Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Setkání se smrtí (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 27. září 2013 @ 08:58:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Vy všichni jste byli mnou pozváni na červencovou týdenní duchovní obnovu pořádanou Eliasem Vellou. Tam bys zažil, jak může vypadat společenství římskokatolické církve, když srdce hoří. Žádná slova nenahradí vlastní osobní zkušenost.
Jestliže opravuji některá tvá vyjádření, proč tomu říkáš "stranickost?" Je to přece jen můj osobní názor proti tvému.
..."vymýšlení nových učení a vykrucování ve chvíli, když vyjde najevo, že ses spletl"...
Nemohu za to, že občas nevnímáš svá vyjádření, která se ve smyslu navzájem popírají.
Např. tvrdíš:
..."Satan nevládne nikde ..."... Já namítl: "Nelze tvrdit, že satan nevládne nikomu, když ve skutečném (reálném) světě existují satanisté, kteří ho vzývají za svého pána."
Ty jsi odpověděl: "Konečně rozumná připomínka. Snad se mi podařilo
vysvětlit smysl mé věty "satan nevládne nikde". Satan jen vykonává
kralování hříchu. Samozřejmě v rámci svého otroctví ovládá mnohé lidi."
Soudný člověk pochopí, že jestliže někdo ovládá jiné lidi, vládne jim. Tvrzení, že satan nevládne, nemůže tedy být pravdivé. Právě tak se totiž projevuje vláda v tomto reálném světě: Jeden ovládá mocí do určité míry jiné.
..."Satan jen vykonává
kralování hříchu"... Nikde v originále Písma nenajdeš nic o kralování hříchu - to by totiž stejně bylo v důsledku kralování satana, protože jen satan je osobou schopnou vládnout, hřích však není osobou (Kraličtí tedy jen zvolili nevhodný překlad).
Apoštol Pavel píše o kralování smrti (nikoli o kralování hříchu!) - o smrti, která přešla na všechny lidi v důsledku toho, že skrze jednoho člověka přišel do světa hřích a skrze hřích smrt. Smrt tedy přešla na všechny lidi - i když nezhřešili podobným přestoupením jako Adam. V tomto smyslu se hovoří o kralování smrti v tomto stvořeném světě. (Ty sis to mylně protibiblicky spojil jako kralování hříchu a smrti a nazval jsi to "královstvím temnoty". Hřích a smrt jsou však dvě odlišné věci, které třeba posuzovat každou zvlášť).
Není však žádné království temnoty ( na štěstí pro nás), je jen vláda temnoty (omezená) - ve které vládne kníže satan pouze nad lidmi, kteří si ho zvolili za svého pána (Lk 22,53 v návaznosti na L 22,3).
Skrze smrt tedy zavládl hřích (naše hříšná přirozenost, naše náchylnost ke zlému, pokřivenost srdce tělesného člověka) - nikoli však ve smyslu kralování nade všemi lidmi, pouze ve smyslu vlády nad lidmi žijícími dosud podle těla.
Nesmíme totiž zapomínat, že člověk svojí "lepší polovinou (nesmrtelným duchem)" žije také ve světě duchovním. A zde, v duchovním světě, díky Kristově oběti ve znovuzrozených ve křtu (v křesťanech, žijících v posvěcující milosti ) už smrt svou vládu dávno zase ztratila.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Setkání se smrtí (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 27. září 2013 @ 10:04:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jestliže opravuji některá tvá vyjádření, proč tomu říkáš "stranickost?" Je to přece jen můj osobní názor proti tvému.
"Stranickostí" nazývám tvůj lobbing za jednu organizaci, t.j. ŘKC a za její učení, kterou tu předvádíš v mnoha příspěvcích, což ti psal už Bylina. Na to jsi napsal: "Já nejsem o nic víc stranický, než kdokoli druhý zde. " Najdi prosím jednoho takového zde, kdo je tak stranický, jako ty a napiš, pro koho je stranický.
Jinak jsem tušil, že o tom "životě" nenapíšeš ani slovo, jen zase odpor a odpor, z velké části proti tomu, co sis sám vymyslel.
K tématu zákona hříchu a smrti, který vládne ve světě a k tématu satana.
Smrt vládla (basileuó) od Adama až po Mojžíše i nad těmi, kdo nezhřešili podobným přestoupením jako Adam; ten je předobrazem toho budoucího. Jestliže proviněním jednoho člověka smrt vládla (basileuó) skrze toho jednoho, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a dar spravedlnosti, budou vládnout (basileuó) v životě skrze toho jednoho, Ježíše Krista.
Do toho vstoupil Zákon, aby se provinění rozhojnilo. A kde se rozhojnil hřích, tam se nadmíru rozhojnila milost, aby tak, jako vládl (basileuó) hřích ve smrti, i milost vládla (basileuó) skrze spravedlnost k životu věčnému skrze Ježíše Krista, našeho Pána. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít. A víme, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá; smrt nad ním už nepanuje (kurieuó). Neboť smrtí, kterou zemřel, zemřel hříchu jednou provždy; a život, který žije, žije Bohu. Tak i vy se považujte za mrtvé hříchu, ale za živé Bohu v Kristu Ježíši, našem Pánu. Ať tedy hřích nevládne (basileuó) ve vašem smrtelném těle, tak abyste poslouchali jeho žádosti; Hřích nad vámi nebude panovat (kurieuó); vždyť nejste pod Zákonem, ale pod milostí.
O ďáblu je pak napsáno:
Kdo činí hřích, je z Ďábla, neboť Ďábel hřeší od počátku. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil skutky Ďáblovy.
Dál se o ďáblu píše, že krade, zabíjí, ničí, pokouší, zasívá plevel, je otcem bezbožníků a vzpurníků, je vrah, opanovává lidi, klade léčky, hledá, koho by pohltil a je svůdce celé země.
O hříchu pak říká Ježíš:
Každý, kdo činí hřích, je otrokem hříchu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Setkání se smrtí (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 29. září 2013 @ 10:51:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... "Stranickostí" nazývám tvůj lobbing za jednu organizaci, t.j. ŘKC a za její učení ...
Ty Toníku, lobuješ za kterou organizaci? U tebe je to prezentování vlastních názorů, toho čemu věříš - ale to samé u mé osoby mi upíráš a nazýváš to jakýmsi "lobingem?"
..."Jinak jsem tušil, že o tom "životě" nenapíšeš ani slovo"...
Já předně usiluji takový život prakticky žít. A svědectví takového života se projevuje především činy - je psáno skutky, nikoli líbivými pobožnými historkami, ve kterých si tak rádi rochníte.
..." K tématu zákona hříchu a smrti, který vládne ve světě a k tématu satana."...
Rád spojuješ věci do nových významů?
Apoštol Pavel hovoří o zákonu hříchu, hovoří také o obecném kralování smrti v tomto světě jako následku hříchu. Ve světě je tedy zákon hříchu, hřích ale nekraluje obecně nade vším, vládne pouze lokálně, omezeně.
Naopak smrt po hříchu prvních lidí kralovala nade vším stvořením. Smrt jako důsledek hříchu jednotlivce opanovala celé stvoření - i ty, kteří nezhřešili podobným přestoupením. Také Ježíš se svou přijatou lidskou přirozeností podléhal kralování smrti - ačkoli sám byl bez jakéhokoliv hříchu.
Nelze tedy spojovat hřích a smrt do jednoho "kralování jakési temnoty," jak to děláš ty. Je to v důsledku úplně špatně a všechny tvé články na toto téma jsou ostatním jen na škodu, protože je matou.
Je třeba sice neoddělovat (příčinu a důsledek), přesto ale dobře rozlišovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Setkání se smrtí (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 30. září 2013 @ 09:22:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ty Toníku, lobuješ za kterou organizaci? U tebe je to prezentování vlastních názorů, toho čemu věříš - ale to samé u mé osoby mi upíráš a nazýváš to jakýmsi "lobingem?"
Ptáš se, abys to zjistil? Nečetl jsi občas mé příspěvky? Pokud ano, věděl bys to.
Já tě chápu, že věříš tomu, co o sobě ŘKC říká a součástí tvých názorů je lobbing za tuto světsku politickou organizaci. To je věc, kterou ti napsal Bylina, když ti pravdivě psal " co nás rozděluje je Tvé přílišné horlení pro vaši organizaci". O nic jiného nešlo. Stydíš se za to, že jako ŘK máš povinnost ŘKC obhajovat a horlit pro ní? Nebo ti došlo, že to, co děláš v této věci, druzí tu v diskuzi nedělají? Nebo o co ti jde?
Já předně usiluji takový život prakticky žít. A
svědectví takového života se projevuje především činy - je psáno
skutky, nikoli líbivými pobožnými historkami, ve kterých si tak rádi
rochníte.
Tušil jsem, že o tom vašem "životě" ani slovo, jen obecné fráze a posměšný útok na nás.
Stando, já si docela rochním v příběhu Josefa Egyptského. Také mám rád skutky apoštolů. Miluju Jonáše. Mám moc rád příběh Abraháma a mnoho dalších.
Z novější doby třeba příběh Johna Welseyho či příběh Lestera Summrala.
Z církví okolo mne třeba příběh Marušky, která sedm let nevyšla ze svého bytu a teď se stará o takové ženy, jako byla ona, příběh Marcela, feťáka a kriminálníka, který přijal opravdový život a už má za sebou ovoce v podobě několika dalších spasených, příběh Marka, slušného člověka a Mirka ochlasty, dvou obyčejných vesničanů, za kterými je desítky zachráněných životů a několik církví, příběh Mariana, cigána co se živil krádežemi a příživnictvím a teď mnoho let pracuje, splácí dluhy a stará se o druhé a mnoho dalších podobných příběhů ze skutečného života s Bohem.
Který přesně z těch příběhů je pro tebe ta líbivá pobožná historka?
Nelze tedy spojovat hřích a smrt do jednoho "kralování jakési temnoty," jak to děláš ty.Je to v důsledku úplně špatně a všechny tvé články na toto téma jsou ostatním jen na škodu, protože je matou.
Chápu, zase opozice a vymýšlení nových teorií. Stando, já jen citoval písmo k dané věci a ten zbytek je už jen tvoje motanina, kdy se zamotáváš do svého principielního odporu a vzpoury, do svých výkladů a výmyslů.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Setkání se smrtí (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. říjen 2013 @ 22:11:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ŘKC není světská politická organizace. Je církví Kristovou, církví celosvětovou. S politikou to nemá co dělat.
Proč nelze spojit hřích a smrt do jednoho pojmu "království temnoty" jsem ti už vysvětlil.
V tomto jsi necitoval Písmo, ale spíš své vidění světa.
Pokud ti má věcná argumentace z Písma připadala jako motanina, měl bys to zkusit přečíst asi s větší pozorností.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Setkání se smrtí (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. říjen 2013 @ 06:27:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ŘKC není světská politická organizace. Je církví Kristovou, církví celosvětovou. S politikou to nemá co dělat.
Ve virtuálním vysněném světě ve tvé hlavě jistě.
Pokud ti má věcná argumentace z Písma připadala jako motanina, měl bys to zkusit přečíst asi s větší pozorností.
Nevěděl jsem, že jsi uvedl k tématu nějakou věcnou argumentaci z písma, jinak bych si jí určitě pozorně přečetl. Mohl bys mi prosím dát odkaz na tu tvou věcnou argumentaci?
Nebo jsem tě špatně pochopil a tvé opozici a tvým výmyslům k mé citaci písma výše říkáš "věcná argumentace z písma"? Co pak myslíš tím slovem "písmo"? Já bych pojem "věcná argumentace z písma" chápal tak, že bys k tématu uvedl, co se píše v písmu a ne že tomu, co se píše v písmu začneš oponovat svými domyšlenkami.
Že uprostřed své statečné a trvalé vzpoury a opozice vlastním výmyslům, všem křesťanům i nekřesťanům kterou zde v diskuzi předvádíš, napíšeš něco o tom vašem "životě" či odpovíš na otázku bych už ani nečekal.
Překvapíš mne? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Setkání se smrtí (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. říjen 2013 @ 09:28:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, ty jsi tvrdil: Na světě jsou dvě království. Království temnoty a království světla.
V království temnoty vládne hřích a smrt.
V království světla pak vládne Bůh.
Já na to namítl:
Na světě nejsou dvě rovnocenná království. To se jen satanu podařilo svou lží o tomto někoho přesvědčit. Satanu nebyla dána vláda nad tímto světem - to bychom už byli jako lidstvo dávno zničeni.
Všechno, čemu satan vládne si uzurpoval, ukradl. Sváděním a lží získává
své poddané, lidi zmanipulované, pokřivené v srdci a ochotné mu
sloužit. Na světě je to tedy tak, že jediným vládcem světa je Bůh v osobě Ježíše Krista. Kristus vládne veškerou mocí na nebi i na zemi (Mt 28,18).
A ty o mně dneska docela nehorázně prohlásíš:
Zatím jsi na téma kralování hříchu a smrti reagoval tím, že sis vymyslel, že na světě jsou dvě rovnocenná království ...
K tomu už opravdu není co dodat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Setkání se smrtí (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. říjen 2013 @ 18:30:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, nepřekvapils mne. Ani nezklamal.
Já na to namítl:
Na světě nejsou dvě rovnocenná království. To se jen satanu podařilo svou lží o tomto někoho přesvědčit.
Zajímalo by mne, kdybys něco dodal, Stando.
NA CO jsi Stando namítl, že "na světě nejsou dvě rovnocenná království"? Na něco jsi musel reagovat. Někde jsi musel vzít myšlenku, že "na světě jsou dvě rovnocenná království" a na to jsi pak namítal a statečně oponoval, že nejsou. Ale o kom to mluvíš, že se "satanu podařilo někoho svou lží přesvědčit"? Koho se podařilo přesvědčit o této lži, kde jsi jí vzal?
Kdo tedy vymyslel, že na světě jsou dvě rovnocenná krrálovství, komu jsi to oponoval? Pochopil jsem tvé psaní tak, že sis mimo kontext mého příspěvku nejdříve vymyslel, že "na světě jsou dvě rovnocenná království" a pak jsi té své statečné myšlence oponoval. Já jsem samozřejmě tuhle myšlenku kdysi také od některých římských katolíků zaslechl (převracejí si takto křesťanské učení o vládě hříchu a smrti ve světě, o tom, že svět ve zlém leží). Reagoval jsi tedy v této souvislosti na to, co znáš z vašeho prostředí, když to nebyla tvoje myšlenka?
|
]
|
|