poslal Pastýř Žena jedoucí na šelmě? - 27. A co Marie?
"Není nikoho, Ó nejsvětější Marie kdo by mohl být spasený bez Tebe...
Sv. Germanus1
Jak máme přístup k Otci pouze skrze Ježíše Krista, tak máme přístup k Ježíši Kristu skrze Marii. Skrze Tebe máme přístup k Tvému Synu, Ó požehnaná nálezkyně milosti, nositeli života, matko spásy..
Sv.Bernard2
„Do Tvých rukou dávám svou věčnou spásu, Tobě svěřuji svou duši. Protože když mne chráníš Ty, drahá matko, nebojím se ničeho. Ani svých hříchů, protože Ty mně zajistíš odpuštění, ne ďáblů, pratože Ty jsi mocnější než celé peklo, nebojím se ani Jažíše, mého Soudce, protože jednou modlitbou od Tebe On bude usmířený.. Jen jedné věci se obávám: že ve chvíli pokušení mohu opomenout na Tebe zavolat a tak zahynout. Zaopatři pro mne potom, pardon za mé hříchy...
Jedna z modliteb z populární knížky "Uctívejte Matku Věčné Pomoci"...
A řekli Mu: "Tvá matka a tvojí bratři stojí venku a chtějí Tě vidět!" On odvětil:"Má matka a mojí bratři jsou ti, kteří slyší Boží Slovo a konají jej."
Lukáš 8:20-21.
A stalo se , že jedna žena Mu řekla:"Požehnaný klín, který Tě zrodil". On ale odvětil:"Spíše jsou požehnaní ti, kteří slyší Slovo Boží a drží se jej."
Lukáš 11:27 -28.
Identifikovali jsme tu ženu, která jeden na zvířeti jako Vatikán a falešnou světovou církev, která tam bude mít své sídlo. Ale proč žena a ne muž? Proč je tato falešná církev viděná jako žena? A opět: Toto kritérium, jako všechna ostatní v Apokalypse 17, padne Vatikánu jako ulité! Nejprominentní osobou v římském Katolicismu je žena! Zastíní každého jiného - včetně samého Boha! Mnohem více modliteb je zamířeno na katolickou Marii a mnohem více pozornosti a pocty je dáváno jí, než Bohu a Kristu dohromady! Existují tisíce svatostánků Marie po celém světě, s deseti miliony návštěvníků každoročně - ale pouze jeden malý, téměř neznámý svatostánek Kristův existuje v Beauvoir, Qubecu, Kanadě.
Někteří katoličtí vedoucí se dokonce vychloubají skutečností, že v této době rostoucího "ducha bohyně" a "emancipace žen," je katolická církev v souladu s dobou: Žena drží nejvyšší postavení úcty a moci! V Katolicismu je to žena, "skrze kterou přichází veškerá milost, dary, požehnání a síly." Žena, která jak uvidíme - má ten úžasný potenciál sjednotit celý svět, dokonce i Muslimy, v jednom náboženství! Tato věčná Panna je fikcí, která nemá nic společného s Marií Bible, Marií, která byla nejenom matkou Ježíše, ale milovanou ženou Josefa.
MARIE VĚČNOU PANNOU?
Bible nás učí, že Marie zůstala pannou do doby, než se narodil Kristus. Následovně měla více dětí skrze Josefa, svého manžela. Tento fakt je jasně vyjádřen prohlášením, že "Ježíš byl jejím prvorozeným synem," a že Josef "ji nepoznal" dokud neporodila Ježíše. (Matouš 1:25) Bible má opakované poukazy na Ježíšovy bratry a sestry. Někteří z nich jsou i jmenováni. Lidé, kteří znali Ježíše tam kde vyrostl - v Nazaretu se podivili a říkali: "Odkud má tento člověk moudrost a moc dělat takové zázraky?" Pokračovali:
"Není to syn tesařův? Nejmenuje se jeho matka Marie? A jeho bratři Jakub, Josef, Šimona a Juda? A nejsou jeho sestry s námi? Odkud on zná všechny ty věci? (Matouš 13:55, Marek 6:3)
Obránci Katolicismu - jako na příklad Karl Keating trvají na tom, že tito bratři a sestry byli Kristovi bratranci a sestřenice, a Marek a Matouš byli nuceni použít slova pro "bratr a sestra," protože ani Hebrejština ani Aramejština nemá výraz pro "bratranec - sestřenice." Pro takovýto nebiblický výklad není žádná podpora! Kromě toho: Matouš i Marek byly napsány v řečtině! Keating trvá na tom, že i když v řečtině existuje výraz pro "bratrance-sestřenici" (anepsios), bylo prý běžné pro Židy psát o všech příbuzných "bratr-sestra. (adelphos) Cituje příklad ze Septuagintu ale žádné z Nového Zákona," protože tam žádné nejsou! Ve skutečnosti výraz "anepsios," použitý v Koloským 4:10 poukazuje na Barnasbášova bratrance. Kromě toho o Ježíšových bratřích se Bible většinou zmiňuje jako ve společnosti Marie, naznačujíc že jsou to její děti, v její péči když mladí, a když dospělí, cestující s ní jako členové bezprostřední rodiny.
Katolický argument trvá na tom, že kdyby se Kristus narodil z dělohy, která později počne a porodí další děti, že by Ho to nějak poskvrnilo. Tento argument - nejenom že nemá biblickou bázi, ale zároveň Mu odebírá Jeho pokoru kterou měl, když se stal člověkem. Peter de Rosa, jako Katolík, podává některé hlubší pohledy na to, proč Řím nemůže dovolit, aby Marie měla pohlavní styk dokonce ani po porodu Ježíše:
Zjistili jsme, že kněží - obzvláště papežové - vyvinuli kult Panny Marie. Pro toho kdo se rozhodl pro celibát, ideální žena je asexuální bytost, která porodí jen jedno dítě. Marie měla dítě bez pohlavního styku - což je dokonalost sama!" (Peter de Rosa:"Vicars of Christ:"The Dark Side of the Papacy," 1988).4
Pakliže Marie dala slib - a to bylo co měla na mysli v její odpovědi Gabrielovi - potom když dovolila Josefovi aby si ji vzal, spáchala zradu a znečistila svatou manželskou smlouvu. Dokonce ani katolická církev nedovolí aby žena dala slib pohlavní čistoty z vlastní vůle a Bible je jasně proti tomu když učí, že manželské lože je Boží vůle pro manželské páry. (Genese 1:28, 2:21-24, 1 Kor. 7:3-5 a že "mu patří úcta," Židům 13:4)
Mariina slova Gabrielovi (Lukáš 1:34) zcela jasně popisují její momentální stav - ne slib do budoucna! Jinak by si přece nevzala Josefa! A pakliže její věčné panenství není pravdou, potom nejsou pravdivé ani ty ostatní fantazie kolem Marie - její neposkvrněné početí, tělesné na nebevstoupení a podobné.
MARIE, "MATKA BOŽÍ".
Nejodbornější kniha napsaná o katolické "Panně Marii" je od kardinála a sv. Alfonse de Liguori. Její titul je "Glories of Mary," a je ve skutečnosti sbírkou všeho toho, co všichni ti "svatí" římsko katolické církve řekli o Marii během těch století. Tituly kapitol jsou otřesné. Připisují Marii veškeré atributy, schopnosti, tituly a funkce, které přísluší pouze Kristovi: Marie, náš "Živote," naše "Sladkosti." Marie naše "Naděje," Marie naše "Pomoc," Marie náš "Advokát," Marie náš "Strážce," Marie naše "Spása." Uvádím malou ukázku toho, co Liguori posbíral ode všech těch "svatých":
"Hříšníci obdrží pardon pouze od Marie! Padne a bude ztracený ten, kdo nemá útočiště u Marie. Marie je zvána "Branou Nebes," protože nikdo nevejde do blaženého Království, než skrze Marii. Cesta spásy je otevřená pouze skrze nikoho jiného, nežli Marii... "Naše spása závisí na tom, zda ten či onen je favorizovaný a chráněný Marií." "Ten kdo je ochráněn Marií, bude spasen, ten kdo není, bude ztracen!" "Naše spása záleží na Tobě!" "Bůh nás nespasí bez intervencí Marie!" "kdo by obdržel jakoukoliv milost, nebýt Tebe, Ó Matko Boží?"..5
"Boží Matka? Ano, Ježíš je Bůh a Marie je Jeho matkou, ale ona není Jeho matkou jako Boha - kterým byl a je od věčnosti dávno, než se Marie narodila! Marie je matkou fyzického těla, které na sebe Syn vzal když se stal člověkem. On se stal člověkem, ale ona není "Matkou Boha!" Písmo jasně vysvětluje její roli:
Proto Kristus říká, když přichází na svět:"Připravil jsi pro mně tělo." (Žid.10:5)
Tento neuvěřitelně nebiblický postoj, který Marii exaltuje tradicemi římsko katolické církve, je vidět také v modlitbách k ní. Ty citované na počátku této kapitoly, jsou nepatrnou ukázkou z tisíců dalších, které dokazují že tato falešná Marie je srdcem a životem římského Katolicismu. A přesto obhájci Katolicismu, velmi citliví na kritiku v tomto směru popírají, že se Katolíci k Marii modlí! Peter Kreeft na příklad podvodně píše:"Katolíci se ke svatým nemodlí - pouze je prosí, aby se za ně modlili právě tak, jako žádáme žijící, aby se za nás modlili".6
Pravý opak je pravdou! Nejpočetnější a nejpopulárnější modlitby jsou ku svatým a hlavně k Marii, aby udělala pro Katolíky a pro celý svět věci, které může udělat pouze Bůh! Při zakončení nedělní mše v Denveru v srpnu 1993 papež Jan Pavel II. svěřil veškerou mládež a celý svět Marii k ochraně a vedení:
Marie Nového Zákona, prosíme Tě o Tvou ochranu v přípravách, které nyní začnou příštím shromážděním. ("Den Mládeže Světa") Marie, plná milosti dáváme do Tvých rukou příští Světový Den Mládeže. Marie, která jsi byla vzatá na nebesa, svěřujeme Ti mladé lidi tohoto světa - svěřujeme Ti celý svět." (NRI Trumpet, říjen 1993)7
Katolíci pouze žádají Marii, aby se za ně modlila? Pakliže kdo žádá přítele o modlitbu, neříká "prosím tě o tvou ochranu a svěřuji ti celý svět!" A přesto takové prosby o něco, co pouze Bůh může splnit, jsou katolické modlitby k Marii, která je vyzvižená do všemohoucnosti a přičítá se jí starost a péče o všechny, kteří v ní věří.
MARIE, "KRÁLOVNA NEBES".
"Time" magazín komentuje, že "podle moderních papežů" Marie je "Královnou Vesmíru." "Královnou Nebes," "Sídlem Moudrosti." ("Time" December 30, 1991)8 Papežský proslov v Litvě, září 1993, označil Marii jako "Matku Církve," "Královnu Apoštolů," a "Sídlem Trojice." Pronesl ku kněžím, aspirantům na kněžský život, nábožným mužům i ženám, aby se "dívali k Marii, která je zde uctívána ... v místní svatyni ... ve svatyních Ausros Vartai a Siluva, "ke kterým udělám pouť." "Svěřuji vás všechny Marii!" ("The Pope speaks", March April 1994)9 Takováto rouhání se Bohu jsou opakována v nejrecitovanější modlitbě Katolíků - Růženci. Končí touto finální prosbou:
Buď zdráva, svatá Královno nebes, Matko Milosti, náš Živote, naše Sladkosti a našeNnaděje! K Tobě voláme, ubohé zavržené děti Evy, k Tobě vysíláme své vzdechy, truchlíme a pláčeme v tomto slzavém údolí. Obrať proto, náš Milosrdný Advokáte, své oči milosti na nás; a po tomto našem exilu, ukaž nám plod Tvého života, Ježíše. Ó, milosrdná, Ó milující, Ó sladká Panno Marie..."
Marie je naším životem a naší nadějí? Podle Písma je naší nadějí Kristus! (Koloským 3:4) Proč je Marie nadějí Katolíků, vysvětlil biskup Fulton J.Sheen, kterého Billy Graham označil za "největšího komunikátora dvacátého století." (Citováno v početných propagačních nabídkách video záznamů televizních programů Fultona J. Sheena).10 Sheen prohlásil:
„Když jsem byl ustaven, rozhodl jsem se nabídnout Svatou Oběť Nejsvětější Svátosti každou sobotu Požehnané Matce. To všechno mi dává jistotu, že až jednou přijdu před Soudnou Stolici Krista, řekne mi On v Jeho slitování "Slyšel jsem mou Matku o Tobě mluvit." Během mého života jsem vykonal kolem třiceti poutí k svatostánku Naší Paní v Lourdech a asi deset k jejímu stánku ve Fatimě." (Fulton J.Sheen, „Treasure in Clay").11
Jaké ubohé vyjádření naděje v budoucnost - že Marie se za něj přimluví proto, že je jí oddaný? Co se stalo s vírou v Krista, který za jeho hříchy zemřel? V Katolicismu Kristus a Jeho oběť za naše hříchy nepostačuje! Ke spáse potřebujeme její přízeň, protože ona rozhoduje kdo bude či nebude v nebi, což naznačuje mnoho citátů uvedených dříve.
Opravdu Mariiny oči vidí každého na zemi? Je ona skutečně "Matkou Milosrdenství?" Neexistovalo Boží milosrdenství dávno před tím, než se Marie narodila? Čteme o "Bohu milosrdenství" v žalmu 59:17. a jsme vybízeni, abychom věřili v Boží milosrdenství! Žalm 52:8. Nikde ale není zmínka o milosrdenství Marie vůči lidstvu!
Ti, kteří znají milosrdenství Boží, nepotřebují milosrdenství Marie. Ve skutečnosti by Marie musela být všemohoucí, vševědoucí, a všudypřítomná (pouze Bůh má tyto kvality), aby mohla rozprostřít své milosrdenství na celé lidstvo. Jak Pavel, tak i Jan píší o "milosti, milosrdenství a míru, která přicházejí k věřícím od Boha." Nikde neexistuje zmínka o milosrdenství Marie vůči Křesťanům. A přesto modlitby Růžence naznačují, že závisíme na její milosti spíše než na Boží. Je to skutečně její dílo, přivádět věřící do přítomnosti Krista? Podle Růžence tomu tak je.
Marie je "Královnou Nebes." Písmo nám říká, že Kristus je Králem, ale nikde se nemluví o Královně - tím méně že by to byla Marie! Pakliže tam bude Královna, která by sdílela trůn s Kristem, potom to bude Jeho Nevěsta, Církev složená ze spasených. A přesto Bible nikdy nenazývá Církev jako Královnu nebes! Jedinou "královnou nebes," o které se Bible zmiňuje, je modla, kterou uctívali Pohané a které židovské ženy nabízely oběti a tak vzbudily Boží hněv:
Děti sbírají dřevo, otcové zapalují oheň a ženy hnětou těsto aby upekly koláče královně nebes a přinášejí úlitby jiným bohům a mně provokují k hněvu...
Protože jste pálili kadidla jíným bohům a protože jste hřešili proti Bohu, proto se vám stává zlo...(Jeremiáš 7:18, 44:15)
Namísto toho, aby se dostal do rozpaků takovým spojením s Pohany, Řím se tím ještě chlubí. Mnoho Katolíků se vychloubá, že Mary převzala místo "Maia, nymfa řecké mytologie, která byla matkou Hermese skrze Zea, boha nebes." Měsíc květen (May) byl pojmenovaný po "Maia," která byla známá pod jménem "královny máje," a jezuitská snaha přeměnit královnu máje do Panny Marie, se setkala s úspěchem. ("The Catholic Sun," May 26, 1993)12
MNOHONÁSOBNÉ MARIE.
V Katolicismu je mnoho "Marií." "Naše Paní" odsud, "Naše Paní" odtamtud! Kdykoliv se "Marie" objeví v různých formách, získá své následovníky. Většina Katolíků má svou oblíbenou "Marii." Někteří dávají přednost "Naší Paní z Medjugorje," jiní opět "Naší Paní z Guadalupe," nebo "Naší Paní z Lurd." Papež Jan Pavel II. má dvě oblíbené "Marie": Černou Madonu z Jasné Gory - ochránkyni Polska, a Naší Paní z Fatimy. Ta druhá se mu prý zjevila během jeho ozdravování se po pokusu o jeho život, který se odehrál na výročí "Mariina" prvního údajného zjevení ve Fatimě, Portugalsku, 13. května 1917. "Marie" řekla papeži, že mu zachránila život pro určitý účel a prý dá světu znamení které způsobí, že se celý svět pokloní jeho svrchované duchovní autoritě." Time napsal:
Oddanost k Marii byla vštěpená papeži již v jeho rodném Polsku, kde po staletí "Černá Madona" byla uctívaná za to, že zastavila armádu muslimských Turků, švédských Luteránů a v roce 1920 invazi sovětských bolševiků....
Jan Pavel II. udělal jednotu-tvořící moc "Marie" hlavním faktorem svého arzenálu. Navštívil nesčetné Mariánské svatostánky během jeho cestování po světě, a dovolává se pomoci Madony téměř v každém kázání či modlitbě. ("Time, December 30, 1991)13
"Marie Nového Adventu," na kterou papež poukázal v Denveru je obzvláště spojená se Dnem Světové Mládeže, který papež propaguje již po několik let. Byla vystavená při celonoční modlitbě poutníků, kteří přišli pěšky do Cherry Creek, blízko Denveru, aby se setkali s papežem, který přiletěl v helikoptéře. Přítomný žurnalista píše:
Je dost po 9 hodině večer, když oficiální ikona "Světového Dne Mládeže," je prezentována. Tato část nočního bdění je pojmenovaná "Uctívání obrazu Panny Marie": Naší Paní Nového Adventu," kterou si poutníci prohlížejí poprvé ... obraz Marie s dítětem Ježíšem ještě v děloze..
"Paní Nového Adventu" je tou nejvulgárnější ikonou, kterou jsme kdy viděli! Jak tak Colorado Chorus zpívá "Taize Magnificat," deset mladých z Denveru vyzdvihlo ikonu a nosili jí kolem řad sedících. Dav nadšeně reaguje, fotoblesky oslepují. Kolem ikony jsou rozházené lístky květů... (Kathleen R.Hayes, "All-Night Prayer Vigil Becomes Devotion to Lady of the New Advent, a Heavenly Goddess")14
Na druhý den v neděli se papež v helikoptéře vrátil. Poutníci kteří se třásli chladem, když se snažili přenocovat na zemi, jej nadšeně přivítali. Papež sloužil mši a 3 tisíce kněží potřebovalo několik hodin, než rozdali hostie davu, který čítal asi 375 tisíc návštěvníků. Papež několikráte oslovil osobně Marii v nebi:
Se srdcem plným chvály pro Matku Nebes, která je znamením naděje a zdrojem radosti na naší pouti víry k nebeskému Jerusalému, zdravím všechny přítomné.... Tato liturgie představuje Tebe, Marie, jako ženu oděnou sluncem... Ó ženo, oděná sluncem ...mládež tohoto světa Tě zdraví s láskou ...V Marii konečné vítězství života nad smrtí je již skutečností...
Ó Mary... jako Matka církve, veď nás z Tvého místa v nebi a pomoz nám ve svatosti porazit hřích....."15
KULT A UCTÍVÁNÍ MARIE.
Už v roce 1854 vyslal papež Pius IX. zkušební "balón papežské neomylnosti." Církev jej přijala velmi dobře, protože se týkal stále populární "Panny Marie." Ze své vlastní iniciativy, ze své vlastní autority a sám - bez jakéhokoliv Sněmu nebo "magistéria" které by za ním stálo, Pius IX. prohlásil - jako dogma že každý Katolík musí přijmout "Neposkvrněné Početí Marie. To znamená, že byla v prvním okamžiku svého početí "ochráněna a zachovaná ode všech skvrn dědičného hříchu". Bylo to ve skutečnosti vyhlášení jeho vlastní neomylnosti tím, že nepotřeboval žádnou podporu biskupů a Sněmu ale mohl definovat závazná dogmata ze své vlastní vůle.
Prvního prosince 1950, papež Pius XII. učinil - údajně neomylné prohlášení "ex cathedra," ve své „Apostolic Constitution Munificentissimus Deus,“ že "neposkvrněná Matka Boží a stálá Panna Marie byla, na konci svého života přijatá tělesně do nebe." V „Constitucion“ papež tvrdil, že dogma o nanebevzetí Marie bylo jednohlasně přijaté v církvi od samého začátku a že byla plně podpořena Písmem. Ve skutečnosti toto dogma bylo zcela neznámé ranné církvi a Bible ji vůbec nepodporuje. Takové papežské prohlášení prostě reagovalo na populární cítění Katolíků a přispělo k rostoucímu kultu Marie.
Mariánský kult se postupně vyvíjel, jak apostásie získávala na síle. Jeden pisatel, jak tak komentoval oslavy Marie, které se konaly při papežově návštěvě Denveru píše: ‘Encyklopedia Britanica říká, že během prvních staletí církve, nebyl na Marii vůbec žádný důraz’...17 „Není důvod k překvapení, když nenalezneme žádné jasné stopy kultu Požehnané Panny v prvních křesťanských stoletích.“ (Hayes).17 Von Dollinger vysvětluje:
Ani v Novém Zákoně, ani v Listech Otců se nikdo nezmiňuje o osudu Marie po Ježíšově smrti. Apokryfní díla - čtvrtého a pátého století - jedno připisováno sv. Janu, druhé Melitovi, biskupu ze Sardis, jsou ty nejrannější spekulace o jejím fyzickém nanebevzetí. (Ignaz von Dollinger, "The Pope and the Council," 1869)18
Římsko katolická církev popírá, že Marie je zbožňována. Prý dostává pouze "hyperdulia," ostatní svatí "dulia," zatímco Kristus dostává "latria". Ale zamyslete se nad touto modlitbou, která je mezi Katolíky velmi populární: "Ježíši, Marie a Josefe, vám dávám své srdce i duši." Proč ne pouze Ježíši? Proč komukoliv jinému? Pouze Bůh vyžaduje - a také pouze On si zaslouží - naše "srdce i duši!" Jak můžete dát srdce a duši někomu bez zbožňování té osoby? Může někdo jedním dechem dát "latria" Kristovi, "hyperdulia" Marii, a "dulia" Josefovi?
Mezi oddanými Katolíky - těmi, kteří se oddali službě Marii, existují "legie." Typická je "Legie Marie," která byla založená v Irsku v roce 1921. a je nyní v každé zemi na světě. "Mariina Legie" je všude. Od svého vzniku obdržela pochvalu od pěti papežů. Papež Pavel VI. prohlásil, že "Legie Marie je armáda, která je složena z oddaných přívrženců Marie a bojuje proti zlu světa." (Catholic Family News, April 1993).19 Je nepopíratelným faktem, že oddanost k Marii mezi Katolíky, nesrovnatelně převyšuje oddanost k Bohu či Kristu!
VŠEMOHOUCÍ, VŠEVĚDOUCÍ a VŠUDYPŘÍTOMNÁ MARIE.
"Soul Magazine," oficiální publikace "Modré Armády Naší Paní z Fatimy v USA a Canadě," která má 22 milionů členů, prohlašuje:"Marie je tak perfektně spojená se Svatým Duchem, že On jedná pouze skrze svou manželku (Marii!) Všechny naše životy, myšlenky, slova a činy jsou v Jejích rukách. Každým momentem Ona sama nás musí instruovat, vést a transformovat do Sebe tak že ne my, ale Ona žije v nás, Ježíš v Ní a Otec v Synu. (Soul Magazine, November-December 1984)20 Každá myšlenka, každé slovo, každý čin celého lidstva je v rukou Marie? Ona instruuje, vede a transformuje nás do Sebe? Potom Marie je Bohem!
Nikde Bible neučí, že Svatý Duch jedná pouze skrze Marii! Svatý Duch byl v akci po věčnost v minulosti - dávno, než se Marie vůbec narodila! Naše životy jsou v rukou Božích - ne Marie! Naše instrukce a vedení přichází od Boha - ne od Marie! A my jsme transformováni podle Krista - ne podle Marie. Bible nikde neučí, že Marie žije v Křesťanech, zatím co nás ujišťuje že v nás žije Kristus svým Duchem. Navrhnout a učit že takové sliby jsou splněny v Marii, je rouhání toho nejhoršího druhu, které by skutečná Marie v každém případě s odporem odmítla!
Bible opakovatelně učí, že Kristus žije v Křesťanovi (Jan 14:20, Koloským 1:27, Galackým 4:19) a Křesťan v Kristu (Římským 8:1, 2 Korintským 5:17, Efezkým 2:10) Nikde nečteme ani slovo o tom, že by někdo byl v Marii, nebo Marie v něm. Kdyby to mělo být pravdou - jako je to s Otcem a Kristem, potom by Marie musela být všudypřítomná jako Bůh. Je úžasné že všechno to, co Bible slibuje že Bůh pro nás udělá skrze Krista, vyžaduje pomoc a intervenci Marie, jako dodatečného prostředníka. Jaká ohavnost!
Zamyslete se nad modlitbou "Svatého Otce" (papeže) k Mariánskému Roku. Papež žádá Marii aby utěšovala, vedla, posilovala a ochraňovala "celé lidstvo!" Aby tak mohla učinit, musela by být všemohoucí, vševědoucí a všudypřítomná! Modlitba ještě hůře končí: "Podporuj nás, Ó Panno Marie, na naší cestě víry a získej pro nás věčnou spásu." Toto je rouhání se Bohu! A přesto je běžně prohlašováno že "Marie je útočištěm hříšníků," "Branou Nebes," naší cestou do Ráje. (Catholic Circle, August 26, 1990)21
Kristus zaplatil dluh za naše hříchy a Jeho krev vykoupila naší spásu, která je nabízena ZDARMA z Boží milosti všem, kteří tento dar přijmou! V evangeliu, které učil jak Pavel, tak i ranná církev, není o Marii ani nejmenší zmínka! Navrhnout že by Marie musela - nebo dokonce mohla jakoukoliv metodou "získat pro nás "milost věčné spásy" je popření dostatečnosti Kristovy oběti na kříži za naše hříchy a zároveň je odmítnutím milosti a lásky jak Otce, tak i Syna! Katolíci se pokoušejí tuto skutečnost zakrýt svou sémantikou, ale faktem je že v Katolicismu je Marie postavena nad Boha a Krista!
MARIOLOGIE a MARIOLATRIE:
Existují konzervativní Katolíci, kteří považují papeže Jana Pavla II. za zrádce církve, protože akceptuje jiná náboženství. Ale všichni jsou s ním spojeni v jeho oddanosti k Marii. Mocné papežovo exposé jeho ekumenismu nazvané "Miluješ mne, Petře?" věnované "Neposkvrněnému Srdci Nejsvětější Panny Marie." (Le Roux)22
Aby Mariino srdce mohlo být "neposkvrněné," musela by být bezhříšná. A přesto Bible jasně učí:"Všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy." (Římanům 3:23). Marie sama se radovala v Kristu jako ve svém Spasiteli, (Lukáš 1:47) a pouze hříšníci potřebují Spasitele... Kristus jasně prohlásil:"Nikdo, kromě Boha není dobrý." (Marek 10:18) Marie není vyjímkou!
Kdyby někdo obvinil Katolíky že Marie je jejich hlavním božstvem, vášnivě by to popřeli! Ovšem v praxi tomu tak je. Je řečeno, že když Marie rozkáže, dokonce i Bůh uposlechne!23 Toto bylo zřetelně učeno některými "svatými" církve, a je implicitní skrze celé učení o volání k Marii. Pomoc od ní přijde rychleji, než když voláte přímo na Boha či Krista, viz Liguori. Co začalo jako Mariologie, se postupně vyvinulo do Mariolatrie, jak dosvědčují tisíce modliteb k Marii, které jí připisují všechno od spásy až k všemohoucnosti. Populární letáček "Růženec, váš klíč k nebi" prohlašuje:
"Růženec je cestou spásy, protože pravé dítě Marie není nikdy ztracené a každý, kdo se denně modlí Růženec, je pravé dítě Marie... Marie je všemocným Advokátem, a může obdržet od Srdce jejího Božského Syna, cokoliv je dobré pro její děti. Nikdo není mimo možnost spásy, obrátí-li se k Neposkvrněné Marii.“
Ta skutečnost, že Kristus zemřel za naše hříchy, a nabízí věčný život jako dar ze své milosti neznamená nic bez Marie. Přesto že Bible nikde něco podobného nenaznačuje, a přesto že Pavel nic takového neučil, ani se o něčem podobném nezmínil, přesto pro Katolíka se Marie stala zásadním vodičem skrze který protéká spása. Jistě, Bůh i Kristus hrají velmi důležitou roli také, ale je to Marie, která dává všechno dohromady a rozděluje Boží dary těm, kteří oddaností k ní, se stanou "jejími dětmi."
Toto rouhavé dogma se učí, aniž by mělo jakoukoliv biblickou bázi! Bible nikde neučí, že se někdo stane "dítětem Marie." Podle biblického evangelia se stáváme „dětmi Boha skrze víru v Ježíše Krista.“ (Galatským 3:26) A přesto v Katolicismu se jeden stane dítětem Marie se slibem, že "žádné dítě Marie nikdy nezahyne." ("Devotion in Honor of Our Mother of Perpetual Help, zadní strana).24 Opětně Marie uzurpovala místo Krista.
Jistě, Katolicismus uznává, že Kristus je tím jediným Prostředníkem mezi Bohem a lidmi, (1Timoteovi 2:5) ale Marie je prostředníkem (mediatrix) mezi lidstvem a Kristem, "zkratkou k Ježíši." (Catholic Twin Circle, August 26, 1990)25 Ježíš je Studnicí všech milostí a Marie je "potrubím," které tyto milosti k nám přináší.. Ježíš si "přeje," aby Jeho Matka byla naším bezprostředním Advokátem, kterému svěříme všechny naše potřeby a Ona je přednese Ježíši. (The Fatima Crusador, 1992).26 A tak modlitby k Bohu - i když jsou ve jménu Ježíše Krista, ještě potřebují intervenci Marie! Ano, všechny milosti přicházejí skrze "mocné prostřednictví" Marie:
„Ó, Bože nekonečné dobroty a milosrdenství, naplň naše srdce jistotou v naší Nejsvětější Matku kterou prosíme ve jménu Neposkvrněného Srdce Marie, a dej nám skrze její nejmocnější intervenci všechny dary, spirituální i dočasné, které potřebujeme. Skrze Ježíše Krista, našeho Pána, Amen. (Modlitba na kartě vydané "Fatima Rosary Crusade, 1961).27
Bible učí velmi jasně, že přicházíme k Otci skrze Ježíše Krista. (Jan 15:16, 16:23) Nikde není nejmenší zmínky o tom, že musíme přijít ke Kristu skrze Marii - tím méně, že máme Marii žádat v modlitbách o splnění našich proseb její vlastní snahou a její vlastní silou! A přesto funkce Marie jako prostředníka mezi lidmi a Kristem je v Katolicismu učena!
Vězeň, který konvertoval ke Katolicismu ve vězení vydal v Keatingově magazínu "This Rock" svědectví o transformaci vlastního života a o tom, co "Svatý Duch" vykonal pro další vězně, kteří konvertovali také. Kromě "znamení kříže," se tam o Kristu nemluví - zato ale velmi často o Katolické Obci, a - pochopitelně o Marii. Článek dává důraz na "spirituální ovoce" vězeňské misie, které je demonstrováno tím, že všichni konvertovaní vězni se účastní v "totální konsekraci" - ne k Bohu či Kristu, ale k "Neposkvrněnému Srdci Marie":
"Věděl jsem, že to byla Matka, která je (konverty) zavolala ke svému srdci. Uvědomil jsem si, že můžeme vše zařídit tak, aby naše zasvěcení mohlo být veřejně publikováno v době, kdy arcibiskup Oscar H. Lipscomb přijde na návštěvu.
Jediná doba, kdy jsme se mohli všichni sejít na připravení konsekrace byla v 6:30 ráno. Tak jsme to dělali po 33 následných dní. Vrazi, násilníci, lupiči, prodavači drog, žháři - tito lidé denně obětovali pro "Boží Matku." Každý den se potýkali s chladem, větrem, deštěm a i s výsměchem, aby připravili svá srdce a duše pro totální zasvěcení k Matce "Perfektního Vězně."
Přišel ten velký den. Těsně přes apoštolským požehnáním ke konci mše, arcibiskup povolil veřejné zasvěcení. Shromáždili jsme se za vypůjčenou soškou Naší Paní, každý z mužů se na okamžik zastavil, aby se poklonil na její počest. Potom jsme se shromáždili před oltářem a poklekli. Jelikož jsem vedl konsekrační modlitby, nemohl jsem vidět dozadu. Později mi řekli, že během ceremonie, arcibiskup a ostatní duchovní bojovali s emocí. Konec konců - před nimi klečelo třináct otrlých kriminálníků, všichni konverti, kteří se stali nevinnými dětmi u nohou "jejich Matky." (Russel Ford, "Criminal Rehabilitation - Catholic Style...."28(kurzivou pridané)
MARIE ROZDRTÍ HLAVU HADA?
Genese 3:15 nám dává první slib Mesiáše. Bůh mluví k hadu (Satanovi): "Mezi Tebe a ženu položím nepřátelství - mezi tvé semeno a její semeno (semeno ženy = Mesiáš zrozený z panny) ono ti rozdrtí hlavu a ty (Satane) mu rozdrtíš patu." A přesto katolický překlad Genese 3:15 po léta byl:"a ona (žena) ti rozdrtí hlavu."
"Růženec, váš klíč k nebeské bráně," který jsme citovali dříve, říká že "Marie rozdrtí hlavu hada"... všichni potřebují její pomoc na cestě do nebe." Toto ohavné uzurpování Kristova místa jako "vítěze nad hříchem" fiktivní "Marií," zůstává tvrdošíjně jako jedna z největších perverzí pravdy Katolicismem. V encyklice "Ubi Primum" z roku 1849 papež Pius IX prohlásil, že "noha Marie rozdrtila hlavu hada" a že to byla "vždy Marie, která zachránila Křesťany "z největších bíd, pastí a výpadů jejich nepřátel. A opět: Marie by musela být Bohem, aby toto dokázala!
V listopadu 1830, "Marie" se údajně zjevila Kateřině Laboure s "patou na hlavě hada" a nařídila, aby byla zhotovena medaile, která zobrazuje její vítězství nad Satanem. (John J.Delaney, "A Woman Clothed In the Sun", 1961).29 "Naše Paní Zázračné Medaile" se stala velmi populární a dodnes miliony Katolíků ji nosí pro ochranu. Mnoho z nich přísahá, že se jim staly zázraky díky amuletu "Vítězné Marie."
"Naše Paní Zázračné Medaile" je jednou z doslova tisíců údajných "zjevení" katolické "Panny Marie" po celém světě po staletí. Tyto "zjevy" jsou častější a častější v poslední době. (Time, December 30 1991)30 Některá z nich nejsou církví uznána jako legitimní, jiná ano. Ale ať už jsou "schválená" nebo ne, ovlivňují miliony Katolíků, kteří se domnívají, že katolická Marie je nadějí světa!
Ano, byla to žena, koho Jan spatřil v Apokalypse, žena jedoucí na šelmě. Chce nám tento obraz sdělit něco o strategické roli, kterou podvodná katolická Marie bude hrát v přípravě světa na přicházejícího Antikrista? O této možnosti musíme pečlivě uvažovat.