|
Právě je 567 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116742831 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. prosinec 2013 @ 07:40:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."U hříchu pouhého smilstva není této třetí strany. Ale ano, je. V praxi ano..."...
Toníku Každé zlo hříchu dokáže okrajově zasáhnout i všechny ostatní, co jen stojí poblíž. Jako když udeří blesk. Tak jsem to s tou třetí stranou nemyslel. Ovšem je zcela nesrovnatelný rozdíl, když zlo hříchu zasáhne manželskou jednotu. Ti dva přece už nejsou dva, ale jeden. V tom spatřuji rozdíl. Tam jde zásah zla naplno a je zcela zničující.
Ta neochota naslouchat bude ovšem vzájemná. Já hovořil o tom, že 2. přikázání: "Neuděláš si tesanou modlu jakékoliv
podoby toho, co je nahoře na nebi nebo dole na zemi či ve vodě pod zemí.
Nebudeš se jim klanět a nebudeš jim sloužit" souvisí se smyslem přikázání prvního o víře v jednoho Boha, Stvořitele všeho. Je rozvinutím přikázání prvního. Zrovna tak svým smyslem další přikázání (o svěcení dni odpočinku) jen dále rozvíjí a konkretizuje přikázání první.
..."Ani jako ŘK jsem neměl postoj "svobody hřešit" a chtěl jsem dodržovat Boží přikázání a nikdy ne naopak."... Vůle byla sice dobrá, ale tělo slabé ... I toto lze v Písmu při troše snahy najít. Svoboda hřešit neznamená, že si mohu dělat, cokoli chci a bez následků, ale že každé naše rozhodnutí nás přivádí buď blíže k Bohu, nebo nás od Boha vzdaluje, staví mezi nás překážku.
Naše svoboda spočívá v tom, že my sami něco chceme, že se sami pro to rozhodujeme a že můžeme v toku času svá rozhodnutí z vlastní vůle taky měnit. A také to tak často děláme. Vždycky však neseme důsledky svých rozhodnutí. O tom je svéprávnost plynoucí z této naší svobody - o tom je však také nesmírná důstojnost každého člověka. V tomto smyslu Bůh i tobě svobodu hřešit ponechal. Důkazem toho je, že my všichni i přes veškerou naši snahu, chtění i milosti, občas hřešíme i nadále. V takto chápané svobodě skutečně nejde Boha milovat na příkaz, ale jen z vlastního rozhodnutí a chtění. Tato láska je pak stále vystavena všem úskalím naší náchylnosti ke hříchu, vnitřním bojům, vítězstvím i prohrám. Je křehká, stále zranitelná, stále ohrozitelná. Proto je Bohu tak vzácná, tak milá.
Já se taky rozhodl žít pro Boha a taky vím, že Bůh své slovo dodrží. Ale to jeho slovo zní: "Kdo v dobrém vytrvá, bude spasen". Tak zní ten Boží slib. A ve světle výše řečeného, že občas zhřešíme všichni, je jasný i můj postoj k životu: zůstat ve víře bdělý je životní nutností vedoucí ke spasení.
..."Člověk, který miluje Boha, dodržuje Boží přikázání. "... To jsou jen svalnaté řeči. Snad si uvědomuješ, že v reálu to takto stoprocentně vůbec neplatí, že hříšníci jsme všichni. Nedokážeme zcela nehřešit. Je jistě rozdíl v závažnosti způsobovaného zla, ale určitě hřeší i ten, kdo miluje Boha. Naše chtění, naše rozhodnutí, naše touhy po svatosti nejsou dokonalé a nezvratitelné. Jsou poznamenány lidskou slabostí. Řešením zde není stát se dokonalým a vůbec nehřešit, ale dokázat, ihned když zhřeším, svůj hřích v pokání naložit na Krista a Boží milostí jej v sobě přetavit a očistit se od něj, jako se čistí zlato v tavicím kelímku od všech nečistot. Jen tato bytostná závislost na Kristu je schopna nás dovést až ke spasení.
|
| NadřazenýStrašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 18. prosinec 2013 @ 16:49:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, hřích smilstva zasahuje ty, co stojí poblíž: Všechny následující partnery.
Pokud se mi snažíš stále vnutit svou svobodu, tak věz, že Bůh mi svobodu hřešit neponechal a tvůj výmysl v této věci je. Ani to nebylo třeba, nikdy jsem jí neměl, nebylo tedy co ponechávat.
Snad jednou pochopíš, že spasen je člověk z Boží milosti, ne za svou vytrvalost. I ta vytrvalost je totiž z Boží milosti.
Snad by ti mohlo napovědět: Co se stane s lidmi, kteří nejsou tak silní a dokonalí a nevytrvají? Zajímal ses o to někdy?
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. prosinec 2013 @ 20:24:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vytrvalost nespočívá na naší síle a dokonalosti, ale na našem opětovném navracení se k Bohu, na pokání a obrácení svobodně činěném.
Svoboda hřešit není exivalentem dovolení hřešit. To si nepleť. Buď máš svobodu volby a pak si můžeš v této svobodě sám zvolit zhřešit či nezhřešit (zvolit život s Bohem nebo bez Boha), nebo ji nemáš a pak bys ale nemohl vůbec volit ani život ve svatosti, dokonce nemohl zvolit ani život ve hříchu. Také hřích, aby byl skutečně hříchem, musí být vykonán ve svobodě lidského rozhodnutí. Nikoli třeba pod nátlakem, nebo z nevědomosti. Lidská svoboda si zvolit způsob našeho žití je darem od Boha a tento dar máme po celý život. Jinak by zde bylo otroctví.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 06:06:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, a co se stane tehdy, když tvá vytrvalost dojde, když už ti dojdou síly a nebudeš schopen dál bojovat a vytrvat v dobrém?
Naše vytrvalost spočívá v tom životě, který jsme dostali od Boha: Když už dojdou všechny naše síly (což je hodně často, někdy i několikrát za týden) a celý svět vypadá na spadnutí, nikde žádná naděje, je tu ještě ten život od Boha, který je každé ráno nový, den ode dne se obnovuje a nikdy se neunaví.
Svobodu hřešit a dovolení hřešit si nepletu já, Stando a ty nepřekrucuj a nemanipuluj.
Ke svobodě volby není hřích vůbec potřeba. Abys mohl volit život ve svatosti, je třeba dát hřích pryč, zbavit se hříchu.
Mám pro tebe návrh: Jsi v každodenní komunikaci s celým oblakem svědků v nebi. Zkus se někdy zeptat Marie, jestli potřebuje ke své svobodě nutně hřích, jinak by neměla žádnou svobodu. A napiš nám sem, co ti na to odpověděla.
Lidská svoboda si zvolit způsob našeho žití je darem od Boha a tento dar máme po celý život. Jinak by zde bylo otroctví.
Snad už tedy tohle chápeš. Když se člověk zbaví hříchu, žije ve svobodě. To je Boží dar v Ježíši Kristu.
Zkus se tedy někdy rozhlédnout kolem sebe, do reality lidských životů, jestli platí tvoje vymyšlená filosofie o tom, že lidé mají "svobodu hřešit, vybírat si dobro a zlo" nebo jestli platí Ježíšovo slovo "kdo hřeší je otrok hříchu".
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 16:03:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, o tom to je, jak jsem už mnohokrát upozorňoval. Zcela se ve svém uvažování míjíme. Nechápeš mne. Svoboda hřešit není dovolením hřešit, ale není ani sebranou možností si zvolit hřích.
Všechno je mi dovoleno (Bůh mi nesvázal ruce, nepostavil mezi mne a hřích vysokou zeď), já si tedy sám mám možnost zvolit jak to, co mi prospívá, tak i to, co mě zotročuje. Na mém rozhodnutí nakonec závisí, jakou cestou se v životě vydám, jaké skutky budu dělat. O tom je naše svoboda volby. A tato svoboda není snad jen pro jeden výjimečný okamžik v životě, ale trvá nepřetržitě až do naší smrti.
Já se nemusím ptát Marie, jestli ona měla svobodu zhřešit. Vím jistě, že svobodu zhřešit měla a přesto nezhřešila. Jednak proto, že Bůh jí do srdce vložil nepřátelství vůči všemu hříšnému, jednak proto, že ona s Bohem nepřetržitě spolupracovala a naplňovala jeho vůli. I přesto, že také ona jistě cítila pokušení ke hříchu. S Bohem ve společenství se však dá takovému pokušení odolat.
Představa, že člověk, který se zbaví hříchu a žije ve svobodě, tak snad už necítí pokušení ke hříchu, je představa zcela mylná.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. prosinec 2013 @ 08:04:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando,
- pokud rozumíš, že když apoštol napsal "všechno je mi dovoleno" tak to neznamená "je mi dovoleno hřešit" (krást, rouhat se, závidět, smilnit atd.) tak je to alespoň malý pokrok v diskuzi. Pokud "všechno je mi dovoleno" pro tebe stále znamená "je mi dovoleno i hřešit", tak to napiš rovnou.
- K tvému zmatku v pojmech jsem ti psal už dříve. "Svoboda" znamená mít možnost dělat věci, které jsou povolené. "Nesvoboda" znamená to, že člověk chce dělat věci, které jsou zakázané. Tak se běžně v lidské řeči ta slova používají. "Možnost" dělat něco zakázaného (například možnost krást, vraždit když je to zakázané) neznamená "svobodu" to dělat.
- U Marie jsem ti psal aby ses zeptal, jestli potřebuje hřích k tomu, aby měla skutečnou svobodu, nebo jestli se její svoboda obejde bez hříchu. To byla věc, kterou se ti snažím vysvětlit. Byla to samozřejmě řečnická otázka, vím, že to tvé společenství je jen virtuální v tvé hlavě a zeptat se nemůžeš, šlo mi o to, aby ses zamyslel. No, nepovedlo se.
- I normální lidé, díky Bohu, nemají "svobodu hřešit", ale mají velké množství zábran hřešit - ať už to je lidská láska, ohled na druhé, zbytky svědomí, stud, lidské zákony nebo strach z toho že by se na hřích přišlo či strach ze soudu a trestu a další motivy, které jim většinou brání hřešit. Pro to, aby normální člověk hřešil, potřebuje velmi silný impuls, který by toto všechno překonal - a tomu říkáme otroctví hříchu. Hříchem byl člověk zkažený a zábrany, které proti hříchu měl, padly. Pak už nemá "svobodu", ale je otrokem. Třeba není otrokem smilstva a svévole, ale je otrokem krádeží, Fortuny, nevděčnosti, závisti či bezbožnosti. Kdyby měli lidé ve svém stavu naprostou "svobodu hřešit", byl by už dávno konec světa.
Toník
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. prosinec 2013 @ 11:20:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Opravdu je tento text pro tebe tak málo srozumitelný?
Vím jistě, že Maria svobodu zhřešit měla a přesto nezhřešila.
Jednak proto, že Bůh jí do srdce vložil nepřátelství vůči všemu
hříšnému, jednak proto, že ona s Bohem nepřetržitě spolupracovala a
naplňovala jeho vůli. I přesto, že také ona jistě cítila pokušení ke
hříchu. S Bohem ve společenství se však dá takovému pokušení odolat.
Bylo by dobré si vyjasnit pojmy. Svoboda Božích dětí je stavem, kdy člověk není ve hříchu, který jej zotročuje. Stav života ve svobodě je však něco úplně jiného, než samotný fakt svobody volby.
Svobodu konat zlo má i sám ďábel. Nikdo jej nenutí konat zlo, činí tak z vlastního rozhodnutí.
V tomto smyslu apoštol napsal, že "všechno je mu dovoleno (člověk má svobodu volby čehokoli), ale ne všechno prospívá ( je třeba z toho volit jen to, co nás udržuje ve svobodě Božích dětí) a ničím se nedat zotročit.
Ono "Ničím se nedat zotročit" je také naší svobodnou volbou tohoto stavu svobody Božích dětí.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. prosinec 2013 @ 11:43:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, chápu to, co píšeš, rozumím tvým slovům, ale fakticky to jsou nesmysly mimo realitu lidského života, a to jak mimo realitu lidí ve světě, tak mimo realitu křesťanů.
Člověku není dovoleno hřešit, Bůh hřích zakázal. Když člověk hřeší, jedná proti Božímu zákazu, v rozporu s tím, co Bůh dovolil. Vykládat si slova apoštola "všechno je mi dovoleno" ve stylu že "člověk má svobodu volit cokoliv včetně hříchu a zla" je převrácenost. Žádné takové povolení apoštol nedává a pokud tě tvůj styl života, tvoje srdce či rozum vede k tak převrácenému výkladu, tak tě před tím varuji a radím ti se od toho nesmyslu odvrátit.
Ten, kdo hřeší, není svobodný, ale je otrokem hříchu. Aby byl člověk svobodný, potřebuje se hříchu zbavit, oddělit se od hříchu.
Pro nás je "svoboda Božích dětí" a "stav života ve svobodě" totéž.
Chápu, proč sis svou " svobodu hřešit" vymyslel a zamotáváš se do té své převrácenosti hloub a hloub. Reaguješ na to, že jsme v Ježíši byli spaseni k věčnému životu a věříme Bohu jeho zaslíbení. Ty se pak na základě vámi vymyšlených "podmínek" o vytrvání v dobrém se pak skrze tebou vymyšlenou "svobodu hřešit" snažíš dokázat, že křesťané nemají věčný život, ale jakýsi dočasný.
Zkusil jsem ti dát otázku na tvé zamyšlení, abych tě z těch tvých motanic vyvedl:
Co se stane v tom vašem vymyšleném náboženství " podmínek a strašáků ve stylu něco za něco" s člověkem, který není dokonalý, silný, namachrovaný, ale který je třeba slabý, nedokonalý, má slabou vůli a který nevytrvá v dobrém až do smrti?
V křesťanství má takový člověk k sobě Boha, který ho podrží v těžkých chvílích života, kdy už lidské síly nestačí a člověk padá, nemůže jít. Bůh nám tuhle věc dokonce zaslibuje ve své smlouvě v Ježíši Kristu: "Já budu pást své ovce a já je budu ukládat, je výrok Panovníka Hospodina. Hynoucí vyhledám a zapuzenou přivedu zpět, polámanou obváži a nemocnou posilním. Tučnou a silnou vyhladím; budu je pást spravedlivě." a na jeho slovo se můžeme spolehnout. To slovo je naše jistota a Bůh je naplňuje a naplní a sám mohu z desítek situaci svého života dosvědčit, že Bůh svému slovu dostál a dostojí. |
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. prosinec 2013 @ 18:49:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Vykládat si slova apoštola "všechno je mi dovoleno" ve
stylu že "člověk má svobodu volit cokoliv včetně hříchu a zla" je
převrácenost. "...
Realita našeho převráceného pokřiveného světa však právě tuto skutečnost potvrzuje: Lidé hřeší i dneska prakticky ve všem, co Bůh zakázal, co je proti Božímu i přirozenému řádu. Realita skutečného života tedy má slova jen potvrzuje: Všichni lidé bez rozdílu skutečně mají svobodu zvolit si jak konat dobro, tak i svobodu zvolit si konat zlo. Jedna možnost volby je nutně logicky podmíněna i možností druhé možnosti volby - jinak by se přece vůbec nejednalo o svobodnou volbu! Takový je opravdu náš skutečný svět, ve kterém žijeme. Tak otevři konečně oči!
A podle jejich volby pak životy lidí ovšem také i vypadají! Proto je u nás tolik rozbitých rodin, tolik různých nevěrností proti Bohu i proti lidem. Proto je tak málo lásky v rodinách, proto je tak málo poctivosti ve všech oborech lidské činnosti. To je skutečný opravdový svět, ve kterém je svobodně od lidí zvoleno žít v nesvobodě, žít v otroctvích různého druhu!
Na druhé straně je ve stejné svobodě možno svobodně zvolit život ve svobodě Božích dětí, život podle Boha. I takové rodiny pak podle toho také vypadají - provází je i přes veškeré životní těžkosti stálá radost, štěstí a důvěra v Boží pomoc, provází je také Boží požehnání.
..."Člověku není dovoleno hřešit, Bůh hřích zakázal."... Mnozí lidé však ani nevěří, že nějaký Bůh existuje. Desatero Starého zákona je jim docela lhostejné. Bůh přece lidi nenutí násilím žít podle jeho vůle. On chce, aby si tento způsob života (podle Boha) lidé zvolili sami svobodně a dobrovolně - ze srdce. Aby jeho lásku opětovali láskou svou - i když nedokonalou a chybující, ale upřímnou a svobodně darovanou. A od těch lidí, kdo dar víry nedostali, Bůh očekává život podle řádu přirozeného, podle hlasu svědomí.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. prosinec 2013 @ 19:00:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I pro mě je "svoboda Božích dětí" a "stav života ve svobodě" totéž.
Tento život v důsledku znamená nebýt svázán žádnou závislostí na hříchu, znamená žít radostný naplněný život s Bohem. Všichni jsme však slabí a nedokonalí a takto žít nikdo z nás nedokáže vlastními silami, ale pouze ve spolupráci s Boží milostí. Nikdo tedy není tak machrovatý a dokonalý, aby takto dokázal žít bez pomoci Boha a ostatních spolubratrů. A na druhé straně nikdo není zase tak slabý, aby spolu s Kristem nemohl dosáhnout svatosti života.
|
]
|
|
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: tele v Středa, 18. prosinec 2013 @ 18:16:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Asi se to dá charakterizovat Pavlovsky: "Milostí Boží jsem to, co jsem, a
milost, kterou mi prokázal, nebyla nadarmo; více než oni všichni jsem se
napracoval – nikoli já, nýbrž milost Boží, která byla se mnou. " A Janovsky: "My
víme, že jsme přešli ze smrti do života, protože milujeme své bratry. Kdo
nemiluje, zůstává ve smrti." My víme, že jsme přešli ze
smrti do života, protože milujeme své bratry. Kdo nemiluje, zůstává ve smrti.
Dítky, nemilujme pouhým
slovem, ale opravdovým činem. V tomto poznáme, že
jsme z pravdy, a tak před ním upokojíme své srdce", "Moji
milí, jestliže nás srdce neobviňuje, máme svobodný přístup k Bohu; oč bychom ho žádali, dostáváme od něho, protože zachováváme
jeho přikázání a činíme, co se mu líbí.", "Kdo
zachovává jeho přikázání, zůstává v Bohu a Bůh v něm; že v nás zůstává,
poznáváme podle toho, že nám dal svého Ducha." atd.- rozšířeněji celý
1.list Janův. |
| NadřazenýStrašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. prosinec 2013 @ 20:29:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I ten, kdo zachovává Boží přikázání, stále někdy i hřeší.
Každý z nás máme někde v srdci svá slabá místa, "osten to satanův". To proto, abychom se nevyvyšovali vlastní dokonalostí, ale zůstali závislí na svém vztahu s Ježíšem. "Má milost ti stačí" je lékem na všechny naše slabosti a hříchy.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: tele v Středa, 18. prosinec 2013 @ 20:42:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, chtěl jsem poslat k tomu článek, ale nějak to nefunguje. Nevím, jak na to.
:o) |
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. prosinec 2013 @ 06:45:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud nepíšeš text v originále přímo v okně pro článek, ale část v jiném typu písma zkopíruješ odjinud, nepustí tě to někdy dál.
Mám na to fintu: otevřu si ještě jedno nové okno Granosalis, kliknu na "poslat článek". Vložím cizí text nejdříve do okna určeného pro článek. Tím se text přeformátuje. Jakmile se tedy text v okně zobrazí, začerním jej a znovu zkopíruji. Nyní už je možno jej doplnit (vložit) do psaného textu článku, stávající program jej zpracuje.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: tele v Čtvrtek, 19. prosinec 2013 @ 07:25:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, všechno na nic. Nevadí. Nakonec nic extra. |
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: tele v Čtvrtek, 19. prosinec 2013 @ 08:56:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nakonec ano. Dalo to fušku. Ber to pak s rezervou, jo?
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 06:16:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Každý z nás máme někde v srdci svá slabá místa, "osten to satanův". To proto, abychom se nevyvyšovali vlastní dokonalostí, ale zůstali závislí na svém vztahu s Ježíšem.
Snad by ti Stando mohlo pomoci, že když Pavel psal o ostnu, nepsal o ostnu v srdci, který máte každý z vás, ale psal o ostnu v těle:
... A abych se mimořádností zjevení nepovyšoval, byl mi dán do těla trn, Satanův anděl, aby mě políčkoval a já se nepovyšoval. ...
A i v tom listu Římanům, když psal o hříchu, psal totéž, co zažíváme my: O hříchu v těle, ne o hříchu v srdci. Já vím, že si to nechceš stále přiznat, ale pokud máš hřích v srdci, jsi opravdu ve velké těžkosti. |
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 16:08:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."O hříchu v těle, ne o hříchu v srdci."...
Toníku, nevím, jak to máš ty, ale já (nic naplat) mám srdce v těle. Je - li osten v srdci, je osten logicky i v těle.
Jsi mi schopen podat vysvětlení, jak to s tím Pavlovým ostnem vlastně bylo? Co to bylo doopravdy za osten a proč to apoštola tolik trápilo?
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. prosinec 2013 @ 08:14:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když píšu a čtu "srdce" tak tím nemyslím ten hladký sval, co čerpá krev, ani orgán co vypadá jako vnitřek vlašského ořechu, ale jistou duchovní skutečnost.
Píšeš správně: To, co máš v srdci, je i v mysli a v těle a vychází navenek. To jsem se ti snažil vysvětlit. Člověk to je sice do určité míry schopen maskovat, ale jen do určité míry.
Pokud tedy člověk nemá to nové srdce a má v srdci "osten", chudák mysl a tělo. Zvlášť když ten osten v srdci je otroctví nějakého hříchu.
Pokud je v srdci Boží život, prosvítí to i mysl a uzdravuje i tělo. Je to Boží milost, která je dostatečná i na bolesti ("trny", "ostny") v těle, jak to napsal apoštol. To, co je v srdci je totiž silnější než to, co je v mysli nebo těle, dříve či později to co je v srdci překoná to, co je v těle. Ať už je to život, nebo hřích.
Jsi mi schopen podat vysvětlení, jak to s tím Pavlovým ostnem vlastně bylo? Co to bylo doopravdy za osten a proč to apoštola tolik trápilo?
Ne, Stando. To už jsem ti psal. Nemám ve zvyku si vykládat, co v písmu není a co apoštol nenapsal, spíše si čtu, co v písmu je a co apoštol napsal s vědomím, že když psal, napsal to co chtěl a nepsal něco jiného. Ani nevím, k čemu by ti to bylo užitečné.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. prosinec 2013 @ 10:54:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pavla ovšem nějaký osten trápil (vůbec není důležité co konkrétně, jde o princip) - a mě jde o ten princip, zda si uvědomuješ tuto skutečnost a co z toho plyne.
Zcela ti uniká, že dokud je člověk v těle, není možno oddělovat lidské srdce (tu "duchovní" skutečnost, která je však zatím spolu s tělem součástí naší osobnosti - tvoří celek) od těla a stavět jej do opozice jakéhosi dokonalého srdce vůči nedokonalému tělu. Pokud nějaký osten trápí tělo, úplně stejně trápí srdce. To je prostě skutečnost tohoto světa, fakt. Taky by sis měl uvědomit, že i ten Pavlův "osten" je v tomto případě určitá duchovní skutečnost, nikoli fyzické píchání trnem.
..."Jsi mi schopen podat vysvětlení, jak to s tím
Pavlovým ostnem vlastně bylo? Co to bylo doopravdy za osten a proč to
apoštola tolik trápilo? ...Nemám ve zvyku si vykládat, co v písmu není"... Zase jsi mě nepochopil. Můj dotaz směřoval ke smyslu významu tohoto Pavlova sdělení, co znamená konkrétně pro tebe, co z toho vyvozuješ pro svůj život. Ptal jsem se tedy na to, co v Písmu je a jak tomu rozumíš ty.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. prosinec 2013 @ 09:16:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Můj dotaz směřoval ke smyslu významu tohoto Pavlova sdělení, co znamená konkrétně pro tebe, co z toho vyvozuješ pro svůj život. Ptal jsem se tedy na to, co v Písmu je a jak tomu rozumíš ty.
Pokud tě to zajímá, rád ti to napíšu, Stando.
Uvědomuju si ten princip ostnu v těle a vím, že nezáleží na tom co konkrétně byl ten osten V TĚLE: Kdyby na tom záleželo, Pavel by napsal, co ten osten v těle byl. Kdyby byl Pavlův osten duchovní skutečnost, těžko by psal, že mu byl dán do těla osten, ale psal by o srdci nebo o duchu. To, jestli je něco v těle, duši nebo duchu je naopak docela důležité, proto jsou to také v písmu věci ducha, duše a těla velmi často rozlišené a to i velmi podrobně.
Pokud něco trápí tělo (obvykle nějaká nemoc, slabost), trápí to i mysl a srdce, to je jisté, to mi neuniká a nevymýšlej si o mne stále dokola nesmysly. Nevím, proč máš stále potřebu místo tématu psát o mne a vymýšlet lži, co vás římskokatolíky k tomuto způsobu psaní vede.
Zkus si vzpomenout na jednu modlitbu, asi jí budeš znát:
... Ctnostem svatým mě vyučuj, ať jsem tak živ, jak chce Bůh můj. Tělo, svět, ďábla přemáhám, na tvá vnuknutí pozor dávám...
Běda člověku, který kromě svého těla, kromě světa okolo a ďábla musí přemáhat ještě navíc své srdce plné hříchu, aby žil cnostně a svatě, bez hříchu. To byla naše situace uprostřed slzavého údolí Královny nebes: Zoufale jsme pobíhali od zpovědnice ke zpovědnici a od oltáře k oltářiv bláznivém domnění, že máme "svobodu" si vybírat a že nás zpověď "zbaví" hříchu, ale jen jsme vylezli ven, stačilo pár hodin nebo i méně a hřích byl zpět. Protože hřích není něco, co si člověk vybírá, ale je to přesně naopak a hřích, který jsme měli v sdrci vždy znovu a znovu vyšel ven.
U křesťanů je to opravdu tak, že stavíme tělo a ducha do opozice a věci těla a věci ducha přísně rozlišujeme a považujeme to rozlišení za důležité. Rozlišujeme dokonce i věci duše a ducha a to rozlišení považujeme za důležité, protože stavíme náš život na věcech, které jsou trvalé a ne na prchavých pocitech či myšlenkách.
Bůh nám dal nové srdce, prosté a čisté od hříchu, srdce, ve kterém je život, který se "naklání k Bohu", ve kterém je láska, která má blízko k Bohu, sourozencům i bližním. A ten život není nějaká věc dočasná, na pět minut, na hodinu či na den, týden nebo měsíc jako oblečení se čtyřmi pruhy.
A ten nový duch jde proti tělu: Bůh nám totiž nedal ani nové tělo, ani nový rozum. I když jsme dostali nové srdce, které s radostí přijímá Boží slovo, tak máme "staré" tělo, "starý" rozum, "starou" vůli. Ale to, co je v srdci překonává to co je v mysli i těle.
To, co je v srdci je silnější, mocnější než to, co je v těle.
Boží milost, kterou jsme dostali do srdce je silnější, než bolesti a slabosti těla a překonává nejen to, co je v těle, ale i to, co je okolo ve světě.
To, co se ti snažím vysvětlit, hezky popisuje Pavel:
Kvůli tomu jsem třikrát prosil Pána, aby to ode mne odešlo. ale on mi řekl:
‚Stačí ti má milost, neboť má moc se dokonává ve slabosti.‘
Velmi rád se tedy budu chlubit spíše svými slabostmi, aby na mně spočinula moc Kristova. Proto mám zálibu v slabostech, v zlém zacházení, v tísních, v pronásledováních a úzkostech pro Krista. Neboť když jsem slabý, tehdy jsem mocný.
Kdybych neměl to nové srdce, neměl bych zalíbení v tom, co ukazuje na mojí slabost a nedostatečnost: Když jsem žil uprostřed slzavého údolí "podmínek" a "strašáků", znamenala moje slabost jediné: Prohru. S Bohem a jeho milostí neznamená moje slabost nic. Je v porovnání s Boží milostí bezvýznamná.
Milost, kterou jsme od Boha dostali ve smlouvě v Ježíši, stačí. Je vším, co máme. Není potřeba "něco navíc". Přidávat něco k Boží milosti co jsme dostali je jako přidávat něco k nekonečnu.
Bůh nám dal všechno.
Co Bůh dělá, dělá pro věčnost (pro věky, je to trvanlivé, vydrží to). Není k tomu možné nic přidat a není možné z toho ubrat.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. prosinec 2013 @ 19:51:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Měl bys uvážlivěji označovat mé výroky za nějakou lež o tobě. Je to prostě můj úhel pohledu, tak tě vidím a rozpoznávám, že některé věci ti unikají. Proto i v případě, že bych se tedy o tobě mýlil, tak by se jednalo o můj omyl, nikoli o žádnou lež. Za lež považuji úmyslně říkanou nepravdu a já docela určitě nic takového nedělám.
Trvám na tom, že: "není možno oddělovat lidské srdce (tu "duchovní" skutečnost, která je však zatím spolu s tělem součástí naší osobnosti - tvoří celek) od těla a stavět jej do opozice jakéhosi dokonalého srdce vůči nedokonalému tělu." Už dříve jsem ti zdůvodňoval, že ono "nové srdce" je vlastně stále to naše staré srdce, ovšem srdce uzdravené Bohem, s novou kvalitou.
Vždyť také "osten pro tělo" byl apoštolu dán z důvodu duchovního - aby jej v konečném důsledku uchránil od pýchy, ale naopak udržel v pokoře. Byla to blíže nedefinovaná slabost, zdroj Pavlových útrap: snad nějaká nemoc, spojená s těžkými a nepředvídatelnými záchvaty; snad odpor Izraele, Pavlových bratrů podle těla, vůči křesťanské víře (Jer. bible). Víme totiž z jiných míst Písma, jak velmi těžce nesl apoštol zatvrzenost svých bratrů a jak jej to trápilo. Jeho úspěchy v hlásání evangelia mezi Židy byly ve srovnání s jeho úspěchy mezi pohany daleko menší (spíš by snesly označení fiasko - Sk 9,20-25) a tedy jistě nedávaly důvod k nějaké osobní pýše.
Textová kritika nedospěla v tomto místě ke spolehlivým výsledkům.
..."U křesťanů je to opravdu tak, že stavíme tělo a ducha do opozice a věci těla a věci ducha přísně rozlišujeme a považujeme to rozlišení za důležité. Rozlišujeme dokonce i věci duše a ducha a to rozlišení považujeme za důležité"...
Toníku, řeknu ti to zase na rovinu, jak to vidím já: Zatím jsi zde nikdy nedokázal vysvětlit, co všechno si představuješ pod pojmem "lidský duch" a co pod pojmem "lidská duše". Jediné, co je z tvých reakcí zřejmé, že to považuješ za dvě naprosto odlišné věci. Pokud se tedy nedokážeme shodnout ani na věcech takto zásadních, je zcela vyloučeno, abychom se mohli nějak pochopit. Já své porozumění co je duše a co je lidský duch, vyjádřil už dávno v samostatném článku. Tvé porozumění těchto pojmů je pro mě ovšem stále záhadou.
Co takhle to zkusit napravit samostatným článkem?
..." A ten nový duch jde proti tělu:"... Podle mého porozumění, že lidská duše je nesmrtelným lidským duchem, i v případě pohanů touhy jejich ducha (po Bohu) jdou proti touhám těla. Rozdíl mezi znovuzrozeným a neznovuzrozeným je však v možnostech uskutečňovat svůj život s Bohem.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 27. prosinec 2013 @ 09:58:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hmm, takže tě to nezajímalo a jen sis chtěl vést svojí opozici, chápu.
Stando, to, že ty nedokážeš nebo nechceš pochopit rozdíl mezi duchem a duší neznamená, že bych ten rozdíl nedokázal vysvětlit. Vysvětloval jsem ho tu několikrát v samostatných příspěvcích, máš li o dané téma zájem, vrať se k nim a přečti si je.
Pokud jde o tvoje lži o mne: Smiř se s tím, že když si o mne vymyslíš lež, v klidu ti napíšu, že to, co sis o mne vymyslel, je lež. Když tvou lež nazvu lží, dělám to uvážlivě. Chceš li se tomu vyhnout, nevymýšlej si o mne lži a nepiš je, ale piš a diskutuj k tématu nebo napiš pravdu o sobě místo toho, aby sis vymýšlel lži o mne.
Pokud si myslíš, že nejde tělo a srdce oddělit, jednoduchá rada pro tebe: Neodděluj je tedy od sebe a nech je pohromadě. Ale bylo by dobře abys věděl, že jednou přijde den a hodina, kdy tělo a duch budou oddělené. Tělo pak nezůstane, ale obrátí se na prach. A to, co zůstane, zůstane napořád: Pokud to bude plné hříchu, zůstane to plné hříchu.
Souhlasím s tebou, že srdce, ze kterého vychází lež, závist, lež, krádež a kdejaký jiný hřích není to nové srdce, o kterém se píše v písmu a které Bůh zaslíbil ve smlouvě v Ježíši, ale je to stále to staré srdce. Snad trochu dotčené a potěšené tím, že se člověk setkal s Bohem, mohl zažít jeho jednání či to, že Bůh slyší modlitby a nestraní lidem, ale stále to staré srdce mrtvé v hříchu, srdce, které Boha neslyší ale bloudí po klikatých cestičkách života a vyhlíží snad-možná-jednou setkání s Kristem a záchranu. To byl i náš případ kdysi, když jsme žili v slzavém údolí Královny nebes a zoufale hledali záchranu.
Touhy takového srdce jsou často v souladu s touhami těla takového člověka a tak hříchu, který z toho srdce vychází, už brání jen vnější věci, pokud vůbec.
Pokud tě zajímají naše postoje a chtěl bys o nás poznat pravdu místo lží, které máš o nás ve své hlavě, čti si naše příspěvky. Píšu o sobě a o nás pravdu a nemám důvod si vymýšlet či o sobě lhát.
I ve svém příspěvku výše jsem ti vysvětlil, jak rozumím Pavlovu sdělení a co pro mne znamená když Bůh řekl "Boží milost mi stačí" a že Bůh už mi ke své milosti v Ježíši Kristu nemusí nic přidávat, když už nám dal všechno, natožpak abychom k tomu něco přidávali my. Ono to lze i logicky uvážit, že když nám Bůh dal v Ježíši Kristu všechno, je dost nelogické po něm chtít, aby k té milosti, k tomu "všechno" ještě něco přidal.
Stejně jsem ti vysvětloval výše, že Bůh nám dává vytrvalost a doplňuje nás tam, kde jsme slabí, nemocní, kde nezvládáme, kde prohráváme, na co nestačíme, protože křesťanství není pro ty "silné" co všechno vydrží, aby byli spaseni jen ti co vytrvají v dobrém, ale křesťanství je právě pro ty slabé, kterým Bůh v jejich slabosti pomáhá. Psal jsem ti také, že se lze na Boží pomoc spolehnout, Bůh je naší jistotou. Slíbil, že nám pomůže v těžkostech, že nás zachrání.
Jestli tě to zajímalo, mohl sis to přečíst a reagovat na ten příspěvek, zeptat se, pokud bys něčemu nerozuměl. Rád bych ti to vysvětlil, pokud bych viděl alespoň záblesk tvého zájmu a ne jen neustálou opozici a vzpouru z tvé strany či vymýšlení si nepravd o nás.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 27. prosinec 2013 @ 12:35:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." takže tě to nezajímalo a jen sis chtěl vést svojí opozici, chápu ??? - ve svém příspěvku výše jsem to vysvětlil, jak rozumím Pavlovu sdělení a co pro mne znamená když Bůh řekl "Boží milost mi stačí""...
Toníku, pokud chceš něco vysvětlit, tak to hned vysvětli a neptej se pořád dokola. Nesnáším tyhle tanečky. Já měl za to, že vysvětlení ve tvém komentáři hned následně už také padlo. Jsem už otrávený z toho, jak kdejaký můj názor plynoucí z logiky tvých předešlých argumentů lehce nazýváš lží (aniž by ses zamyslel nad důvody, jak jsem k němu dospěl) a pokud se zeptám na něco skutečně konkrétního, o jasné a jednoznačné odpovědi si mohu nechat jen zdát.
..." Ono to lze i logicky uvážit, že když nám Bůh dal v
Ježíši Kristu všechno, je dost nelogické po něm chtít, aby k té milosti,
k tomu "všechno" ještě něco přidal."...
Přesto se rád takhle (podle tebe "nelogicky") budu chovat i nadále. A ty se zamysli nad svým vytvořeným virtuálním světem, kde je všechno sice líbivé a dokonalé, ale zcela proti reálnému evangeliu.. (Mt 7,7-8) "Proste a bude vám dáno, hledejte a naleznete, tlučte a bude
vám otevřeno.
Neboť každý, kdo prosí, dostává, a kdo hledá, nalézá, a tomu,
kdo tluče, bude otevřeno. (Mt 21,22) A všechno, o cokoli byste prosili v modlitbě, dostanete,
když budete věřit."
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 27. prosinec 2013 @ 14:10:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, pokud chceš něco vysvětlit, tak to
hned vysvětli a neptej se pořád dokola. Nesnáším tyhle tanečky. Já měl
za to, že vysvětlení ve tvém komentáři hned následně už také padlo.
No, to jsi měl zato dobře. Mé vysvětlení padlo jak k Pavlovu ostnu, tak k otroctví hříchu a svobodě v Kristu. Ty jsi na něj nereagoval, z čehož jsem usoudil, že tě nezajímalo. Stejně tak jsem ti několikrát vysvětloval rozdíl mezi duchem a duší - jestlis sis mého vysvětlení nevšiml, nepřečetl si ho či ho nepochopil, nechtěj po mne abych plýtval časem znovu. To vysvětlení padlo v odpovědi na tvé příspěvky, mohl sis ho tedy všimnout.
Jsem už otrávený z toho, jak kdejaký můj názor
plynoucí z logiky tvých předešlých argumentů lehce nazýváš lží (aniž by
ses zamyslel nad důvody, jak jsem k němu dospěl) a pokud se zeptám na
něco skutečně konkrétního, o jasné a jednoznačné odpovědi si mohu nechat
jen zdát.
Stando, já už jsem si zvykl, že sem píšeš nějaké tvé nepravdivé "názory" o mne. Níže totéž udělal MilanH a totéž tu dělají další tví soukmenovci v opozici proti křesťanství a písmu. Nic nového. Pokud si dál budeš o mne vymýšlet nepravdy, v klidu opět napíšu, že je to nepravda. Ale byl bych radši, pokud bys psal k tématu.
Pokud se na něco zeptáš mne, odpovídám ti a rád - a myslím, že ti věnuju docela dost času. Měj prosím ohled na můj čas, mám rodinu, děti, práci, když vidím, že se neptáš proto, že chceš znát odpověď - když totiž odpovědi ignoruješ a začneš si místo čtení mých odpovědí o mne vymýšlet své lži - nemám moc důvod na tvoje rytí reagovat a plýtvat časem.
A opět sis o mne vymyslel další nepravdu.
Určitě přemýšlím nad tím, proč takto jednáte, a je to jeden z důvodů proč si s vámi píši, abych sledoval vliv ŘKC ideologie na myšlení lidí. Máte v hlavě vytvořeného virtuálního nepřítele, "nekatolíka", který musí vypadat podle vašich představ a do té své představy, kterou do nás v ŘKC naočkovali, se snažíte každého nacpat. To, co pak k tématu píšu já či Bylina a další ignorujete, protože nepravdivé výmysly o nás jsou pro vás reálnější než to, co skutečně žijeme a co o sobě píšeme. To vás prozatím moc nezajímalo - na to jste se doposud neptali, o to více jste si domýšleli své "názory" na nás.
Přesto se rád takhle (podle tebe "nelogicky") budu chovat i nadále.
Stando, jak se ty budeš chovat, to je jistě tvoje věc, to ti neberu. Neberu ti ani ten tvůj virtuální lživý svět ve tvé hlavě, který sis v rozporu s evangeliem o nás vytvořil. To, že ti napíšu, že co o mne píšeš není pravda či že to je lež neznmená, že bych ti bral právo myslet si co uznáš za vhodné a psát to sem.
Chceš li žít ve lži a neptat se, co skutečně žijeme, je to jistě tvoje věc.
Já ti mohu říci, že můj svět je ve shodě s evangeliem - že nám Bůh v Kristu dal, abychom mu sloužili po všechny dny našeho života, že rozumíme, že kdo hřeší je otrok hříchu, že nám stačí Boží milost, že posloucháme Boží přikázání a rádi, ze srdce, že Bůh dělá v našem životě věci, které jsou trvalé, že Bůh nám dal nové srdce a cokoliv dalšího, co ti já píšu a co se ti v hlavě převrací do rozporu s evangeliem.
Záleží na tom, čemu budeš o nás věřit: Zda tomu, co ti o nás píšu, nebo tvým výmyslům a tvé virtuální realitě o nás.
V tom máš jistě svobodu.
Snad.
Pokud nejsi otrokem lží o nás, které ve své hlavě máš.
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 29. prosinec 2013 @ 10:53:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opravdu bych tě nerad obíral o čas.
..." totéž tu dělají další tví soukmenovci v opozici proti křesťanství a písmu."...
Opozice proti křesťanství a Písmu se určitě nevyjadřuje odvoláváním se na jiná místa v Písmu, která výmluvně hovoří proti té tvojí "pravdě". Je to tedy opozice proti tvým nereálným virtuálním náboženským představám, které momentálně zastáváš a omylem vydáváš za pravou víru.
Tvé vysvětlení rozdílů mezi duchem a duší bylo doposud vždycky velmi povrchní, omezuješ se většinou jen na obecná tvrzení, na vhodně vytrhané texty Písma, které nic nekonkretizují. Nikdo z toho nemůže být chytrý. Na skutečně poctivou diskusi do hloubky jsi zatím na toto téma nikdy nepřistoupil. Snad se toho podvědomě bojíš, aby to nezbouralo tvé nynější představy o člověku.
..."Já ti mohu říci, že můj svět je ve shodě s
evangeliem - že nám Bůh v Kristu dal, abychom mu sloužili po všechny dny
našeho života, že rozumíme, že kdo hřeší je otrok hříchu, že nám stačí
Boží milost, že posloucháme Boží přikázání a rádi, ze srdce, že Bůh dělá
v našem životě věci, které jsou trvalé, že Bůh nám dal nové srdce "...
I můj svět je v naprosté shodě s evangeliem, přesto jsou mezi námi rozpory. V čem je tedy chyba?
Já přece taky tvrdím, že kdo hřeší, je otrok hříchu. Přesto tvrdím, že i ten největší hříšník nadále hřešit nemusí, že má kdykoli svobodu se rozhodnout takový způsob života opustit. Takové rozhodnutí ho samozřejmě samo o sobě ještě nezbaví otroctví hříchu, ale je startem ke změně. Je to rozhodnutí alkoholika se přihlásit k odvykací léčbě, rozhodnutí narkomana k detoxikaci. Ještě to má daleko ke stavu ve svobodě, ale skutečnost možnosti této volby pro svobodu je přetrvávající i u největšího otroka.
Tato svoboda k rozhodnutí se změnit (k lepšímu či k horšímu) je sama o sobě stávající skutečností u každého z nás. Zrovna tak i ten, kdo "dostal dar sloužit Bohu už po všechny dny jeho života", se může dostat do zkázy třeba právě hříchem pýchy "dokonalého farizeje". Podceňuješ ve své víře podmínku vytrvání v dobrém, protože ji chápeš jako vlastnost veskrze lidskou, zatímco ona spočívá na spolupráci Boha a člověka. Tato spolupráce bez náležité bdělosti může ze strany člověka kdykoli utrpět trhlinu.
Opět jsem si o tobě vymyslel další nepravdu??? ... když nám Bůh dal v
Ježíši Kristu všechno, je dost nelogické po něm chtít, aby k té milosti,
k tomu "všechno" ještě něco přidal."... |
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 29. prosinec 2013 @ 18:53:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, Stando, pochopil jsi to správně. Opět sis o mne vymyslel řadu nepravd. Všechno, co jsi o mne ve svém příspěvku napsal, je lež. Už jsem ti vícekrát psal, že ten virtuální svět, který sis o mne ve své hlavě vybájil z tvého převráceného pohledu na svět je jen ve tvé hlavě.
Ale to je tvoje věc, jistě máš "svobodu" si takové věci vymýšlet a snad máš i "svobodu" všechny ty lži co sis o mne vytvořil a opakuješ je, opustit. Stačí se jen rozhodnout.
Měj se hezky.
Toník |
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 06:10:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, přesně tak.
Nebo Ezechielovsky, Svého ducha dám do vašeho nitra a způsobím, že budete žít podle mých ustanovení a má nařízení budete zachovávat a plnit. Nebo Micheášovsko Simeonovsky: Bůh nám dá, abychom vysvobozeni z rukou našich nepřátel mu beze strachu sloužili ve svatosti a spravedlnosti před ním po všechny své dny.
Toník |
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Pondělí, 23. prosinec 2013 @ 09:40:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, nic ve zlém... ale ty jsi to představuješ příliš jednoduše... tak nějak dle "extraktu z Pavla" - v onom duchu.. "mám nové srdce - fajn - už se mě nemůže nic stát"... Cizinče, zažil jsi vůbec někdy pokušení?? Ty ignoruješ nakonec i Ježíšovo upozornění - že "satan si vyžádal, aby vás směl tříbit"... Myslíš si, že "nové srdce" (tedy i nový Duch..) je jednorázová, "charismatická" (tak jak to oni chápou..) záležitost? zažil jsi vůbec někdy "pokušení až na krev"? Cizinče, ty mluvíš hezky... tak "sladce líbezně"... mluvíš asi tak, jak by se mělo mluvit k lidem - nestrašit.. konejšit.. žít nadějí... ale Cizinče - neříkáš celou pravdu.. stavíš na verši z SZ.. Ezechiela.. pravda, určitě si ho dokážeš "podepřít" Pavlem - o tom nepochybuju.. jenže dobře víš, jak je uplatňování SZ ošidné.. rovněž tak i "jen Pavla"... Cizinče - tys asi nikdy nebyl pokoušen.. navíc jiný verš SZ říká: "i spravedlivý 7x za den padá.." Nakonec Pán Ježíš říká: "a kdyby ony dny nebyly zkráceny, nebylo by spaseno žádné tělo" (člověk..) - kde tedy byla jejich ůnová srdce"?? Cizinče - ty to chápeš najivně.. nechápeš, že starý člověk tu žije s tebou stále.. ač teoreticky 1000x mrtvý - vždycky tě dokáže podrazit, v nejméně vhodnou chvíli.. - pokud Bůh dopustí.. Starého člověka se zde na zemi jen tak nezbavíš... a jestli si myslíš, že už máš od něj klid... - :-))) - tak se zamysli a ptej se sán sebe: "co dělám špatně, že je satan se mnou tak spokojený???" Bláhový člověče - zde na zemi a klid... nové srdce... jo - tak leda ve snu.. :-))) Kamaráde - zde na zemi je to boj... vždyť Ti to říká Ježíš, Petr - i Pavel!! Nové srdce - no v Nebi... kde jinde? - nebo myslíš, že už ho (zcela) máš?? - max, tak zárodek.. Nelži sám sebe.. vždyť to píše i Petr (myslím): "kdybychom říkali, že v ás hřích není, tak by jsme dělali z Boha lháře"... Cizinče, jestli svůj "sladkobolný Pavlinismus" typu "už jsem Vítěz" myslíš zcela vážně, tak jsi jen "duchovní mládě", kojenec krmený mléčkem a duchovními pamlsky.. Jobovi na smetišti by jsi asi moc platný nebyl... Prober se, najivní člověče.. , dokud je čas..
|
]
Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. prosinec 2013 @ 08:25:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už apoštol Jan píše, že se okolo křesťanství už tehdy motali lidé, kteří Boží milost zaměňovali za bezbožnost a bezuzdnost, jako to děláš ty. Tedy tvé pomluvy a převracení křesťanství žádná novinka.
To, co psal Izaijáš, Jeremijáš a další proroci, co se stalo v Ježíši a píše o tom Jan, Matouš a další evangelisté a to, co psal Petr, Pavel, Jan či Jakub v listech a co nechal Ježíš zapsal do zjevení myslím naprosto vážně a nevidím důvod, proč bych to měl brát "nevážně".
Pro lidi, kteří mají postoje jako ty a Pavlovy listy se jim převrací do nepodoby, jsem už dříve napsal můj pohled na věc. Pokud by tě zajímal, je například v článcích Životní motivace nebo Zákon hříchu a smrti a zákon Ducha života. Pokud máš s Pavlem problém, tak ho nečti. Zkus třeba evangelium svatého Jana a skutky apoštolů.
Tvé otázky, kterými prokládáš lži co sis o mne vymyslel: To jsou jen takové bezcílné výkřiky ze tmy, nebo na ně očekáváš odpověď? Pokud tě zajímá můj život, rád ti odpovím.
|
]
|
|
|
|