Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 25. leden 2022 @ 16:44:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Tvoje tradiční nenávist k římskokatolické církvi ti zcela zjevně zatemňuje zdravý úsudek a drží tě stále v zajetí omylů.
Jojo, Stando. Tvoje psaní ve druhé osobě.
To už zase lžeš a pomlouváš, nebo zase píšeš o někom docela fiktivním? Nebo jen píšeš něco z tvého života?
Pán Ježíš založil jenom jedinou svoji církev. Založil ji na apoštolech.
Stando, Pán Ježíš nezaložil jen jednu církev. A sám nezaložil ani jednu církev - první církev vznikla v Jeruzalémě, o letnicích, založili ji apoštolové Pána Ježíše. V době vzniku první církve v Jeruzalémě už byl Pán Ježíš v nebi.
Nezaložil žádné další "křesťanské církve".
To určitě ne. Proč by to taky dělal?
Další církve zakládali apoštolové, stejně, jako tu první v Jeruzalémě. Svědectví o zakládání církví i o mnoha založených církvích je v písmu, ve skutcích apoštolů, v listech, ve zjevení - třeba o církvi v Antiochii, o církvích v Sýrii, církvi v Efezu, církvi v domě Prisky a Akvily (a to nebyl jediný dům, ve kterém byla církev), církvi v Korintu ... Církev měli Tesaloničené...
A když Ježíš nechal napsat zjevení (což je mimochodem kniha, kterou nám přímo zanechal), v klidu adresuje část knihy 𝓼𝓮𝓭𝓶𝓲 různým církvím.
Ještě jakýsi Tertullianus napsal asi v roce 200 ve spisu "obrana proti heretikům": Apoštolové založili církve v každém městě, ze kterých všechny ostatní církve, jedna po druhé, odvozovaly své podání víry a semena nauky, a každý den je odvozují, aby se mohly stát církvemi. Pouze z tohoto důvodu budou schopny považovat se za apoštolské, za výhonek apoštolských církví. Každý rod se musí nutně obracet ke svému původci, aby zjistil, kým je. Proto církve, ačkoli jsou mnohé a tolik veliké, obsahují pouze jedinou původní církev, [zbudovanou] na apoštolech, ze které všechny [pocházejí]. Tímto způsobem jsou všechny prvotní a všechny jsou apoštolské, pokud prokázaly, že jsou v jednotě jedno.
Farnosti apoštolové naproti tomu nezakládali. Ani to nebylo potřeba.
Nebyla zde žádná spousta "křesťanských církví" různého ražení, jako je dneska - byla pouze jedna jediná církev, církev Kristova, založená na apoštolech.
Samozřejmě, že zde nebyla žádná spousta "křesťanských církví" různého ražení. To je dobře, že to víš. Stačí si přečíst toho Tertulliana, co bylo - po světě v jeho době už bylo obrovské množství církví stejného ražení, křesťanských církví.
A všechny tyhle církve předávaly život, věčný život. A i díky nim se dostal věčný život až k nám.
Toník
|
| NadřazenýRe: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 25. leden 2022 @ 20:26:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
Stando, Pán Ježíš nezaložil jen jednu církev. A sám nezaložil ani jednu církev - první církev vznikla v Jeruzalémě, o letnicích, založili ji apoštolové Pána Ježíše. V době vzniku první církve v Jeruzalémě už byl Pán Ježíš v nebi.
martino
Cizinče správně. Církev vznikla o Letnicích, kdy apoštolové přijali slíbeného Ducha Svatého, který je uvedl do plné pravdy, jak slíbil Spasitel před svým odchodem k Otci. To společenství Církve bylo zde od okamžiku, kdy je ustanovil Ježíš posláním a vybavil Duchem Svatým. Církev pak na základě kázání Petra v Jeruzalémě se rozrostla, když křest přijalo 3000 mužů. Následně pak se Církev rozrůstala o nově pokřtěné, kteří uvěřili po kázání apoštolů. Toto jsou fakta.
C
Farnosti apoštolové naproti tomu nezakládali. Ani to nebylo potřeba.
m
Samozřejmě, že farnosti se zakládali a hned. Jednotlivá nová biskupství byla územně rozsáhlá a tak biskup zakládal své farnosti do kterých dosazoval své pomocníky, vysvěcené kněze jako duchovní správce. Že Církev měla hned od začátku nejen biskupy, ale kněze víme nejen z tradice, ale píše o tom právě v roce 96 papež Klement když vyzývá věřící, aby se podrobili svým kněžím. Takže Cizinče čerpej z Dějin Církve a nečti pohádky nebo neposlouchej svého náčelníka ve shromáždění sekty. |
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 27. leden 2022 @ 10:29:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pán Ježíš ale říká cosi úplně jiného, než Cizinec:
"Na to mu Ježíš odvětil:,,Blahoslavený jsi Šimone, synu Jonášův, neboť ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích. Nuže! Já ti říkám: Ty jsi Petr, a na té skále ZBUDUJI SVOU CÍRKEV, a brány podsvětí před ní neobstojí. Tobě dám klíče nebeského království: cokoli svážeš na zemi, bude na nebesích svázané, a cokoli rozvážeš na zemi, bude na nebesích rozvázané " (Mt 16,18-19).
Sám Pán Ježíš založil (zbudoval) svoji (jedinou) církev - jako Boží rodinu - na základu apoštolů a proroků.
(Ef 2,19-22) Proto již nejste cizinci a přistěhovalci, nýbrž spoluobčané svatých a patříte do Boží rodiny; byli jste vybudováni na základě apoštolů a proroků, kde je úhelným kamenem sám Kristus Ježíš, v němž se celá stavba spojuje dohromady a roste ve svatou svatyni v Pánu; v něm jste i vy všichni spolu budováni v Boží příbytek v Duchu.
Cizinec si evidentně žije v jakémsi svém vlastním náboženském světě - odtržen od skutečnosti věří pak kdejakým lidským vymyšlenostem.
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. leden 2022 @ 05:31:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Cizinec si evidentně žije v jakémsi svém vlastním náboženském světě - odtržen od skutečnosti věří pak kdejakým lidským vymyšlenostem.
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 29. leden 2022 @ 08:02:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tím, že jsem ocitoval tebou prosazované názory - to tě nějak uráží?
Proč? Snad proto, že jsi poznal, že byly hloupé ( a já to odvolávkami na Písmo zjevně dokázal) a nyní se za ně stydíš?
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 29. leden 2022 @ 08:24:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ne. Proč by?
Snad proto, že jsi poznal, že byly hloupé ( a já to odvolávkami na Písmo zjevně dokázal) a nyní se za ně stydíš?
Ne.
K tému diskuze nic než osobní útoky, urážky a lži už nic nemáš, Stando?
Zpět tedy od tvých osobních útoků k tématu.
|
]
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. leden 2022 @ 05:13:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak, Stando. Díky za příspěvek k tématu.
Život Petra, Pavla, Jakuba, Jana, Filipa a dalších lidí patřil Pánu Ježíši. Když zakládali první církev, když vznikla církev o letnicích, byla to logicky církev Pána Ježíše. A i když apoštolové a evangelisté a další křesťané vyšli do světa a zakládali církve ve všech městech, byly to církve Pána Ježíše. A ty církve nesly Boží život, tak, jako první církev.
A v tom se situace neliší dodnes. I dnes jsou na světě církve, které předávají život od Boha, tak, jako církev v Jeruzalémě, v Samaří, církev u Kornelia, ... A podle toho života se církev snadno pozná.
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 31. leden 2022 @ 09:00:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pak ti ještě zbývá si vyjasnit, zda církev, která patří Pánu Ježíši, založil skutečně Pán Ježíš, nebo někdo jiný.
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 31. leden 2022 @ 16:24:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, mně ne, Stando. Možná tobě si to zbývá vyjasnit?
Mohl by ti pomoci ten Tertullian. Ten by ti napověděl, kdo skutečně založil ty církve:
Apoštolové založili církve v každém městě, ze kterých všechny ostatní církve, jedna po druhé, odvozovaly své podání víry a semena nauky, a každý den je odvozují, aby se mohly stát církvemi. Pouze z tohoto důvodu budou schopny považovat se za apoštolské, za výhonek apoštolských církví. Každý rod se musí nutně obracet ke svému původci, aby zjistil, kým je. Proto církve, ačkoli jsou mnohé a tolik veliké, obsahují pouze jedinou původní církev, [zbudovanou] na apoštolech, ze které všechny [pocházejí]. Tímto způsobem jsou všechny prvotní a všechny jsou apoštolské, pokud prokázaly, že jsou v jednotě jedno.
Nebo kdyby sis přečetl skutky apoštolů, je tam popsaný vznik více církví. Stačí si přečíst, kdo je založil.
Nebo si zjistit, kde byl Pán Ježíš, když vznikla první církev.
Toník |
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. únor 2022 @ 09:25:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíšovu církev - nutno podotknout!
..."Nebo si zjistit, kde byl Pán Ježíš, když vznikla první církev."...
Ještě dříve, než se tato církev narodila do světa o letnicích, žila si už dávno předtím svým "prenatálním životem" kolem Pána Ježíše... Tedy už tehdy to byla církev budována Pánem Ježíšem!
(Mt 16)
Nuže! Já ti říkám: Ty jsi Petr, a na té skále zbuduji svou církev, a brány podsvětí před ní neobstojí.
Pán Ježíš zde neříká Petrovi, aby mu on někdy později zbudoval církev - hovoří v první osobě: Já zbuduji církev!
(Mt 18) Zhřeší-li tvůj bratr, jdi za ním a napomeň ho mezi čtyřma očima. Poslechne-li tě, získal jsi svého bratra. Neposlechne-li, vezmi s sebou ještě jednoho nebo dva další, aby každá věc byla rozhodnuta slovem dvou nebo tří svědků. Odmítne-li je však poslechnout, řekni to církvi, a odmítne-li poslechnout i církev, ať je pro tebe jako pohan a celník.
Pán Ježíš už zde (za jeho pozemského života) hovoří o církvi. O své církvi.
Co myslíš, existovala tato jeho církev už za Ježíšova pozemského života, nebo zde Pán hovořil zatím snad jen nějak teoreticky?
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. únor 2022 @ 16:41:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ježíšovu církev - nutno podotknout!
Samozřejmě, Stando, že je to Ježíšova církev.
Není to církev Petra, Pavla, Jakuba, i když mnoho církví založili.
Stejně tak například Obnovená Jednota bratrská není církví nějakého člověka - není ani Zinzendorfa, ani Kristiána Davida. Natožpak Komenského, který byl v době jejího vzniku dávno po smrti. Je to Ježíšova církev.
Jako jakákoliv jiná církev.
Ještě dříve, než se tato církev narodila do světa o letnicích, žila si už dávno předtím svým "prenatálním životem" kolem Pána Ježíše... Tedy už tehdy to byla církev budována Pánem Ježíšem!
No, samozřejmě. Jako jiné církve.
A jako jednotliví křesťané. To je i svědectví mnoha lidí, že se o ně Bůh staral, vedl je, ještě před tím, než se stali křesťany. Stejně tak to bylo s učedníky - s Petrem, Janem, Jakubem, Magdalenou .... Bůh je vedl a staral se o ně dříve, než se stali křesťany.
Pán Ježíš zde neříká Petrovi, aby mu on někdy později zbudoval církev - hovoří v první osobě: Já zbuduji církev!
Samozřejmě, Stando.
Je to Pán Ježíš kdo buduje svou církev na skále. Podle toho se taky jeho církev snadno pozná od všelijakých jiných organizací.
Co myslíš, existovala tato jeho církev už za Ježíšova pozemského života, nebo zde Pán hovořil zatím snad jen nějak teoreticky?
Myslím, že ano, Stando.
Je to ale jen názor - ale myslím si, že církev vznikla dříve, ve chvíli kdy věčný život přijali první lidé. Tedy už prvního dne po vzkříšení.
Toník |
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. únor 2022 @ 09:39:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Obnovená jednota bratrská se ale sama hlásí k odkazu Komenského! Ten odmítl učení Petra Chelčického a to učení Komenského oni přejali bezezbytku!
..." Je to Pán Ježíš kdo buduje svou církev na skále."...
A nijak to podle tebe nesouvisí se skutečností, že ve stejné větě tu ze Šimona udělal Petra?
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. únor 2022 @ 07:07:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Obnovená jednota bratrská se ale sama hlásí k odkazu Komenského!
Určitě.
Stejně tak se hlásí k odkazu Chelčického a k dalším lidem z původní JB, nejen ke Komenskému. Taky k Valdenským. A k mnoha dalším.
A Inuité mají třeba školu Jana Amose Komenského.
A pokud jsem lidi z JB potkal, hlásili se taky k Mojžíši, Davidovi, Izaijáši, Jeremijáši, k Pavlovi, Petrovi, Jakubovi....
Ale to není to podstatné. Každá církev má nějakou svoji historii. Ale ta církev nepatří jejímu zakladateli. Když Petr založil církev, nepatřila jemu - byla to církev Pána Ježíše. protože Petr patřil Ježíši. Stejně tak, když jí založil Pavel nebo kdokoliv další.
Stejně tak, když šli bratří z Ochranova a založili po světě několik set církví, nebyly to církve Kristiána, Elizaběth či Jiřího. Byly to církve, které patřily Pánu Ježíši.
To je Stando poznámka k tradičnímu výkladu že první křesťanská církev vznikla (narodila se, byla založena) o letnicích. K výkladu, který je dobře známý i v ŘKC. Proto ti to znovu připomínám, když vytahujete mylné nápady na zakládání jedné jediné církve, i když Písmo a i dějiny svědčí o tom, že brzy po vzniku církve v Jeruzalémě vznikaly další církve a jen v písmu je svědectví o několika desítkách církví.
Já samozřejmě nedokážu specifikovat kdy a jak přesně "vznikla" první církev. Ale vnímám to tak, jak jsi napsal - tedy že už před letnicemi církev byla, jen v skrytu. Jako miminko před tím, než se narodí. Petr, Kleofáš, Magdalena či Marie se nestali křesťany až o letnicích. Byli křesťany už před tím. O letnicích přijali dar Ducha svatého (podobně, jako bratři v Ochranově a podobně).
Tak je to i s křesťany dnes - I předtím, než se člověk stane křesťanem, už věří v Bohu, má v sobě Boží život. Už před tím, než se stane člověk křesťanem, se o něj Bůh stará, vede ho - a těch svědectví je mnoho, i moje.
A když se člověk stane křesťanem, někdy trvá nějakou dobu, než přijme Ducha svatého. A než se stane členem nějaké místní křesťanské církve.
Toník
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. únor 2022 @ 08:55:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toto přece není pravda! Kecáš o věcech, o kterých nic nevíš! Ale o to víc suverénně!
K odkazu Chelčického (neodporovat zlu násilím) se hlásí např. amišové či mormoni. Dnešní jednota bratrská naopak uznává právo člověka na nutnou sebeobranu.
..."Když Petr založil církev, nepatřila jemu - byla to církev Pána Ježíše."...
Podstatný rozdíl mezi Petrem (a dalšími apoštoly) a mezi novodobými "zakladateli církví" je v tom, že Petr měl od Pána Ježíše pověření - pravomoc zakládat církve a byl k této službě vybaven patřičnou mocí od Ducha svatého. Toto pověření, tato moc pastýřů, se předávala skrze vkládání rukou. Nikdo, na koho nebyly takto vloženy ruce, nemá právo zakládat církve!
Pokud to udělá - není to už církev Pána Ježíše! I kdyby se takto tvářila, nemá legitimitu, není v ní Duch svatý ....
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. únor 2022 @ 13:05:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Já vím Stando, že kecáš o věcech, o kterých nic nevíš! Ale o to víc suverénně! Jako třeba když sis vymyslel, že Komenský byl prvním biskupem Jednoty bratrské a on byl jejím posledním....
Podstatný rozdíl mezi Petrem (a dalšími apoštoly) a mezi novodobými "zakladateli církví" je v tom, že Petr měl od Pána Ježíše pověření - pravomoc zakládat církve a byl k této službě vybaven patřičnou mocí od Ducha svatého.
Ne, v tom není rozdíl. Moravští bratří měli stejné pověření a stejnou moc Ducha svatého. Proto je také po světě několik set církví, které moravští bratři založili.
Možná zase píšeš něco z vašeho života? Asi máte vy nějaké "zakladatele církví", kteří nemají pověření zakládat církve od Pána Ježíše a nemají ducha svatého? To bych se ani nedivil.
Pokud to udělá - není to už církev Pána Ježíše! I kdyby se takto tvářila, nemá legitimitu, není v ní Duch svatý ....
A to už zase píšeš něco z vašeho světa, z vašeho života.
ŘKC znám celkem dobře, vím, o čem píšeš. To je ale vaše věc, co žijete, pokud vám to tak vyhovuje, nikdo vám to brát nebude. Snad jen reformátoři, co už se 500 let snaží ŘKC předělat a výsledek se zatím nedostavil.
Toník
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. únor 2022 @ 07:53:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jako třeba když sis vymyslel, že Komenský byl prvním biskupem Jednoty bratrské a on byl jejím posledním...."...
Zase máš zatmění rozumu?
Tvrdíš tímto zde, že po Komenském Jednota bratrská už nikdy neměla dalšího biskupa - a že ani dneska žádného biskupa nemá!
..."Moravští bratří měli stejné pověření a stejnou moc Ducha svatého."...
Kde ji vzali?
V církvi se tato moc Ducha svatého předává od apoštolů v nepřetržité řadě vkládání rukou na jejich následníky. Kdo tedy konkrétně s touto mocí na Moravské bratry takto vložil ruce a předal jim moc ke službě?
Moravští bratři byli heretiky a nebylo nikoho, kdo by jim předal moc Ducha svatého ke službě v církvi.
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. únor 2022 @ 21:59:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ne, Stando. Určitě ne.
A zatmění rozumu nemají ani v Památníku Komenského, když píší o tom, že "Jan Amos Komenský, byl poslední biskup Jednoty bratrské a velký učitel národů."
Ale možná budeš mít se zatměním rozumu problém ty, když o zatmění rozumu tak často píšeš. Psal jsi o tom, že kecáš o tom, o čem nic nevíš - a v tomto případě dokonce i o věcech, které znají žáci základní školy [zsjindrichov.cz], pokud dávali při vyučování pozor.
Od Boha, Stando.
Jako kdokoliv jiný, kdo tu moc Od Boha měl či má.
Moravští bratři byli heretiky a nebylo nikoho, kdo by jim předal moc Ducha svatého ke službě v církvi.
Jo, a proto je na světě až dodnes více jak 1500 církví Jednoty Bratrské na všech světadílech s více jak milionem křesťanů, viď, Stando.
Často píšeš o zatmění rozumu, zatemnění rozumu herezemi. Něco na tvém psaní určitě bude.
Toník |
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. únor 2022 @ 09:18:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kde kdo si tu ohýbá dějiny podle sebe!
Ten údajně "poslední biskup" Jednoty bratrské přišel s novým učením, které později měli Moravští bratři (obnovená Jednota bratrská - která ovšem věřila podle Komenského učení už jinak, než původní Jednota bratrská).
Název tedy zůstal stejným, věrouka už byla různá.
Věř si tedy klidně tomu, co papouškují po komunistických historicích dnešní učební osnovy - ale nebudeš mít pravdu.
A není ani pravdou, že v době mezi Komenským a "Ochranovem" by snad neexistovala vůbec žádná Jednota bratrská - existovala, však podle podmínek byla buď v utajení, nebo v exilu a ta už stavěla na Komenském.
Současná věrouka učení jednoty bratrské má svůj původ v Komenského učení. Proto oni sami logicky považují Komenského za svého "prvního biskupa".
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. únor 2022 @ 16:17:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Kde kdo si tu ohýbá dějiny podle sebe!
Tvoji situaci chápu.
Proto oni sami logicky považují Komenského za svého "prvního biskupa".
Kdo konkrétně Stando považuje Komenského za svého prvního biskupa?
Snad to není tajné.
Toník |
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 08. únor 2022 @ 08:45:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Kdo konkrétně Stando považuje Komenského za svého prvního biskupa?"...
Čeští bratři (dříve Moravští bratři, Jednota bratrská).
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. únor 2022 @ 05:29:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Čeští bratři (dříve Moravští bratři, Jednota bratrská).
Aha. Tak ty neznám.
Oni nějak vystupují, veřejně? Je někde veřejně dostupná ta informace, že Komenského považují za svého prvního biskupa, na rozdíl od Jednoty Bratrské a ostatních křesťanů?
Toník |
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. únor 2022 @ 08:35:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Od roku 1946 má Jednota bratrská v českých zemích opět vlastní biskupy, prvním byl Václav Vančura.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jednota_bratrsk%C3%A1
Takže co s tím tvým hloupým tvrzením, že Komenský byl prý posledním biskupem Jednoty bratrské?
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. únor 2022 @ 06:57:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Od roku 1946 má Jednota bratrská v českých zemích opět vlastní biskupy, prvním byl Václav Vančura.
Určitě, Stando. To ví každý, kdo trochu zná JB. Nebo kdo se podívá na historii JB v našich zemích.
Na to jsem se ale neptal. Neptal jsem se na českou Jednotu Bratrskou, pro kterou je první biskup Václav Vančura.
Nepsal jsi ale ty náhodou že máš nějaké České bratry, pro které je Komenský první biskup? Máš je ještě?
Pokud ano, tak se ptám, co jsou zač, jestli nějak veřejně vystupují, mají třeba nějaké webové stránky nebo tak, kde by bylo uvedeno, že Komenský je jejich první biskup.
Takže co s tím tvým hloupým tvrzením, že Komenský byl prý posledním biskupem Jednoty bratrské?
Kladeš otázky, i když sám neodpovíš. Útočíš.
Je srandovní Stando sledovat tvůj postup v diskuzi, když jsi přistižen při tom, že napíšeš z neznalosti věcí, co se učí už na základní škole nějakou úplně totální blbost, zjevně vymyšlenou tebou.
Toník |
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. únor 2022 @ 08:42:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ona česká Jednota Bratrská není snad podle tebe Jednota Bratrská?
Snažím se jenom nějak pochopit ono nesrozumitelné bludiště tvého uvažování ...
Nynější Jednota Bratrská má své učení postavené na Komenského učení - očištěné už od bludu počáteční Jednoty Bratrské o neprotivení se zlu násilím. Od bludu, který dneska ještě přetrvává u mormonů, kvakerů a dokonce i u části hinduistů: "Můžeš mě zabít, ale nemůžeš mě donutit, abych zabil já tebe" (Ghándí).
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. únor 2022 @ 08:25:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je dobře, že se snažíš pochopit nesrozumitelné bludiště tvého uvažování, Stando. Přeji ti,abys ho pochopil. Mneby spíše zajímaly odpovědi na otázky, co jsem ti položil.
Ke tvé otázce:
Ona česká Jednota Bratrská není snad podle tebe Jednota Bratrská?
Česká Jednota bratrská je Jednota bratrská. Jak tě zase napadla taková blbost, že není Jednota bratrská? To je něco jako tě napadlo sloužit mše za zavržené nebo za lidi v nebi?
Česká Jednota bratrská měla hodně biskupů, jejím posledním biskupem na dlouhou dobu byl Komenský. Prvním biskupem po dlouhé době, jak jsi správně psal, byl Václav Vančura.
Psal jsi tu toto?
Platí to ještě? Je Vávlav Vančura prvním biskupem JB, jak jsi ty psal¨?
No a pak jsi ty taky psal, že jsou nějací tvoji "Čeští bratři (dříve Moravští bratři, Jednota bratrská).", kteří mají za prvního biskupa Komenského.
Tak se ptám, co jsou zač, kdo to je? |
]
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 05. únor 2022 @ 15:17:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
|
]
Re: Proč reformace a kam dnes směřuje. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 07. únor 2022 @ 07:31:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Martino, to nevím, kolik vás je. Je možné, že je vás jen 2000-3000, nedivil bych se.
Pán Ježíš nezaložil jen jednu církev. A sám nezaložil ani jednu církev - první církev vznikla v Jeruzalémě, o letnicích, založili ji apoštolové Pána Ježíše. V době vzniku první církve v Jeruzalémě už byl Pán Ježíš v nebi.
Cizinče správně. Církev vznikla o Letnicích, kdy apoštolové přijali slíbeného Ducha Svatého, který je uvedl do plné pravdy, jak slíbil Spasitel před svým odchodem k Otci. To společenství Církve bylo zde od okamžiku, kdy je ustanovil Ježíš posláním a vybavil Duchem Svatým. Církev pak na základě kázání Petra v Jeruzalémě se rozrostla, když křest přijalo 3000 mužů. Následně pak se Církev rozrůstala o nově pokřtěné, kteří uvěřili po kázání apoštolů. Toto jsou fakta.
Pokud jste z mých znalostí zděšen, co byste řekl na znalosti jistého Tertulliana, co napsal asi v roce 200 ve spisu "obrana proti heretikům": Apoštolové založili církve v každém městě, ze kterých všechny ostatní církve, jedna po druhé, odvozovaly své podání víry a semena nauky, a každý den je odvozují, aby se mohly stát církvemi. Pouze z tohoto důvodu budou schopny považovat se za apoštolské, za výhonek apoštolských církví. Každý rod se musí nutně obracet ke svému původci, aby zjistil, kým je. Proto církve, ačkoli jsou mnohé a tolik veliké, obsahují pouze jedinou původní církev, [zbudovanou] na apoštolech, ze které všechny [pocházejí]. Tímto způsobem jsou všechny prvotní a všechny jsou apoštolské, pokud prokázaly, že jsou v jednotě jedno.
Co byste napsal jemu?
Hezký den Cizinec |
]
|
|