|
Právě je 570 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116738980 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autor (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. červenec 2018 @ 13:34:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Jenže toto "ponoření" se netýká ani tak vody křtu, jako osoby Ježíše Krista. Toto ponoření je ve křtu tím podstatným! A toto "ponoření" s tebou učinil Duch svatý už ve tvém křtu miminkovském - pochopitelně žádná fotografie neumí vyfotit Ducha svatého při jeho práci, když člověka "ponořuje" do Krista..
Přesto jsi byl už tehdy pokřtěn - stal jsi se Bohem přijatým dítětem už tehdy.
Nic na této skutečnosti nezmění tvé nynější pomýlené názory na tvou tehdejší situaci. Kdyby ti někdo v tvých patnácti řekl, že nejsi pokřtěný, poklepal by sis zřejmě na čelo.
Ty sám jsi se nechal pochopitelně pokřtít jen jednou - v dospělosti.
Když tě křtili coby miminko, tak jsi o tom nerozhodoval.. Přesto jsi za svého života objektivně křest absolvoval dvakrát - při tom druhém křtu bylo u tebe třeba nejdříve dospět do stádia názorů, že ten první křest byl neplatný - a ke tvé cti to těm tvým "křesťanům" (já říkám tvé nynější sektě) trvalo přes dva roky, než tě v tomto zlomili.
..."že lidé, kteří klekají u sochy na Svaté Hoře a líbají okraj šatiček jsou "postižená paka" ?"...
U některých i to nevylučuji, ale nikoli u všech. Neumím totiž vidět do lidského srdce a znát motivy takového jejich chování. V té době jsem ale měl čerstvou vzpomínku z chování některých místních lidí v Medžugorii, které jsem dost dobře nechápal. Po kolenou tam obcházeli sochu Panny Marie, modlili se růženec a občas ji různě hladili. Nechápal jsem to, připadalo mi to jako velmi primitivní forma zbožnosti hraničící s modloslužbou. Chovali se podle mně nepřiměřeně, jako paka. Vypadalo to, že nerozlišují mezi sochou a osobou Marie. Pod tímto dojmem jsem se pak vyjádřil o různých pakách i mezi námi katolíky.
..."Výlev že "v ŘKC nemohou nikoho pokřtít" tedy ode mne zcela jistě nezazněl."...
To nezazněl. Ale minimálně u tvojí osoby se jim to v ŘKC evidentně podle tebe (tvých současných názorů) nepodařilo tě pokřtít - a proto ten druhý pokus v jezeře s potopením pod hladinu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná a (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. červenec 2018 @ 18:44:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jenže toto "ponoření" se netýká ani tak vody křtu, jako osoby Ježíše Krista. Toto ponoření je ve křtu tím podstatným! A toto "ponoření" s tebou učinil Duch svatý už ve tvém křtu miminkovském
Leda tak virtuálně, Stando, ve tvojí hlavě. V realitě jistě ne. A nepodařilo se to u miminkovského "křtu" mnoha dalším lidem, kteří tu o tom svědčí jasně. A ještě jsem v životě nepotkal člověka, u kterého by se to podařilo.
Přesto jsi za svého života objektivně křest absolvoval dvakrát - při tom druhém křtu bylo u tebe třeba nejdříve dospět do stádia názorů, že ten první křest byl neplatný - a ke tvé cti to těm tvým "křesťanům" (já říkám tvé nynější sektě) trvalo přes dva roky, než tě v tomto zlomili.
Stando, já vím, že máš potřebu neustále lhát a promítat si praxi z ŘKC do druhých lidí.To, že takto zacházejí s vámi při praxi ŘKC neznamená, že to tak mají všichni.
Zároveň máš potřebu dávat najevo tvou neznalost i jen základů ŘKC učení - pokud bys znal ŘKC učení o křtu, nemohl bys nikdy psát, že jsem za svého života objektivně absolvoval křest dvakrát. Než tedy budeš psát podobné nesmysly, tak si k tématu křtu a svátosti křtu něco zjisti.
Pod tímto dojmem jsem se pak vyjádřil o různých pakách i mezi námi katolíky.
A to ses vyjádřil "uctivě"?
Jak to vypadá, když se vyjadřuješ "neuctivě"?
Vyjadřovat se takto o obětech modlářského náboženství a lidech, kteří svůj život často zasvětili některému z těch zjevení opravdu není nic uctivého. Často to jsou inteligentní lidé a ne žádná "paka" - to by ses ostatně mohl přesvědčit, kdybys tu komunitu znal. Za jejcichpodivné chování nemůže to, že to jsou "paka", ale právě to náboženství a zasvěcení, které žijí a opravdově.
Ale minimálně u tvojí osoby se jim to v ŘKC evidentně podle tebe (tvých současných názorů) nepodařilo tě pokřtít - a proto ten druhý pokus v jezeře s potopením pod hladinu.
Stando, a je nějaký důvod, proč si takhle vymýšlíš? Vždy když tě upozorním na nějaký nesmysl, který o mne píšeš, tak proč vymýšlíš další nesmysl a vršíš lež na lež místo toho, aby ses zeptal, jak to bylo ve skutečnosti?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchova (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červenec 2018 @ 09:02:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."V realitě jistě ne. A nepodařilo se to u
miminkovského "křtu" mnoha dalším lidem, kteří tu o tom svědčí jasně. A
ještě jsem v životě nepotkal člověka, u kterého by se to podařilo."...
Srovnej si rozpory:
..." Ale minimálně u tvojí osoby se jim to v
ŘKC evidentně podle tebe (tvých současných názorů) nepodařilo tě pokřtít
- a proto ten druhý pokus v jezeře s potopením pod hladinu.
Stando, a je nějaký důvod, proč si takhle vymýšlíš? Vždy když tě
upozorním na nějaký nesmysl, který o mne píšeš, tak proč vymýšlíš další
nesmysl a vršíš lež na lež místo toho, aby ses zeptal, jak to bylo ve
skutečnosti? "...
Ale minimálně u tvojí osoby se jim to v ŘKC
evidentně podle tebe (tvých současných názorů) nepodařilo tě pokřtít - a
proto ten druhý pokus v jezeře s potopením pod hladinu.
Nic jsem si nevymyslel, jen tu přece cituji tvoje vlastní názory na křest miminek:"
ještě jsem v životě nepotkal člověka, u kterého by se to podařilo"
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. červenec 2018 @ 09:13:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ano, to už jsem si samozřejmě dávno srovnal.
Proto se ptám: Je nějaký důvod, proč si takto vymýšlíš nesmysly o diskutujících? Proč tě nezajímá pravda, jak to bylo se mnou ve skutečnosti a místo toho si vymýšlíš nesmysly z projekcí praxe v ŘKC?
Nic jsem si nevymyslel, jen tu přece cituji tvoje vlastní názory na křest miminek:" ještě jsem v životě nepotkal člověka, u kterého by se to podařilo"
Stando, tu větu sis vymyslel - nic takového co si vymýšlíš, jsem tu nepsal ani náznakem. Všechny vaše nábožené fantazie o druhých křtech pro neplatnost prvních křtů jsou jen fantazie ve vašich hlavách, projekce praxe vašich církví "pro všechny", ve kterých řešíte platnost křtu a pak překřtíváte lidi, co už se dali pokřtít.
Naopak jsem tu jasně psal, proč jsem se nechal pokřtít - a to mnohokrát.
Psal jsi tam tehdy: " Nemám tedy nejmenší pochyby o tom, že žiješ skutečně cosi úplně jiného, než já svoji víru v katolické církvi. V tomto se vzácně shodujeme." Tak si konečně uvědom, že to tak fakticky je - že opravdu žiji něco zcela jiného, než je tvoje víra v ŘKC a tvoje výmysly a projekce ŘKC praxe do druhých. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. červenec 2018 @ 09:53:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsal jsi zde , proč jsi se nechal pokřtít - ovšem už jako jednou pokřtěný coby miminko v římskokatolickém kostele!
..." Stando, tu větu sis vymyslel - nic takového co si vymýšlíš, jsem tu nepsal ani náznakem ...."...
Tato reakce je pro mě nepochopitelná - vždyť jsem to zkopíroval přesně ze tvého komentáře!
Zde máš zjevný důkaz tvých nynějších názorů na to, že křest miminka vlastně prý není křtem.
Pokud budeš k sobě poctivý, přiznáš si, že tyto názory jsi v prvních dvaceti létech (dokud jsi žil v ŘKC) nezastával. Že jsi je přijal za své až později.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - s (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 15. červenec 2018 @ 21:03:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Napsal jsi zde , proč jsi se nechal pokřtít - ovšem už jako jednou pokřtěný coby miminko v římskokatolickém kostele!
Stando, jaký má smysl, že si takhle vymýšlíš? Potřebuješ prezentovat to, že nemáš zájem o pravdu, realitu?
Tato reakce je pro mě nepochopitelná - vždyť jsem to zkopíroval přesně ze tvého komentáře!
Stando, ze kterého mého komentáře jsi zkopíroval tvůj výmysl "Ale minimálně u tvojí osoby se jim to v ŘKC evidentně podle tebe (tvých současných názorů) nepodařilo tě pokřtít - a proto ten druhý pokus v jezeře s potopením pod hladinu."?
Zde máš zjevný důkaz tvých nynějších názorů na to, že křest miminka vlastně prý není křtem.
Stando, je nějaký důvod proč si takto vymýšlíš?
Já někde psal obecně že křest miminka není křtem?
To, že mne jako miminko nepokřtili samozřejmě neznamená, že "křest miminka vlastně prý není křtem", jak sis to vymyslel ty.
Pokud budeš k sobě poctivý, přiznáš si, že tyto názory jsi v prvních dvaceti létech (dokud jsi žil v ŘKC) nezastával. Že jsi je přijal za své až později.
Stando, tvé vymyšlené názory a všelijaké nesmysly, které připisuješ druhým, jsem nezastával nikdy - ani ve dvaceti, ani teď.
Ale pokud tě baví takhle mimochodná diskuze, že já ti něco napíšu, ty to ignoruješ a vymyslíš si nějakou hloupost se kterou statečně polemizuješ - tvoje věc. Jen to ukazuje na tvůj způsob uvažování.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. červenec 2018 @ 08:55:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To, že mne jako miminko nepokřtili samozřejmě neznamená, že "křest miminka vlastně prý není křtem", jak sis to vymyslel ty."...
Byl tedy u tebe, konkrétně u tvé osoby , křest miminka křtem, nebo nebyl? Já si to snad vymyslel, že jsi ještě nepotkal člověka, u kterého by se to podařilo při miminkovském křtu jej pokřtít?
Jestli se to /podle tvého názoru) u tvého miminkovského křtu nepodařilo tě pokřtít, v čem o tobě lžu, když říkám, že podle tvého přesvědčení miminkovský křest není ve skutečnosti křtem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. srpen 2018 @ 12:02:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Byl tedy u tebe, konkrétně u tvé osoby , křest miminka křtem, nebo nebyl?
Samozřejmě, že nebyl.
Vždyť ti to píšu od začátku, s jasnými důkazy a jednoznačným vysvětlením. To, co se dělá v ŘKC je normální svátost křtu, miminko je zabalené v peřince a farář mu lije vodu na hlavičku. Není to křest ve vodě, jako například v pravoslavné církvi, kde křtí miminka ve vodě.
Proč se ptáš? Já si to snad vymyslel, že jsi ještě nepotkal člověka, u kterého by se to podařilo při miminkovském křtu jej pokřtít?
To nevím. Pravoslavné znám jen málo a nejspíš jsem potkal nějakého člověka, který byl jako miminko pokřtěn ve vodě, to nevylučuji.
Jak to souvisí s tématem?
Jestli se to /podle tvého názoru) u tvého miminkovského křtu nepodařilo tě pokřtít, v čem o tobě lžu, když říkám, že podle tvého přesvědčení miminkovský křest není ve skutečnosti křtem?
No lžeš v tom, že "podle mého přesvědčení miminkovský křest není ve skutečnosti křtem". Neustále si dokola vymýšlíš takovéhle nesmysly, báchorky, pomluvy a lži abys uhnul od tématu.
Proč by prosím tě miminkovský křest ve vodě nebyl křtem? Jak jsi na takový nesmysl přišel?
Pokud jsem tu já na dané téma něco psal a naprosto jasně, tak že miminkovský křest je zbytečný, nesmyslný, neužitečný, stejně jako svátost křtu, kterou jsme prošli my. Je jedno, jestli se miminko křtí ve vodě (jako to dělají pravoslavní) nebo jestli se miminku leje na hlavu vodička (jako se dělá svátost křtu v ŘKC) nebo ještě nějaký jiný nápad, co dělá někdo jiný s dětmi.
Samozřejmě, Stando.
Jenže toto "ponoření" se netýká ani tak vody křtu, jako osoby Ježíše Krista. Toto ponoření je ve křtu tím podstatným! A toto "ponoření" s tebou učinil Duch svatý už ve tvém křtu miminkovském - pochopitelně žádná fotografie neumí vyfotit Ducha svatého při jeho práci, když člověka "ponořuje" do Krista..
To se stalo leda tak virtuálně, ve tvojí hlavě, ve tvém virtuálním světě.
V reálném světě se samozřejmě nic takového nestalo, nejen proto, že se nestal žádný miminkovský křest, ale už jen proto, že ponoření do jména Otce i Syna i Ducha svatého není ponoření do vody.
Jména Otce i Syna i Ducha svatého ≠ H₂O
Zpět tedy k tématu tvého článku, písmu svatému, víře tomu Slovu.
Slyšeli jsme slovo pravdy, evangelium našeho spasení, uvěřili jsme Pánu Ježíši, přijali ho do svého života, byli zapečetěni Duchem svatým a dali se pokřtít ve vodě.
Víc nebylo potřeba - žádná z vašich svátostí, platností a jiných vašich dohadů vašeho virtuálního světa u toho nebyla potřeba a ani jsem jako křesťan nic takového neřešil. Boží milost je v tom stejná pro katolíky, komunisty, evangelíky, ateisty, kohokoliv - ani ateista, ani katolík na tom v této věci nejsou hůře nebo lépe, svátost ke spasení nijak nepomáhá a ani nemá moc spasení v Ježíši zabránit. Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchova (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červenec 2018 @ 09:23:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě k těm "pakám".
Tehdy jsem měl čerstvou zkušenost z dovolené na poloostrově Pelješac.
Byl to pro mě hotový "kolturní šok".
V jedné zapadlé horské vesnici jsme přišli na nedělní mši. Vesničané přišli v hojném počtu, ale vůbec nesledovali mši, vůbec se vnitřně neúčastnili. Po celou dobu se bavili mezi sebou, jako někde na trhu.
Kněz, který tam jednou za týden dojížděl, sloužil mši jaksi "soukromě". To se vůbec nedalo nazvat společenstvím. K přijímání eucharistie nešel nikdo - a když jsme požádali, kněz v rozpacích nám sdělil, že s tím nepočítal. Že pokud chceme ke svátostem, tak jen dole ve městě Trpani.
To bylo pro mne obrovským rozčarováním - ti lidé v horách křesťanství vůbec nežili! Pak není divu, že když v takových krajinách přijde k politickým nepokojům, že klidně vytáhnou nůž a podřežou souseda jen proto, že vyznává jinou víru! Ve spojení se zkušeností Medjugorskou jsem byl tehdy velmi rozčarován z takových "křesťanů".
Dneska bych takové slovo už asi nepoužil, protože si uvědomuji, že opravdu do lidského srdce nevidím a mohl bych se u někoho i splést a upřímnost srdce soudit podobně zbrkle, jako Davidova žena Milka, která, když viděla, jak král David tančí před schránkou úmluvy, tak jím pohrdla ve svém srdci.
Jsme jen lidé, podléháme emocím a děláme přitom chyby.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. červenec 2018 @ 10:20:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rozumím, Stando. Díky za vysvětlení.
Praxe poutí na Svatou Horu pro nás byla běžnou součástí ŘK víry a života. Moji předci na Svatou Horu ještě putovali, normálně pěšky, necelých 100km. Spolu nosili sochy, prapory a podobně, jak je to běžné i v jiných místech ŘKC. My už jsme jezdili autem, autobusem, ale teď nově se opět chodí pěšky. Na Svaté Hoře pak lidi normálně chodí ke svátostem a políbení šatů té sochy po hlavní mši za nás bylo naprosto běžnou praxí. Než jsem se stal křesťanem tak jsem ještě po revoluci zažil obnovení původních rituálů, kdy jsme si autobusem vezli vlastní sochu a nesli ji v průvodu (já tedy konkrétně sochu nenesl, ale to neznamená, že bych na tom byl jinak, než ostatní). Podobně se v průvodu nosí sochy Jezulátek a další sochy.
Pro nás tohle bylo "křesťanství".
A nebylo nijak výjimečné - podobně to vypadalo v Králíkách, Žarošicích, na Tuzovce, Czenstochove, Mariazell a mnoha dalších místech.
Podle fotek to i na Antonínku vypadá podobně - snad nemáte to nošení soch nebo líbání? A možná jsi nebyl moc jinde na dalších místech, že praxi ŘKC více neznáš, proto tě tak vyvedlo z míry to Chorvatsko a proto jsi psal svůj příspěvek.
V tomto byla naše zkušenost "bohatší" (nebo spíše bez-boha-tší? ;-), než tvoje, naši byli velmi aktivní a proto jsme poutní místa znali podrobně. Naši potom později jezdili i do Mezihoří a další mnohem známější ŘK místa, když bylo po revoluci.
Nevím o tom, že bych tu poutě ukazoval v nějakém negativním světle - vždy jsem realisticky líčil to, co jsme žili. Možná pro tebe to bylo "negativní", že nemáš tolik znalostí a zkušeností z ŘKC praxe a neměl jsi takový přehled, tak tě něco mohlo překvapit či připadat negativní. Pokud je praxe ŘK poutí pro tebe negativní, máš jako ŘK možnost to řešit... Ale ne se mnou, jako křesťan jsem samozřejmě opustil všechno uctívání soch a obrazů a také jsem opustil víru ve všechny pověry náboženství soch, obrazů a pověr.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. červenec 2018 @ 13:07:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celý život žiji v ŘKC (bez tří let už sedmdesát) - proč bych měl mít málo znalostí a zkušeností? Běžná poutní místa jsem také určitě navštívil,
Na Antonínku nemáme žádnou praxi nošení soch - ale i kdyby byla, je to pořád věc naprosto podružná. Nejhlavnější je totiž vztah, budování vztahu s Bohem i s konkrétním svatým - až na základě existujícího vztahu má smysl socha či obraz.
Socha je vždy jen symbol čehosi duchovního, představuje myšlenku či záměr prosazovaný tím, koho má zobrazovat. Např. Ve Fatimi byla výzva očistit životy lidí v Evropě od tělesného smilstva - a to ještě nebyl interner či pornografické televizní kanály!
- Nyní putuje po českých zemích, po jednotlivých farnostech, socha Panny Marie fatimské, aby připomínala lidem její výzvu právě v této konkrétní oblasti lidského hříchu. Čili její smysl je výzva k pokání a obrácení zvláště v oblasti tělesného smilstva - jehož ovocem je dnešní LGBT lobby, transgender ideologie, Istanbulská smlouva, povýšení homo svazků na roveň manželství mezi mužem a ženou, adopce dětí homosexuály ....
Před týdnem jsme na Antonínku podepisovali petici, podporující skupinu poslanců, kteří usilují to, aby manželství muže a ženy mělo výsadní postavení mezi ostatními svazky, chráněné ústavou.
Ohledně líbání - postoje se mění skrze generace. V generaci našich rodičů, když přišel kmotříček a kmotřičkou na návštěvu, tak bylo slušným vychováním, že jim děti políbily ruku. Dneska je to cosi nepředstavitelné ( dneska je mládež vychovávána internetem líbat jiné věci)..
Když jsem byl dítě, bylo u nás zvykem po poutních obřadech "jít na ofěru" - řada lidí vycházela v zástupu z kaple a líbali relikvii - malý ostatek svatého Antonína, zabudovaný uvnitř pozlaceného kříže. Nikdo mně tehdy nevysvětlil smysl a samotný úkon byl pro mě nepříjemný. Bez vztahu, bez vybudovaného vztahu, je líbání nesmysl, bezduchý úkon. Líbání obecně musí být vyjádřením živého vztahu - pak má svůj smysl.
To Chorvatsko - to byla skutečně ostuda, naprostá bezbožnost - pro mě šok. A to jsem byl už zvyklý na ledaco.
Uctívání soch či obrazů já osobně nepovažuji za modloslužbu, pokud vyjadřují určitým způsobem vzkazy od Boha. Jako třeba v tom případu putovní sochy Fatimské Panny Marie. Vždycky je třeba nejdříve živý vztah lidského srdce - až pak se zapojují i hmotné věci.
Protože člověk chválí Boha nejdříve srdcem, nejdříve duchovně a až pak tělem. Nezapojit tělo je ale jen poloviční chválou Boha!
Doma mně visí na stěně ikona "Hodigitrie" - ukazatelky cesty (Maria s Ježíšem v náručí), která je vlastně typem obrázkového písma. Před ikonou je možno rozjímat o vztahu Marie a Ježíše, o vztahu Ježíše ke stvořenému světu, její styl nabízí nepřeberné množství podnětů, zapsaných v detailech. Jen třeba rozumět.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná a (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 12. červenec 2018 @ 13:58:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je mi tedy blábol, není divu že pochází z věrouk "Jenže toto "ponoření" se netýká ani tak vody křtu, jako osoby Ježíše Krista. Toto ponoření je ve křtu tím podstatným! A toto "ponoření" s tebou učinil Duch svatý už ve tvém křtu miminkovském - pochopitelně žádná fotografie neumí vyfotit Ducha svatého při jeho práci, když člověka "ponořuje" do Krista.." Kdyby jsi zkoumal písmo skrz Svatého Ducha pak by si pochopil, že Svatý Duch je zde vylit na zemi. Duch Svatý nemá ruce aby miminko někde nořil. Člověk se do něj musí ponořit a očistit se právě ze své svobodné vůle !!!! A to je i symbol křtu.........ponoření do vody znamená ponoření se do Svatého Ducha zde na zemi, proto ho zde Ježíš vylil !!!- JE TO ONEN NEBESKY CHLEB PRO VSECHNY, to je skutecny predobraz LAMANI CHLEBA !!!. Jenomže to někdo kdo věří na to, že SV. DUCH je osobou nemůže pochopit... To je taky účel SATANOVY TROJICE.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná a (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 12. červenec 2018 @ 13:58:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je mi tedy blábol, není divu že pochází z věrouk "Jenže toto "ponoření" se netýká ani tak vody křtu, jako osoby Ježíše Krista. Toto ponoření je ve křtu tím podstatným! A toto "ponoření" s tebou učinil Duch svatý už ve tvém křtu miminkovském - pochopitelně žádná fotografie neumí vyfotit Ducha svatého při jeho práci, když člověka "ponořuje" do Krista.." Kdyby jsi zkoumal písmo skrz Svatého Ducha pak by si pochopil, že Svatý Duch je zde vylit na zemi. Duch Svatý nemá ruce aby miminko někde nořil. Člověk se do něj musí ponořit a očistit se právě ze své svobodné vůle !!!! A to je i symbol křtu.........ponoření do vody znamená ponoření se do Svatého Ducha zde na zemi, proto ho zde Ježíš vylil !!!- JE TO ONEN NEBESKY CHLEB PRO VSECHNY, to je skutecny predobraz LAMANI CHLEBA !!!. Jenomže to někdo kdo věří na to, že SV. DUCH je osobou nemůže pochopit... To je taky účel SATANOVY TROJICE.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná autor (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. červenec 2018 @ 17:00:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Ano, tomu rozumím, že reálně zůstáváš v Deuteronomiu."...
A co Ezechiel, a co Izaiáš?
(Iz 7,14-15)
Proto vám Panovník dá znamení sám: Hle, dívka otěhotní, porodí syna a dá mu jméno Immanuel. Bude jíst máslo a med, aby uměl zavrhnout zlé a zvolit dobré.
Není snad křesťanství naplněním zákona?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchovaná a (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. červenec 2018 @ 18:50:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proto vám Panovník dá znamení sám: Hle, dívka otěhotní, porodí syna a dá mu jméno Immanuel. Bude jíst máslo a med, aby uměl zavrhnout zlé a zvolit dobré.
Nepopletl to? Nemělo tam podle tebe být: Aby si svobodně vybíral dobro a zlo?
Není snad křesťanství naplněním zákona?
Ježíš je naplněním Zákona. Taky je naplněním proroků a spisů.
Křesťanství určitě ne. A zvláště ne to "křesťanství", které uctívá Alláha a je mu bližší zlo než dobro. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrchova (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červenec 2018 @ 08:52:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křesťanství Arabů je docela stejné, jako křesťanství naše. Např. v Damašku ho hlásal svatý Pavel.
..." Nemělo tam podle tebe být: Aby si svobodně vybíral dobro a zlo?"...
Slovo "vybírat" nelze použít ve spojení s jakoukoli nesvobodou - vybírat si člověk může jen ve svobodě.
Zavrhnout zlé a zvolit dobré (nebo obráceně) může jen člověk svobodný, ve svobodě své volby.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad svrc (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. červenec 2018 @ 09:28:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Slovo "vybírat" nelze použít ve spojení s jakoukoli nesvobodou - vybírat si člověk může jen ve svobodě.
Zavrhnout zlé a zvolit dobré (nebo obráceně) může jen člověk svobodný, ve svobodě své volby.
Přesně tak. Například otrok lží a pomluv si nemůže vybrat pravdu. Nejdřív musí přijít někdo silnější, kdo ho vysvobodí, aby si mohl ve svobodě vybrat pravdu.
Po Dt 28, ve kterém jsi zatím ty a které žiješ (a jistě sklízíš ovoce Dt 28), je ještě Dt 30.
Předložil jsem ti život a smrt, požehnání a kletbu. Zvol si život, abys zůstal naživu ty i tvé potomstvo, a miluj Hospodina, svého Boha, jej poslouchej a přilni k němu.
Dává tedy Izraeli jasný, přímý a jednoznačný příkaz co má dělat, jasné Boží slovo.
‚Blízko tebe je to slovo, ve tvých ústech a ve tvém srdci;‘ je to slovo víry, které hlásáme: Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn. Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává k záchraně, neboť Písmo praví: ‚Každý, kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
A to, co píše apoštol, není "hrozný omyl", ale pravda. V životech některých lidí je to pak i realita, zakusili to slovo písma z Dt 30, to slovo se stalo živé v jejich životě.
Jenže to apoštol mluví o slovu pravdy. To je to slovo, které dokáže dostat člověka z Dt 28 ven. K tomu ovšem člověk musí chtít, mít vůli, hledat: Pokud člověku vyhovuje žít pod Dt 28, ani Bůh mu to nevezme.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - snad (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. červenec 2018 @ 09:42:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Zvol si život,"...
Bůh chce pro nás jen to dobré. Proto přikazuje právě toto. Ale je to vlastně rada milujícího Otce.
Pořád zde ponechal slovo "ZVOL".
Víš, co to ve skutečnosti znamená? To, že si ty sám musíš vlastní volbou vybrat - zvolit mezi dobrem a zlem!
..."Po Dt 28, ve kterém jsi zatím ty a které žiješ (a jistě sklízíš ovoce Dt 28)"...
Součástí DT 28 je nabídka nejenom prokletí (když si člověk zvolí zlo), ale je zde také Boží nabídka požehnání (když si člověk zvolí dobro). Namáhej se to přečíst celé!
Bůh tam vlastně říká: "Vyber si ty sám mezi požehnáním a prokletím!"
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo - s (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. červenec 2018 @ 08:01:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Víš, co to ve skutečnosti znamená?
Ano, vím jaký je rozdíl mezi stromem života a stromem poznání dobrého a zlého.
Vím, co znamená jasný příkaz "vyber si tedy život", zažil jsem to osobně ve svém životě a ten život, který Bůh nabízí, jsem si vybral.
Součástí DT 28 je nabídka nejenom prokletí (když si člověk zvolí zlo), ale je zde také Boží nabídka požehnání (když si člověk zvolí dobro). Namáhej se to přečíst celé!
Z čeho sis vymyslel, že Dt 28 je nabídka jen prokletí, že zase tak statečně tvé virtuální myšlence oponuješ? Že sis to zatím nepřečetl celé?
Já jsme to četl celé a vícekrát ještě v době, kdy jsem žil pod Zákonem a teprve hledal Boha.
U Dt 28 hodně záleží na tom člověku, jeho stavu.
Pokud je člověku dobro bližší než zlo, je těžké podle Dt 28 žít, ale Bůh člověku pomáhá. Pokud je ale člověku bližší zlo než dobro, musí mít podle Dt 28 dost těžký život.
Pokud chceš žít podle Zákona a vybírat si při tom svobodně dobro a zlo, požehnání a prokletí, já ti to samozřejmě neberu, to je tvoje věc.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Úterý, 17. červenec 2018 @ 18:09:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Ano, vím jaký je rozdíl mezi stromem života a stromem poznání dobrého a zlého. //
Dva stromy ukazují na dva pudy. (chceš li dvě přirozenosti) A bez problémů jde o jeden strom, tak jako jednu přirozenost. Rozdíl je v jednotě, v celosti oproti dualismu...
Žít neznamená "vybírat mezi", je to jako s ukrižovanými po pravici a levici Ježíše... Jen pro inspiraci, ne utlučení :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. červenec 2018 @ 22:49:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zeryku, jsem rád, že jste mne nechtěl utlouci. A snad neutlučete ani Wollka ;-)
Dva stromy jsou dvě přirozenosti. Jedna je vybírání dobrého a zlého, druhá přirozenost je život. To "dobré a zlé", to je první Adam a Zákon. Život je zas ten poslední Adam.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Písmo (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. červenec 2018 @ 12:04:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Z čeho sis vymyslel, že Dt 28 je nabídka jen prokletí,"...
Evidentně s logikou nestíháš.
Není už samo toto vybírání mezi dvěma stromy - mezi stromem života či stromem dobrého a zlého - není už i toto svobodnou volbou člověka?
A dokud člověk žije, netrvá stále i tato možnost volby mezi dobrým a zlým - či změny své původní volby?
Pokud by netrvala tato možnost svoji svobodnou volbu znovu změnit, znamenalo by to, že kdo jednou zvolil strom života, už nemůže odpadnout (což je satanova lež) - znamenalo by to ale také, že kdo jednou zvolil strom poznání dobrého a zlého, už by nikdy v životě nemohl zvolit strom života - v důsledku by to znamenalo, že žádný hříšník se už nemůže obrátit, učinit pokání a stát se svatým. A to je pořádně hloupá hereze.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. červenec 2018 @ 06:39:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kde se v mém komentáři píše o tom, že Dt 28 jen nabídka jen prokletí?
Možná sis ty nepřečetl Dt 28 celé a tak sis ty omylem myslel, že je jen o prokletí?
Evidentně s logikou nestíháš.
Stando, to, co předvádíš stále dokola, to se neoznačuje slovem "logika", ale označuje se to slovem "domýšlení", "domýšlivost". Tento způsob chování se skutečnou logikou nemá co společného - a věř mi, že speciálně tobě píšu věci naprosto přísně logicky a stíhám to docela dobře.
Není už samo toto vybírání mezi dvěma stromy - mezi stromem života či stromem dobrého a zlého - není už i toto svobodnou volbou člověka?
"Vybírání" a "volba" jsou opět dvě různá slova s mírně rozdílným významem.
Pro člověka, který je svobodný, je samozřejmě volba života záležitost svobodného rozhodnutí - o tom jsme se bavili a psal jsem ti to mockrát.
A dokud člověk žije, netrvá stále i tato možnost volby mezi dobrým a zlým - či změny své původní volby?
Člověku, kterému je bližší zlo než dobro, a který má potřebu si vybírat dobro a zlo, je na tom se svobodou hůře - ten si pořád vybírá, ale nikdy si nevybere, nesmí, protože nemá svobodu na to, aby si vybral. Nemá možnost se rozhodnout, jen rozhodovat. Vybere za něj až Smrt a rozhodne.
A to je pořádně hloupá hereze.
To jsou určitě hloupé hereze - nevím, proč takové hereze vymýšlíš, zda je vymýšlení nových a nových herezí k něčemu užitečné?
Součástí života je svoboda člověka, kterou člověku Bůh dal a možnost se rozhodnout - nejen si vybírat či rozhodovat se. Pokud má člověk skutečnou svobodu, jeho volba, jeho rozhodnutí se stane, realizuje, uskuteční.
A není na tom nic tak složitého, jako na těch tvých klikatých herezích.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 19. červenec 2018 @ 09:08:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //věř mi, že speciálně tobě píšu věci naprosto přísně logicky a stíhám to docela dobře.
:-) - tak o tomto nemám sebemenších pochyb. Je to tak evidentní, navíc jak to chudák oko mnohdy ani nepochopí, a snaží se a snaží se. Nejednou jsem se u Tvých komentářů právě nad tou striktní logikou velmi dobře pobavil a zasmál se. Dneska taky :-):-):-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. červenec 2018 @ 10:13:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidím, že je nutné ti uvést znovu celé to tvoje vlákno: " Slovo "vybírat" nelze použít ve spojení s jakoukoli nesvobodou - vybírat si člověk může jen ve svobodě.
Zavrhnout zlé a zvolit dobré (nebo obráceně) může jen člověk svobodný, ve svobodě své volby.
Přesně tak. Například otrok lží a pomluv si nemůže vybrat pravdu.
Nejdřív musí přijít někdo silnější, kdo ho vysvobodí, aby si mohl ve
svobodě vybrat pravdu.
Po Dt 28, ve kterém jsi zatím ty a které žiješ (a jistě sklízíš ovoce Dt 28), je ještě Dt 30.
Předložil jsem ti život a smrt, požehnání a kletbu. Zvol si život, abys zůstal naživu ty i tvé potomstvo, a miluj Hospodina, svého Boha, jej poslouchej a přilni k němu.
Dává tedy Izraeli jasný, přímý a jednoznačný příkaz co má dělat, jasné Boží slovo. ".
V kontextu tvých slov je jasně a logicky patrné tvé přesvědčení, že podle tebe já jsem si prý ještě nezvolil život (o kterém se píše v DT 30), že zatím žiji jen v Dt 28.
Načež tě já upozorňuji znovu, že Boží příkaz (Zvol si život) je už na samotném začátku Dt 28.
Nechápu tedy ani tu pochybnou Wolekovu "logiku" - co na tom viděl tak zábavného. Snad aby nám to vysvětlil - ať se také zasměji....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 19. červenec 2018 @ 11:14:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Nechápu tedy ani tu pochybnou Wolekovu "logiku" - co na tom viděl tak zábavného. Snad aby nám to vysvětlil - ať se také zasměji....
Tentokrát jsem se zasmál čistě tomu komentáři, který jsem citoval. Vybavila se mi spousta dalších vzpomínek, kdy se Toník s tebou bavil přesně podle toho schématu přísné logiky, kterou tam popisoval. Navíc jako reakce na to, co jsi mu před tím psal ty (to zase citoval Toník), to bylo prostě super :-).
Bohužel, mám obavy, že to vysvětlit příliš nejde tomu, kdo v tom tu logiku nevidí, kdo skutečně precizní výrokovou logiku nezná, nepozná, neumí s ní pracovat - pak si to pochopitelně nedokáže 'vychutnat' - to pak ztratí veškeré kouzlo :-(.
Popravdě, neměl jsem v úmyslu to s tebou rozebírat. Své jsem ti psával průběžně, mnohokrát... a věř mi, že jsem úplně blbý na logické myšlení nebyl. Dneska už to sice není ono, poněkud jsem zlenivěl a ztratil cvik, nicméně když jsem třeba končil ZDŠ, tak mi jakási učitelka sdělila, že jsem byl vůbec nejúspěšnější žák v historii školy přes matematiku, kterou přeci jenom za nějakou referenci o schopnosti logicky myslet považovat jde. A pak když tu přijde někdo, kdo by možná v té historii nebyl ani mezi prvními dvaceti či padesáti (jeden ročník měl tak 120-150 žáků a kdo ví jak dlouho tam ta škola stála...), víš je to prostě strašně poznat, a místy je to až směšné.
Nějak jsem si na to včera vzpomněl, když mi jedna kamarádka dávala nějaké příklady z matematiky pro ZŠ, které ji nyní baví řešit, a nedařilo se jí - rád jsem jí pomohl a vzpomínal, jak jsem takové výsledky takových příkladů sypal z hlavy na matematické soutěži až se přihlížející učitelé na dozoru divili, a dneska už se mi tak nechtělo, a raději jsem vzal papír a tužku. Ale pomohl jsem jí. Byla nešťastná, že jí to moc nejde. Možná bys něco takového mohl zkoušet sám, měla to někde na internetu, pro různé ročníky ZŠ. Řekl bych, jak znám lidi, že naprostá většina z nich by to dnes vůbec nevyřešila. Tam máš však exaktní postup a konkrétní výsledek, můžeš si to přesně zkontrolovat. A bývají i nějaké slovní testy - poměrně složité, musel jsem nad tím docela přemýšlet, když mi to před dvěma roky dávala dcera (jednalo se o dvě nejvhodnější paralely jinak velmi podobnými slovy - mnohem náročnější než rozpoznat rozdíly mezi odpuštěním a lítostí apod. - už nevím, co sis tu pletl) - i tady by ses mnohé naučil. Je to prostě o tom, jestli chceš něco umět, nebo si jen na to hrát. Hrát si však můžeš jenom mezi sobě rovnými. Pokud Toníkovi napíšeš, že s logikou na tebe nestíhá, a že wollek uvažuje pouze "logicky", raději nebudu psát, jak to ve světle konkrétních faktů působí. Prostě nevím už, jak ti pomoci, Shazovat tě rozhodně nechci (ve skutečnosti vůči tobě prožívám spíše lítost nebo soucit), ale když prostě jsi svými představami o sobě někde úplně jinde, než jaká je realita, velmi těžko se mi s tebou baví, aniž by to vyznívalo blbě... jako urážení na jedné straně nebo jako chlouba na straně druhé :(. Nevím, rozumíš mi trochu? Snažím se ti to napsat decentně, ale taky pravdivě.
Prosím, dále už to neřešme. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 29. červenec 2018 @ 10:41:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V kontextu tvých slov je jasně a logicky patrné tvé přesvědčení, že podle tebe já jsem si prý ještě nezvolil život (o kterém se píše v DT 30), že zatím žiji jen v Dt 28.
No, Psal jsi, že Dt 28 je tvoje realita a zcela jistě je také realitou Božího slova. Věřím ti, že Zákon žiješ, protože to tak i vypadá podle všeho, co píšeš a jak se chováš. Nemám důvod ti nevěřit, když píšeš o sobě.
Načež tě já upozorňuji znovu, že Boží příkaz (Zvol si život) je už na samotném začátku Dt 28.
No, to není. Na začátku Dt 28 není příkaz "Zvol si život". Ten je až na konci Dt 30 a je tem taky napsáno, kdo je ten život.
Nechápu tedy ani tu pochybnou Wolekovu "logiku" - co na tom viděl tak zábavného. Snad aby nám to vysvětlil - ať se také zasměji....
No, když píšu přísně logicky, občas se mi povede nějaký joke. Většinou tedy úmyslně, ale často neúmyslně. Jen ty jokes pochopí právě člověk, co uvažuje přísně logicky a chápe různé významy slov, homonyma, synonyma a tak. Ale třeba tento vtípek s novým narozením miminka při křtu bys mohl pochopit? |
]
|
|
|
|