většinu času ti mladí bez práce a
školní výchovy? Pro ně tyhle události jsou rozptýlením a adrenalin. Tohle se žádnou milostí nezmění. Ještě
asi bude hodně zle.
Ten Tvůj příběh jsem jen tak rychle přečetl. Romská otázka.
Je těžké být dobrým Romem. Já mám s nimi
jen negativní zkušenosti a Vietnamce má moc rád a obdivuji jejich pracovitost a
výchovu dětí. Z Romů má strach a zažil jen samé zklamání. Je tedy ve mně
rasismus? Ale proč? Milost? A není někdy moje milost se zlými lidmi moji
sebevraždou? Není to lehké. |
]
Re: Nenechal jsem si natlačit od oka jeho svobodu hřešit ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. červen 2020 @ 16:06:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Franišku.
Ten pojem "rasismus" se u nás používá spíš jako nadávka a používá se i pro situace, kdy má člověk s určitými lidmi špatnou zkušenost - a tak u nás je pronajímatel bytu je "rasysta", když byt nepronajme lidem, kteří jsou schopni ten byt vybydlet a zlikvidovat za pár měsíců.
Spíš tedy k té milosti.
Milost? A není někdy moje milost se zlými lidmi moji sebevraždou? Není to lehké.
Už prorok říká [obohu.cz]: " Když se udílí milost ničemovi, nenaučí se spravedlnosti; v zemi správných způsobů bude páchat bezpráví a na Hospodinovu důstojnost nebude hledět." Milost má tedy smysl jen s poznáním situace, s konkrétním slovem - tehdy, když na druhé straně je někdo, kdo není svévolník, ničema, zlý člověk. Když bude zkoušet člověk dávat milost "jen tak naslepo", aby napodobil Boží věci, nejspíše to dopadne špatně - pro všechny.
Pro ničemu, svévolníka, pro toho, kdo má "svobodu hřešit" je potřeba, aby dopadl Zákon, aby nesl důsledky svého jednání, čím dříve, tím lépe.
Toník
|
]
|
|